Gå til innhold

Får aldri bursdagsgave av far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn på 12 år og barnefar har samvær annenhver helg (når barnet vil). De har ikke verdens beste forhold, føles mer som at han sitter barnevakt noen helger nå og da, og ellers hører vi lite fra han.

De siste to årene fikk barnet verken bursdagsgave eller julegave. Barnet hadde nylig bursdag, og var hos sin far 3 dager før bursdagen - men ingen gave. Frem til barnet var ca. 7-8 år, har det vært et hav av gaver disse to gangene i året. Far har alltid kjøpt mer enn nødvendig, for å "utkonkurrere" meg. Men så gikk det fra DET til ingenting.. Og de siste årene føler jeg at jeg må overkompensere. Og jo eldre barnet blir, jo dyrere gaver, fordi leker ikke er intr. lenger. Har prøvd å spørre han hvorfor han ikke kjøper noe, men får ikke noe godt svar og han snakker seg bort. På en annen måte så driter jeg i det, å kjører heller mitt eget løp. Synes bare det er så dårlig gjort, at jeg jobber mer enn 100% for å ha nok penger, har sjelden barnefri, kjøper ALT barnet trenger og i tillegg skal betale for gaver og selskap hvert år. Hva kan man gjøre??

Anonymkode: 707f9...80f

AnonymBruker
Skrevet

Du kjøper fra deg, ikke far. Far får ordne selv. Gi innenfor det du har råd/lyst til og si til sønnen din at det er fra deg. Spør han etter gave fra sin far, er du rolig og hyggelig når du svarer at du ikke vet hva pappa gjør, men at her er gaver fra deg. Du bør ikke venne sønnen din til at han får dobbelt opp fra deg fordi far ikke gir.

Anonymkode: 0e8c4...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en sønn på 12 år med et vanskelig forhold til sin far.. Her er samvær sjeldent, men sønn tar selv kontakt om han savner faren sin og vil besøke han eller han vil treffes og finne på noe, det er aldri omvendt.. Her er det litt av og på med gaver,gratulasjoner og oppmerksomhet er det likedan med. Sist jul og til 12 årsdagen fikk han gave av far, men da hadde han ikke fått noe på 3 år. Totalt tror jeg gutten min har fått julegave annethvert år og bursdagsgave kansje bare 5 ganger, årsak til dette vet jeg ikke. Men jeg tror far tenker det ikke er så viktig når de likevel ikke har noe tett kontakt. Nå har far hatt en kjæreste i et år som er nøye på at far viser sønnen sin oppmerksomhet, så hun minner han  på det, om det ikke var for henne tror jeg far ville fortsatt å dritt i det. Jeg har prøvd å snakke med far mange ganger men jeg kommer ingen vei, så det har jeg gitt opp.. Noen er bare slik, og det er dumt når barna taper på det.. 

Anonymkode: 685bf...4ed

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...