AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg glemte meg helt og spiste litt.. Anonymkode: 30ebd...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Del Skrevet 6. mai 2023 Hvor lenge gadde det stått framme? Anonymkode: 188b1...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor lenge gadde det stått framme? Anonymkode: 188b1...900 Fra i går kveld til 09 i morges Anonymkode: 30ebd...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Del Skrevet 6. mai 2023 1-24 timer. Anonymkode: c9d88...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg glemte meg helt og spiste litt.. Anonymkode: 30ebd...41f Mat blir ikke automatisk bedervet av å stå et døgn i romtemperatur. Og når den blir fordervet både ser, lukter og smaker du at maten ikke er spiselig. Hvis maten smaker og lukter ok, er det som regel ok å spise den også. Hvor ofte hører du egentlig om folk som har blitt matforgiftet? Anonymkode: fad70...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mat blir ikke automatisk bedervet av å stå et døgn i romtemperatur. Og når den blir fordervet både ser, lukter og smaker du at maten ikke er spiselig. Hvis maten smaker og lukter ok, er det som regel ok å spise den også. Hvor ofte hører du egentlig om folk som har blitt matforgiftet? Anonymkode: fad70...42e Det du skriver, gjelder ikke pasta og ris. Les deg opp. Anonymkode: d5efd...de1 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mat blir ikke automatisk bedervet av å stå et døgn i romtemperatur. Og når den blir fordervet både ser, lukter og smaker du at maten ikke er spiselig. Hvis maten smaker og lukter ok, er det som regel ok å spise den også. Hvor ofte hører du egentlig om folk som har blitt matforgiftet? Anonymkode: fad70...42e Tror ikke du skal rådgi når du ikke vet noe om oppbevaring av ris og pasta: https://forskning.no/forskeren-forteller-mat-mat-og-helse/sa-farlig-er-det-a-spise-ris-og-pasta-som-er-lagret-feil/733037 Anonymkode: 2b2d4...5f1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke du skal rådgi når du ikke vet noe om oppbevaring av ris og pasta: https://forskning.no/forskeren-forteller-mat-mat-og-helse/sa-farlig-er-det-a-spise-ris-og-pasta-som-er-lagret-feil/733037 Anonymkode: 2b2d4...5f1 En riktig fornøyelig skrekkhistorie kokt på en spiker som består av ett tilfelle som er registrert i Sveits og et par tilfeller i Belgia. Det er ikke vanlig at ris og pasta blir dødelig av å stå over natta på kjøkkenbenken. Det er ikke uvanlig engang. Når det skjer, er det så oppsiktsvekkende at eksperter skriver forskningsrapporter om det. Og så plukkes saken opp av sensasjonshungrige journalister: Du kan DØ av å spise ris! UÆÆÆÆ! Og folk kobler ut fornuften og tror på historien som den skjære sanning. Det er jo en ekspert som har sagt det til og med! Hjelpe og trøste. Anonymkode: fad70...42e 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Del Skrevet 6. mai 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: En riktig fornøyelig skrekkhistorie kokt på en spiker som består av ett tilfelle som er registrert i Sveits og et par tilfeller i Belgia. Det er ikke vanlig at ris og pasta blir dødelig av å stå over natta på kjøkkenbenken. Det er ikke uvanlig engang. Når det skjer, er det så oppsiktsvekkende at eksperter skriver forskningsrapporter om det. Og så plukkes saken opp av sensasjonshungrige journalister: Du kan DØ av å spise ris! UÆÆÆÆ! Og folk kobler ut fornuften og tror på historien som den skjære sanning. Det er jo en ekspert som har sagt det til og med! Hjelpe og trøste. Anonymkode: fad70...42e Det er vel ingen som tror at TS er i livsfare, men hun kan bli matforgiftet av å spise ris som har stått i romtemperatur i 12+ timer. Sensasjonshungrige journalister er ikke det jeg forbinder med forskning.no. Hvis linken gikk til VG så skulle jeg vært enig med deg. Anonymkode: c9d88...cde 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Del Skrevet 6. mai 2023 Har ikke tall på hvor ofte jeg har gjort dette, i løpet av de 30 årene jeg levde lykkelig uvitende om at det kunne være farlig. Gikk bra 100 % av gangene. Skal ikke bagatellisere og si at det bare er å kjøre på, men sjansen er ganske liten om uhellet er ute 😊 Anonymkode: de0d7...365 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #11 Del Skrevet 6. mai 2023 Ja jeg har og spist spagetti og ris i gryteretter som har stått på komfyren en natt, og har spist det dagen etterpå uten at jeg har oppdaget noe. Men dette var og for 20 år siden da jeg ikke visste det var farlig engang. Satse på det går bra. Anonymkode: a267e...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #12 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg har og spist spagetti og ris i gryteretter som har stått på komfyren en natt, og har spist det dagen etterpå uten at jeg har oppdaget noe. Men dette var og for 20 år siden da jeg ikke visste det var farlig engang. Satse på det går bra. Anonymkode: a267e...386 Jada. Og min onkel har røykt 30 sigaretter om dagen i 50 år. Han lever fremdeles. Min mor setter på vaskemaskin og oppvaskmaskin om natta mens hun sover. Huset har ikke brent ned - foreløpig. Det går alltid bra. Så spis pasta som har vært oppbevart i romtemperatur i mange timer. Røyk massevis av sigaretter. Sett på alt av elektronikk på natta mens du sover. Vi satser på at det går bra. Anonymkode: d5efd...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #13 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jada. Og min onkel har røykt 30 sigaretter om dagen i 50 år. Han lever fremdeles. Min mor setter på vaskemaskin og oppvaskmaskin om natta mens hun sover. Huset har ikke brent ned - foreløpig. Det går alltid bra. Så spis pasta som har vært oppbevart i romtemperatur i mange timer. Røyk massevis av sigaretter. Sett på alt av elektronikk på natta mens du sover. Vi satser på at det går bra. Anonymkode: d5efd...de1 Ro ned, ingen som oppfordret til å gjøre det 😄 Anonymkode: de0d7...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #14 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg fikk noe dårlig mat på en restaurant en gang. Kylling og pasta, litt usikker på hva som var dårlig, og da reagerte jeg med oppkast allerede på vei hjem. Vil si et par timer for min del. Anonymkode: 052a2...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #15 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel ingen som tror at TS er i livsfare, men hun kan bli matforgiftet av å spise ris som har stått i romtemperatur i 12+ timer. Sensasjonshungrige journalister er ikke det jeg forbinder med forskning.no. Hvis linken gikk til VG så skulle jeg vært enig med deg. Anonymkode: c9d88...cde Forskning.no er et statseid propagandaorgan med eneste formål å verne om konsensus. Mye interessant der om naturvitenskap, men når det kommer til forskning på helse, er det legemiddelindustrien som bestemmer agendaen, akkurat som i FHI og Helsedirektoratet. Anonymkode: fad70...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Del Skrevet 7. mai 2023 Takk for svar dere. I natt begynte jeg å få diare og den vedvarer enda selv om den har roet seg litt. Det kjipe er at det kommer totalt ut av det blå og da renner det skikkelig og er slimete.. Men formen ellers er jo helt fin så da vil det vel sannsynligvis ikke bli noe verre enn dette? TS Anonymkode: 30ebd...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Del Skrevet 7. mai 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Forskning.no er et statseid propagandaorgan med eneste formål å verne om konsensus. Mye interessant der om naturvitenskap, men når det kommer til forskning på helse, er det legemiddelindustrien som bestemmer agendaen, akkurat som i FHI og Helsedirektoratet. Anonymkode: fad70...42e Å ja du er konspi-type! Det burde jeg skjønt. Vi må for all del passe oss for konsensus! Anonymkode: c9d88...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #18 Del Skrevet 7. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar dere. I natt begynte jeg å få diare og den vedvarer enda selv om den har roet seg litt. Det kjipe er at det kommer totalt ut av det blå og da renner det skikkelig og er slimete.. Men formen ellers er jo helt fin så da vil det vel sannsynligvis ikke bli noe verre enn dette? TS Anonymkode: 30ebd...41f Det går sannsynligvis over i løpet av et døgn. https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/bacillus-cereus-matforgiftning/ Anonymkode: c9d88...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Del Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): En riktig fornøyelig skrekkhistorie kokt på en spiker som består av ett tilfelle som er registrert i Sveits og et par tilfeller i Belgia. Det er ikke vanlig at ris og pasta blir dødelig av å stå over natta på kjøkkenbenken. Det er ikke uvanlig engang. Når det skjer, er det så oppsiktsvekkende at eksperter skriver forskningsrapporter om det. Og så plukkes saken opp av sensasjonshungrige journalister: Du kan DØ av å spise ris! UÆÆÆÆ! Og folk kobler ut fornuften og tror på historien som den skjære sanning. Det er jo en ekspert som har sagt det til og med! Hjelpe og trøste. Anonymkode: fad70...42e Jeg har blitt matforgiftet av ris som har stått fremme og jeg kan bare fortelle at det anbefales ikke. Jeg ble syk ca 8-9 timer etter å ha inntatt måltidet. Jeg var syk i over 4 uker, måtte legges inn på sykehuset for å få antibiotika IV. Jeg gikk ned 17 kg, mistet barnet jeg bar på og var nær ved å miste livet flere ganger. Dette er ikke bare en skrekkhistorie tatt i løse lufta. De fleste er riktig nok ikke så uheldige som jeg var. Men jeg gidder ikke å teste det ut en gang til. Her går ris/pasta som ikke er spist opp i søpla. Anonymkode: 53be9...7e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 7. mai 2023 #20 Del Skrevet 7. mai 2023 Jeg lagde altfor mye pasta bolognese i går. Glemte å sette det i kjøleskapet, så tok ikke sjansen 🙈 Følte meg så fornuftig, men nå føler jeg meg bare dum KG er virkelig stedet for dype tema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå