Gå til innhold

Bryllupsnerver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nå er det bare et halvt år igjen til jeg skal opp kirkegulvet! Problemet er bare at jeg ikke har halvparten under kontroll! Vet ikke hvor vi skal ha middagen for nærmeste familie eller hvor festen for venner (som vi har valgt å ha noen dager senere) skal være... Har heller ikke fått sendt ut innbydelser så jeg har ingen jeg kan henvende meg til... Har problemer med skilte foreldre som ikke kommer over ens, bekjente vi ikke vil innvitere, trangt budsjett osv. Har nå surfet rudt på nett i flere dager for å finne billige steder å holde middag, billig overnatting, billig innbydelser osv. men det eneste jeg ender opp med er å bli bunnløst fortvilet! :tristbla:

Noen som kan hjelpe meg med gode ideer? :sjenert:

(Jeg bor i Oppland...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Markblomsten
Skrevet

For å ta det enkleste først - invitasjonene: Disse kan du lage selv, f.eks på pc og printe ut. Evt kan du lage de litt mer komplisert med diverse utstyr fra f.eks panduro.

Er dessverre ikke veldig kjent på spisesteder i oppland, men hvor mange skal dere være da? Kanskje dere kan ha koldtbord hjemme hos noen? Kommer jo litt an på hvor i Oppland du bor da...

Festen kan dere kanskje ha på et lokale/grenadhus eller lignende. Da kan dere i så fall stille med alkoholen selv så slipper dere jo unna noen kostnader med det hvertfall.

Skilte foreldre må man bare 'overse' på en slik dag. Mine foreldre er skilte og kommer absolutt ikke overens til vanlig, men både i min og min brors konfirmasjon oppførte de seg eksemplariske. Satser på det på bryllupsdagen også jeg ;)

Vet ikke om dette var noen tips på veien jeg...?

Gjest gjest1
Skrevet

Viss du søker på "sparetips" her inne får du opp mykje lurt!! ;)

Gjest gjest1
Skrevet

For å få meir kontroll kan du prøve å sette opp ei liste over det som er mest nødvendig å gjere, f.eks. som dette:

- skrive gjesteliste

- bestille lokale for bryllups-festen (f.eks. eit lokalt grendehus der de kan stå for mat og drikke sjølv)

- bestille tid i kyrkja (om de giftar dykk i kyrkja då, sjølvsagt)

- finne ut kor de skal ha venne-festen (eg kan foreslå ein fest med utandørs grilling ein eller annan plass i naturen, der de stiller med drikke og salat, og gjestene tar med seg grillmat og det dei vil drikke)

- finne ut kva de skal ha på dykk på dagen, og ordne med det

- finne ut korleis de vil ha invitasjonane (dei greier de nok fint å lage sjølv, viss ikkje er det berre til å sende meg ein PM, så kan eg hjelpe litt.. ;))

- sende ut invitasjonar

Dersom de syns det er dyrt med hotell-overnatting på bryllupsnatta kan de vel kanskje droppe det? Det går jo an å lage det kosleg i stand heime også... ;) Så kan de heller ha hotell-overnattinga til gode til ein gong de har tid til å vere litt på hotellet også..

Håpar du vart litt klokare no... Lukke til!!!

Skrevet

Of da, du virker fortvila. men det ordner seg!!!!!

Du inviterer de du vil invitere - så får folk synes hva de vil om det!!!

Det finnes mange råd her inne for hvordan en kan gjøre ting billigere - så søk på det.

Klubhus i nærheten er mitt råd. Få venner til å hjelpe deg med maten - lag koldtbord!!!

Ta bryllupsnatta hjemme. Selv om det høres kjedelig ut er det billig.. Men vanvittig deilig også!! Tenk å deilig å våkne opp første dagen som nygift i ditt eget hjem -du kan gjøre akkurat hva du vil.. Kjøp inn noe god frokost, og lag den sammen! Vi er enormt glade for at vi gjorde det, og andre brudepar jeg har pratet med angrer noe helt vanvittig på at de bodde på hotell - de ville bare hjem..

Lag invitasjoner på dataen ja - ta et bilde på forsiden, og skriv inni, bruk tykt papir. Bruk samme invitasjoner til begge festene - så slipper du å tenke ut 2 ideer...

har du noen som kan hjelpe deg med hår, sminke og blomster kanskje?

Noen som er gode til å fotografer?

Plukke blomster selv?

Skilte foreldre skjerper seg nok på en sånn dag - det er min erfaring i allefall!!

Sett deg ned med typen, lag ei liste over hva dere må finne ut av og sett deg ved telefonen og ring!!

Er det hemmelig eller??? Folk blir nok bare elleville av lykke når de får invitasjoner da - bare gled deg!!!

Lykke til! Det ordner seg alltid for greie jenter! Dagen blir nok helt perfekt!!!

Gjest Gjest_dyveke_*
Skrevet

Slapp helt av, du har mer enn nok tid på deg. Et halvt år før bryllupetr ante jeg ikke at jeg skulle gifte meg - vi hadde temmelig nøyaktig 5 måneder på oss til å planlegge og gjennomføre hele greia og syns egentlig vi hadde god tid.

...vi bytta til og med lokale for vielse/middag/fest tre uker før bryllupet, og kvelden før vielsen var jeg fremdeles ikke ferdig med kjolen min... :ler:

6 måneder er et hav av tid, så ro deg ned og ta en ting om gangen :)

Gjest gjesta
Skrevet

Et halvt år går fint. :)

Men du bør finne lokale snart.

Det du bør gjøre nå er å ordne med kirke, lokale og fotograf.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Pust dypt! Et halvt å er et hav av tid ;) Jeg hadde den samme tiden på å planlegge vårt bryllup.

Det viktigste å få på plass nå er hvor dere skal vies og hvor dere skal være etterpå. Resten er detaljstyring som du kan kose deg med.

Forresten så planla min svigerinne bryllupet sitt på 3 mnd. Gikk kjempefint det også. Et supert bryllup hadde de!

Lykke til!

Stor :klem:

Skrevet

Involver mannen, og ikke ha alt ansvaret selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...