Gå til innhold

Hva skal til for å spise ute (seksuell utroskap)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lov å se på menyen, så lenge man spiser hjemme.

Noen folk syns det er en god regel. Men hva skal til for at jeg skal spise ute ikveld?

Først må jeg ha tilgang på noen spisesteder. Litt enkelt så må jeg komme meg bort fra hjemmet og til et sted med spisesteder. Det samme gjelder seksuell utroskap, uten mulige partnere å kunne være utro med, så blir det selvfølgelig ikke noen utroskap.

Deretter må jeg se på menyen. Det vil si tenke på at det som spisesteder tilbyr, er attraktivt å spise. Det samme gjelder også for utroskap.

Så må jeg sette meg i en posisjon der det er mulig å få bestilt. Gå inn og sette meg ved et bord. Fortsatt har jeg ikke spist ute. Det samme vil gjelde seksuell utroskap.

Deretter må jeg bestille noe å spise. Som også kan være å takke ja til forslaget til servitøren.

Så helt til slutt så kommer maten på bordet, og først nå tar jeg det siste valget om å spise ute.

I mange diskusjoner kring utroskap er det utroskap syns jeg at mange virker alt for fokusert på det siste trinnet. Det er da de utro og de trofaste skiller lag. Men er det ikke slikt at hvis vi har kommet så langt at vi sitter på en restaurant med varm mat på bordet så er det nesten urimelig å tro at man skal snu?

De fleste av oss missliker utroskap, og ønsker ikke å bli utro. Jeg tror at det viktigste for å få det til er å:

- Passe seg for å se på menyen.

• Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som skal til er sviktende moral hos deg, og så er alt annet unnskyldninger. 

Anonymkode: 2e4d6...31d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste gangen jeg var utro, var i mitt eget hjem, på dagtid, edru med en nær venn som skulle hjelpe meg med oppussing.

Jeg var ung og uerfaren og skjønte ikke at ekteskapet mitt var i full oppløsning, og dermed at jeg var sårbar for å søke trøst andre steder. Jeg hadde ett bevisst øyeblikk,  før jeg tok av meg klærne, der jeg tenkte: Jeg kan stoppe nå. Og så lot jeg være, som sett i ettertid var et hakket bedre valg enn å bare leve bevisstløst i mørket og angsten jeg følte på - og som min daværende kone lo. Men jeg fikk selvinnsikt, og har aldri vært utro mer.

Anonymkode: c689d...b72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det som skal til er sviktende moral hos deg, og så er alt annet unnskyldninger. 

Anonymkode: 2e4d6...31d

Det at min ekskone bevisst behandlet meg som dritt fordi hun ville ut, men at jeg skulle ta skylda for bruddet hun ville ha, blir vel ikke akkurat 1.premie for høy moral, det heller. 

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men har åpenbart teorier om alt  😅 Jeg tror at utroskap handler om bekreftelse oftere enn ikke. Av og til kan det være at det er mye stress hjemme og man har oversett hverandre litt, og så er man ute for en gang skyld og litt full og en person viser oppmerksomhet, og man nyter å være fri og bli sett for en kveld. Den andre personen er ikke viktig, men følelsen du får den kvelden. Dette er de som angrer mest. Så er det de som lager historier i eget hode om at de gjør alle en tjeneste ved å tilfredstille sine behov foran alle andres, så de søker aktivt bekreftelse ved å oppsøke andre. I mellom har vi de som har et vennskap som etter hvert føles som kjærlighet da det er mye hverdag hjemme, og de finner en som lytter til deg og ser deg – igjen bekreftelse. Jeg er rimelig sikker på at de som ikke består marsmellowtesten oftere er utro, enn de som er har en trygghet i seg selv og gode kommunikasjonsevner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror noen blir slått i ansiktet av menyen, ufrivelig. De forventet ikke å bli utsatt for en restaurant som serverer deres favoritt, skinke med fløtesaus. 

De som er restaurant jegere er værst, ringer ikke hjemme å spørr om partner også er interisert i noe godt, om de muligens skal dele eller om h*n skal besøke en annen restaurant for dagen. Så sitter partner hjemme å spiser rester. Ikke gode rester heller, middelmådige rester. 

Anonymkode: b0695...876

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

I mange diskusjoner kring utroskap er det utroskap syns jeg at mange virker alt for fokusert på det siste trinnet. Det er da de utro og de trofaste skiller lag. Men er det ikke slikt at hvis vi har kommet så langt at vi sitter på en restaurant med varm mat på bordet så er det nesten urimelig å tro at man skal snu?

De fleste av oss missliker utroskap, og ønsker ikke å bli utro. Jeg tror at det viktigste for å få det til er å:

Jeg ser på menyen i vinduene hele tida. Ingen restaurant serverer noe så lekkert, velsmakende og mettende som det jeg får gratis hjemme.

Jeg kommer aldri til å spontant spise på restaurant, for jeg vet hvilke retter som er litt lekre fordi de er nye eller motsatt en gammel favoritt. Jeg kan fint spice opp hjemmematen (vi kjøper stadig nye krydder), og minner kan forbli i minneboksen.

Om jeg kikker på en meny, er jeg alltid edru, også om servitøren har tatt seg sjampanje.

Hvis servitøren løper etter meg på gata med et matfat når jeg er sulten, kan jeg registrere det som skjer, og gå hjem og spise eller gjøre innkjøp. Ja, jeg kan tom tekste kokken hjemme og si hvor stor pris jeg setter på maten hans. 

Og dersom jeg plutselig befinner meg ved et resturantbord med en ok til deilig og varm rett foran meg, kan jeg si til servitøren, retten din ser god ut, men jeg vil ikke betale prisen, nå går jeg hjem, jeg, hadet. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Av og til er det deilig å stoppe på en bensinstasjon og ta en pølse på vei hjem til middagen hjemme.

Kjapt, billig, enkelt og stagger den verste sulten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger blir man mer eller mindre ufrivillig utsatt for markedsføring. På jobb eller på vei hjem fra jobb. Hvis det alltid er donuts på jobben og man ikke passer seg, så er det vel en del som faller for fristelsen.

Utroskap via jobb er jo veldig vanlig.

Anonymkode: 10b3c...0b6

Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 timer siden):

Det er lov å se på menyen, så lenge man spiser hjemme.

Noen folk syns det er en god regel. Men hva skal til for at jeg skal spise ute ikveld?

Først må jeg ha tilgang på noen spisesteder. Litt enkelt så må jeg komme meg bort fra hjemmet og til et sted med spisesteder. Det samme gjelder seksuell utroskap, uten mulige partnere å kunne være utro med, så blir det selvfølgelig ikke noen utroskap.

Deretter må jeg se på menyen. Det vil si tenke på at det som spisesteder tilbyr, er attraktivt å spise. Det samme gjelder også for utroskap.

Så må jeg sette meg i en posisjon der det er mulig å få bestilt. Gå inn og sette meg ved et bord. Fortsatt har jeg ikke spist ute. Det samme vil gjelde seksuell utroskap.

Deretter må jeg bestille noe å spise. Som også kan være å takke ja til forslaget til servitøren.

Så helt til slutt så kommer maten på bordet, og først nå tar jeg det siste valget om å spise ute.

Nja er en mett hjemmefra og vet at det venter noe godt trenger en ikke spise ute.

Er det dårlig stelt hjemme må en bli enig om noe annet eller henge hatten et annet sted. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull, et oppegående og godt menneske klarer å se på menyen uten å falle for eventuelle fristelser. 

Anonymkode: 61688...635

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull, et oppegående og godt menneske klarer å se på menyen uten å falle for eventuelle fristelser. 

Det tenker jeg også. De som er utro gjør det med viten og vilje. Noen fordi de ikke er flink nok til å stå imot det som blir tilbydd, og andre fordi de ikke evner å velge bort en av delene.

Uansett så bunner det i at de ikke er oppegående nok til å ta kloke valg.

Anonymkode: de8af...775

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig. Selv i forhold som ikke har fungert godt og har vært på tampen til å bli slutt har jeg ikke vært utro selv om anledningen har bydd seg. Jeg har et ønske om å være decent sånn, bare.

Anonymkode: b0acf...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen for meg: 

I et godt forhold: Registrerer at det er en fin meny, tenker ikke mer over det. 

I et dårlig forhold: Registrerer at det er en fin meny, begynner å se for meg hvor godt den maten kan smake. Sammenligner med maten hjemme. 

Allerede der er det åpnet for utroskapen etter min mening. Jeg er forøvrig i et særs dårlig forhold nå. Og jeg er utro. Det er min overlevelsesstrategi for å ikke miste meg selv fullstendig, når han hjemme forsøker å bryte meg ned på alle mulige måter. Men det startet med at jeg begynte å tenke mer på menyen, fremfor å kun registrere det.  

Anonymkode: a368b...c7d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i mye, men ikke det at man ikke skal se på menyen. Man kan sjekke menyen på veggen utenfor restauranten, men ikke gå inn og sette seg til bords. Det er lov å se. Men med en gang man trer inn, har man allerede gått litt for langt. Der er jeg veldig enig med deg. Jeg tror mange er glad for og synes bekreftelser fra andre er så spennende at de liker å se hvor det bærer hen. Jeg sørger alltid for at det ikke går så langt, og er forsiktig allerede i samtalen. Mange elsker å flørte, men jeg tror det kan bringe en inn på en vei man ikke bør ta.

Anonymkode: 98872...0a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er enig i mye, men ikke det at man ikke skal se på menyen. Man kan sjekke menyen på veggen utenfor restauranten, men ikke gå inn og sette seg til bords. Det er lov å se. Men med en gang man trer inn, har man allerede gått litt for langt. Der er jeg veldig enig med deg. Jeg tror mange er glad for og synes bekreftelser fra andre er så spennende at de liker å se hvor det bærer hen. Jeg sørger alltid for at det ikke går så langt, og er forsiktig allerede i samtalen. Mange elsker å flørte, men jeg tror det kan bringe en inn på en vei man ikke bør ta.

Anonymkode: 98872...0a9

Er som du skjønner uenig. Tror at det mest kritiske trinnet er å "se på menyen". Hvis man ikke gjør det, kan man vel trygt gå inn å ta seg en øl, uten å ende opp med å bestille noe å spise, og så spise det. Men har man latt seg friste av menyen... for plutselig er man inne på restauranten... og har mulighet å bestille (tenk som metafor for for eksempel et julebord med hotellovernatting).

AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er at du ser ut til å tro at å oppsøke restauranter og se på menyen er noe som krever bevisst handling og har ikke helt forstått at noen ganger får man plutselig slengt en pizza i fanget helt uten å ha tenkt på det eller bedt om det. Man omgås andre mennesker hele tiden. Venner, kollegaer, folk man omgås via barna osv og noen ganger kommer følelsene for dem helt uten at det var et valg man bevisst tok eller var ute etter. Det er ikke noe man kan unngå så fremt kan ikke murer seg inne og ikke treffer en levende sjel resten av sitt liv. Så jo, noen ganger opptrer ikke valget om utroskap før varmretten står der på bordet foran deg. 

Anonymkode: 98aa4...f4b

Skrevet

Synes ikke det er vanskelig. Spist på diverse restauranter da jeg var yngre, og vet at presentasjonen kan være fantastisk, men det er sjelden vare å få servert et måltid som virkelig lever opp til forventningene. Hjemme vet jeg at maten ikke skuffer, og at at jeg kan legge til akkurat det krydderet som passer min smak om jeg skulle føle for å spice det litt opp. 

Så mye tam og kjip mat som finnes der ute er sjansen så liten for at måltidet ville falle i smak at det ikke engang frister å forsøke. Jeg har den beste maten hjemme, og mine smaksløker er blitt for bortskjemte og kresne til at jeg ser vitsen i å gamble med å bli servert guffe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (19 timer siden):

Nja er en mett hjemmefra og vet at det venter noe godt trenger en ikke spise ute.

Er det dårlig stelt hjemme må en bli enig om noe annet eller henge hatten et annet sted. 

Tro meg, jeg har opplevd at mannen spiste seg stappmett hjemme, og likevel hadde elskerinne.

Anonymkode: c783e...195

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tro meg, jeg har opplevd at mannen spiste seg stappmett hjemme, og likevel hadde elskerinne.

Anonymkode: c783e...195

Tja, det er vel de som spiser ute uansett....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...