AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 På onsdag oppdaget jeg en stor klump i det ene brystet. Det tar halve brystet, og den er på størrelse med en sitron. Til tross for hyppig amming i 3 døgn har den ikke blitt mindre. Det er ikke særlig vondt, bare litt ømt når jeg trykker på den. Har ingen andre symptomer. Kan det likevel være tette melkeganger? Eller bør jeg bli bekymret? Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 9feb0...540
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: På onsdag oppdaget jeg en stor klump i det ene brystet. Det tar halve brystet, og den er på størrelse med en sitron. Til tross for hyppig amming i 3 døgn har den ikke blitt mindre. Det er ikke særlig vondt, bare litt ømt når jeg trykker på den. Har ingen andre symptomer. Kan det likevel være tette melkeganger? Eller bør jeg bli bekymret? Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 9feb0...540 Det kan det være. Og begynnende brystbetennelse. Er brystet litt varmt? Et kjerringråd som funket overraskende bra for meg var å legge kålblader rundt brystet inne i bh-en i en dag og natt. Når de blir myke så bytt dem ut. Fjernet alle symptomer for meg og sparte meg for et legebesøk. Anonymkode: 98d51...2c5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan det være. Og begynnende brystbetennelse. Er brystet litt varmt? Et kjerringråd som funket overraskende bra for meg var å legge kålblader rundt brystet inne i bh-en i en dag og natt. Når de blir myke så bytt dem ut. Fjernet alle symptomer for meg og sparte meg for et legebesøk. Anonymkode: 98d51...2c5 Ikke så veldig varmt. Kanskje litt, hvis jeg legger godviljen til 😆 Skal kjøpe kål, kanskje det hjelper. Takk for svar! Anonymkode: 9feb0...540
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Kontakt legen du. jeg hadde en cyste full av gammel melk som måtte tømmes 2 ganger…. Anonymkode: 6c7cb...542
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke så veldig varmt. Kanskje litt, hvis jeg legger godviljen til 😆 Skal kjøpe kål, kanskje det hjelper. Takk for svar! Anonymkode: 9feb0...540 Du kan gjerne kjevle over eller stikke litt i dem med en gaffel før du tar dem inni. Aktiverer visst det stoffet i dem som virker. Og så kan du massere og klemme lett på det hovne området for liksom å “skubbe” evt melk mot brystvorten imens du ammer eller pumper. Krysser fingre for deg! Hvis du får feber så ikke vent lenge med å ringe lege/legevakt. Men håper du slipper! Anonymkode: 98d51...2c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå