AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg må bare få lufte det ut… er så fortvilet nå. I begynnelsen av desember måtte jeg dessverre ta en abort i uke 14 siden det viste seg at fosteret ikke var levedyktig. Det var en stor sorg i seg selv. Men jeg har alltid blitt veldig lett gravid, og tenkte at det skulle gå fort å bli gravid igjen. Men jeg har ennå ikke blitt gravid, og det er så fortvilende. Blir redd for at det ikke skal gå igjen. Jeg har to barn allerede, og første var ikke planlagt, andre satt på andre forsøk. Og sist når vi måtte ta abort, satt spiren på første forsøk. Jeg har også hatt en exu som satt på første forsøk før første barnet kom. I alle prøveperiodene etter aborten, har jeg vært super optismistisk og tenkt at NÅ blir jeg jo selvfølgelig gravid. Skuffelsen har selvfølgelig vært stor når mensen allikevel kommer, men jeg har raskt tenkt at det sitter neste gang. Nå har jeg eggløsning, men merker at jeg har helt mistet motet. Tør ikke tro på at vi skal klare å få enda et barn. Noen som har noen gode ord? 😢 Eller noen solskinnshistorier? Anonymkode: d6f27...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Del Skrevet 6. mai 2023 Herlighet kvinne. Smør deg med tålmodighet. Jeg var selv gravid etter ivf forsøk i desember men mistet. Nå må vi gjennom nytt ivf forsøk og har prøvd i 6 år.... Anonymkode: 982cb...c9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herlighet kvinne. Smør deg med tålmodighet. Jeg var selv gravid etter ivf forsøk i desember men mistet. Nå må vi gjennom nytt ivf forsøk og har prøvd i 6 år.... Anonymkode: 982cb...c9e Så ufølsomt svar. Ja, det finnes alltid noen som har det verre, og det har jeg full forståelse for. Men det var helt forferdelig å miste babyen sist. Det er en stor sorg, og jeg tenker stadig på det. Jeg har aldri stresset med å bli gravid, og ved alle forsøkene tidligere har jeg tenkt som så at det fort kan ta et år selv om alt er som det skal. Men det gjorde noe med meg å miste babyen vår. Jeg vet jeg stresser og at det egentlig ikke har gått så lang tid, men det er vel ganske naturlig å sørge og bli bekymret i en sånn situasjon. Jeg har lov til å ha min egen sorg og egne bekymringer til tross for at du ikke har fått barn i løpet av seks år. Ønsker deg for øvrig alt godt og håper du snart får ditt etterlengtete barn. Anonymkode: d6f27...45a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mai 2023 #4 Del Skrevet 6. mai 2023 Mye likt i din historie som min TS. De to første barna kom temmelig enkelt. Mens nr.3 var verre da jeg opplevde aborter. Både tidlige SA'er og senabort i uke 14. Ble også raskt gravid de gangene jeg opplevde SA'er. Mens etter senaborten gikk tiden... 8 måneder tok det før jeg ble gravid igjen. Noen år senere da vi skulle prøve på nr. 4 ble jeg igjen raskt gravid (pp2), men det ble en MA i uke 9. Og det tok 11 måneder før jeg ble gravid igjen etter det. Så ja, jeg var tydeligvis en hybrid mellom at det enten gikk veldig fort, eller tok litt tidja. Og ja, det er lov å føle at flere måneder er 'lang' tid - alt er relativt. Spesielt etter senaborten følte jeg at jeg var på "minustid". PP1 på nytt skulle liksom vært min 4. svangerskapsmåned. Så det var en grusom ventetid for å bli gravid på nytt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg hadde en MA i desember i 2021 og hadde utskraping. Fikk først ikke mensen ordentlig tilbake før i mars 2022, så ble jeg gravid igjen først i november 2022. Testet etter eggløsning og var kjempeskuffa hver måned jeg ikke var blitt gravid. Men nå er jeg i alle fall 30 uker på vei, og da virker det ikke så lenge plutselig når man ser tilbake på det. Selv om det føles som en evighet der og da. Anonymkode: 7ab08...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå