Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame i slutten av 20 årene som har vært i forhold med min kjæreste i nesten 2 år nå. Jeg er en veldig følsom person som kan reagere fort. Dette har vi snakket om flere ganger men føler når jeg blir over følsom eller lager senarioer i hodet mitt så blir han bare sintere og sintere for hver mnd som går. Nå føler jeg at jeg ikke kan snakke om følelsene min lengre så jeg begynner og holde alt inne som gjør ting 10 ganger verre for meg. Utover forholdt vårt har han også begynt og reagere mer med sinne. Jeg er en veldig rolig dame som liker og slappe av og bruke tid hjemme og han er en super sosial mann med mange venner og god familie. Jeg vet at mine følelser tar overhånd og kanskje kveler forholdet litt. Men jeg vet ikke hvordan jeg kan endre meg og det er ikke sunt for meg og holde alle disse følelsene inne.

Anonymkode: fb7f7...93b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags følelser er det? Og hvordan reagerer du på følelsene? Begrenser dine følelser og tilhørende handlinger hans liv? 

Anonymkode: d0d2d...2bd

• Liker 3
Skrevet

Kanskje dere ikke passer så godt sammen?

Høres ikke ut som du trives så godt. Det finns mange menn som er forståelsesfull til at duer følsom. Synes ikke du skal endre deg. Det er han som må endre seg. Du skal ikke måtte møte en sint mann fordi du er følsom. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du følsom på at du tror han er sjalu? Er det det som er scenaroene i hodet ditt? Det skjønner jeg at man kan bli sint av til slutt. 

Anonymkode: f684f...060

AnonymBruker
Skrevet

Er mer at jeg Overtenker veldig har vært i 3 forholdt tidligere der jeg har funnet ut at partner har vært utro som får meg til og tenke veldig. Føler ofte at vist han prioriterer venner flere dager på rad eller vil være med familie uten og invitere meg osv at han da ikke har lyst og være med meg og at han prioriterer feil... men jeg vet at disse tankene er galt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du følsom på at du tror han er sjalu? Er det det som er scenaroene i hodet ditt? Det skjønner jeg at man kan bli sint av til slutt. 

Tror ikke han er sjalu i det hele tatt, men føler ikke at han møter mine følelser og at jeg alltid skal respektere hans følelser men ikke det samme tilbake. Jeg er vell av den sjalu typen som Overtenker masse

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er mer at jeg Overtenker veldig har vært i 3 forholdt tidligere der jeg har funnet ut at partner har vært utro som får meg til og tenke veldig....

Det skal være en ballanse. Han skal trygge deg, men du må prøve å stole på ham. Hvordan kan dere hjelpe hverandre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En psykolog lærte meg at tanker er bare tanker, det er ikke virkelighet. Hun beskrev et eksempel: Det er mørkt ute og det regner og blåser. Plutselig hører du sterk banking på et vindu.  Hvilke tanker kommer da? Blir du livredd og tror det er en voldtektsforbryter som truer deg eller tenker du det er en venn som kommer på besøk og at ringeklokka ikke virker?

De faktiske forholdene er like, det er hva du tenker om situasjonen som er forskjellen og med litt trening kan du lære deg å styre tankene.

Han er sosial, men det er hvordan du tenker om det som kveler deg - og kanskje forholdet. Du tenker utroskap, men kanskje er han bare en likandes kar.

Anonymkode: 08b09...324

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En psykolog lærte meg at tanker er bare tanker, det er ikke virkelighet. Hun beskrev et eksempel: Det er mørkt ute og det regner og blåser. Plutselig hører du sterk banking på et vindu.  Hvilke tanker kommer da? Blir du livredd og tror det er en voldtektsforbryter som truer deg eller tenker du det er en venn som kommer på besøk og at ringeklokka ikke virker?

De faktiske forholdene er like, det er hva du tenker om situasjonen som er forskjellen og med litt trening kan du lære deg å styre tankene.

Han er sosial, men det er hvordan du tenker om det som kveler deg - og kanskje forholdet. Du tenker utroskap, men kanskje er han bare en likandes kar.

Anonymkode: 08b09...324

Tusen takk, dette hjalp meg litt faktisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...