AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Jeg hadde en bestevenninne i nærmere 40 år. Etter en krangel for noen år siden, ble kontakten brutt. Dette pga en krangel rundt det at jeg pga sykdom ikke kunne bli med på fester og sammenkomster. Hun ble ganske stygg i kommentarene (bare ta deg sammen osv), så jeg måtte tilslutt sette henne litt på plass. Jeg er vanligvis veldig rolig av meg, men fikk til slutt rett og slett nok. Gjennom mange års vennskap, har jeg fått mange gaver. Saken er det at jeg rett og slett blir litt trist og lei meg av å se disse gjenstandene daglig. Hva ville dere ha gjort? Kastet tingene? Kan legge til at jeg har lurt på om hun kan komme til å ta kontakt igjen. Nå vet jeg at hun sliter med helsa. Karma biter jo gjerne folk i baken. Ønsker henne selvfølgelig ikke noe vondt, men tenker at hun kanskje har lært. Jeg blir aldri som før igjen, men har et godt liv med familie og to gode venninner. Kan ikke delta på mye, men koselig å treffes til en kopp kaffe og ellers rolige anledninger. Anonymkode: afba4...631 2
Phoenix Heart Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Om gavene kun gir deg dårlige minner ville jeg kastet dem. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 Hvis du har ting i hjemmet ditt som du blir trist av å se på, så må du absolutt kvitte deg med dem. Dette gjelder uansett årsak til at en ikke liker ting en har. Få det ut. Det er så mye triveligere å omgås favorittene sine og la de tingene med best assosiasjoner få mer plass og oppmerksomhet. Når noen gir deg en ting, er du i din fulle rett til å håndtere tingen som du vil. Den er jo din. Jeg har kvittet meg med mange gaver, orker ikke å bruke hjemmet som lager. Anonymkode: 8462d...c7a 3
Curiousine Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Tror ikke jeg ville kastet det, men kanskje hatt det på en bod der man slipper å se det hver dag. Så kan du heller ta det frem igjen om dere blir venner igjen. Dere har jo hatt mange gode minner ilag også. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 Jeg ville ha lagt det i en eske i bod/garasje. Så slipper du å se tingene i hverdagen, men har likevel spart på det som var fra en som var en kjær venninne. Finnes jo en mulighet for at hun ber om tilgivelse en dag også. Anonymkode: 9669e...240 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Skrevet 6. mai 2023 Er det mulig å selge gi bort dette du har da? Anonymkode: b76b4...22b
Rødstrupa Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 Da kan du gi de bort/selge de…..Men ville heller prøve å ta kontakt. Hun har vel tenkt på og savnet deg også. Dessuten sliter hun nå med sin egen helse og har kanskje større forståelse for hva det innebærer å måtte takke nei til mye i mange sammenheng… 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 Gi dem bort. Tenk gjenbruk. Anonymkode: 5f619...991 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det mulig å selge gi bort dette du har da? Anonymkode: b76b4...22b Ja, det er det. Men litt dumt om hun ser at jeg gjør det 🙃 Anonymkode: afba4...631
Forundret.. Skrevet 6. mai 2023 #10 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er det. Men litt dumt om hun ser at jeg gjør det 🙃 Anonymkode: afba4...631 Hvorfor bryr du deg om hun ser det? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #11 Skrevet 6. mai 2023 Athena Freyja skrev (14 minutter siden): Om gavene kun gir deg dårlige minner ville jeg kastet dem. Det er litt blandet, på en rar måte. Veldig mange gode minner gjennom så mange år, men blir lei meg av å se på tingene etter at det ble brudd Anonymkode: afba4...631
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #12 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det er det. Men litt dumt om hun ser at jeg gjør det 🙃 Anonymkode: afba4...631 Gi til loppemarked eller gjenbruksbutikk et stykke unna? Jeg gir sjelden ting som kan gjenkjennes til den lokale gjenbruksbutikken, men tar med meg ting når jeg drar til nabobyen og leverer det der. Anonymkode: cccf2...45d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #13 Skrevet 6. mai 2023 Forundret.. skrev (2 minutter siden): Hvorfor bryr du deg om hun ser det? Jeg er ikke sint på henne, og vil ikke såre henne. Dessuten så er jeg ganske konfliktsky. Anonymkode: afba4...631
Daisy-love Skrevet 6. mai 2023 #14 Skrevet 6. mai 2023 Jeg hadde nok lagt det i en eske, ihvertfall det som er av størst sentimental verdi. Hadde ikke kastet alt fra et 40års vennskap. Om det er ting du helt klart ikke trenger, så gjør det vel ikke noe om hun ser at du gir det bort? F.eks jeg har fått en duk av en venninne som tidligere var veldig nær, som hun tenkte ville passe for meg, men absolutt ikke gjør det. Den skal ut når jeg skal rydde i den skuffen. Hvor mange duker trenger jeg, særlig som jeg ikke bruker.. Vi er ikke uvenner da, men gått litt hver våre veier. 1
Forundret.. Skrevet 6. mai 2023 #15 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke sint på henne, og vil ikke såre henne. Dessuten så er jeg ganske konfliktsky. Anonymkode: afba4...631 Men om du ikke ønsker å beholde tingene så er det jo ingen vits i å ha dem. Respekter tingenes verdi med å gi det bort eller selg det istedet for å kaste det. Folk fornyer seg hele tiden, hvorfor skal ikke du kunne gjøre det? 1
NiceOrNothing Skrevet 6. mai 2023 #16 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde en bestevenninne i nærmere 40 år. Etter en krangel for noen år siden, ble kontakten brutt. Dette pga en krangel rundt det at jeg pga sykdom ikke kunne bli med på fester og sammenkomster. Hun ble ganske stygg i kommentarene (bare ta deg sammen osv), så jeg måtte tilslutt sette henne litt på plass. Jeg er vanligvis veldig rolig av meg, men fikk til slutt rett og slett nok. Gjennom mange års vennskap, har jeg fått mange gaver. Saken er det at jeg rett og slett blir litt trist og lei meg av å se disse gjenstandene daglig. Hva ville dere ha gjort? Kastet tingene? Kan legge til at jeg har lurt på om hun kan komme til å ta kontakt igjen. Nå vet jeg at hun sliter med helsa. Karma biter jo gjerne folk i baken. Ønsker henne selvfølgelig ikke noe vondt, men tenker at hun kanskje har lært. Jeg blir aldri som før igjen, men har et godt liv med familie og to gode venninner. Kan ikke delta på mye, men koselig å treffes til en kopp kaffe og ellers rolige anledninger. Anonymkode: afba4...631 En rydde-ekspert sa at man kun skulle beholde ting man ble glad av å se på. Man kan jo ha gode minner selv om relasjoner er brutt . Men dette er det jo bare du som vet svaret på. Venner er jo gjerne noe som følger livsfaser . Så det beste du kan gjør for deg selv , er tilgi å gå videre uten vonde følelser ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #17 Skrevet 6. mai 2023 Selg på Tise, der er hun neppe. Eller gi bort. Ikke ha dem fremme i hvert fall Anonymkode: 25686...bae
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #18 Skrevet 6. mai 2023 Forundret.. skrev (18 minutter siden): Men om du ikke ønsker å beholde tingene så er det jo ingen vits i å ha dem. Respekter tingenes verdi med å gi det bort eller selg det istedet for å kaste det. Folk fornyer seg hele tiden, hvorfor skal ikke du kunne gjøre det? Dette! Og at en ting var en gave er aldri god nok grunn til å beholde det, i min bok. Liker/trenger/bruker jeg ikke tingen jeg får i gave, kvitter jeg meg med den. Det er ikke verdt skapplass, vedlikehold og generelt bryet. Når noen gir meg en ting er den min og jeg som bestemmer hva jeg vil med den. Jeg er minimalist da, men mener flere i dette overflodssamfunnet hvis ting er lykken, burde tenke litt mer over forbruket sitt og forholdet en har til døde ting. Anonymkode: 8462d...c7a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå