AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Jeg og min kjæreste bor i samme by, han jobber og jeg studerer, vi hadde planer om å prøve å bo sammen, jeg gledet meg skikkelig, men for et par dager siden fikk han tilbud fra en liknende jobb i Sveits, fordi han har etterspurt kompetanse og allerede får godt betalt i Norge, men dernede var tilbudet rundt 3x ganger bedre, og han måtte si ja til det, og foreslo å prøve langdistanse, og det vet jeg ikke om jeg orker, likevel er jeg veldig glad i ham og vil gjerne prøve. Har noen prøvd noe liknende? K25 Anonymkode: b4524...641
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Blir vel sannsynligvis til at du enten må flytte med, eller så burde han bli igjen? Er ikke lett i en oppstartsfase i ny jobb og nytt sted å alltid måtte ringe hjem for å sjekke hvordan det går. Takler du mye pendling, for det må du jo også gjøre hvis du skal ha langdistanse? Anonymkode: 98eec...1ad
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 De tilfellene jeg har hørt om der det funker så er det en spesifikk «sluttdato» for når langdistansen opphører og man flytter sammen. Altså konkrete framtidsplaner sånn at man er enige om at det er verdt å fortsette forholdet Anonymkode: 98eec...1ad 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Hvis man oppriktig elsker hverandre så får man til avstandsforhold. Men som andre sier så bør det ha en sluttdato, altså en plan om at man da og da skal flytte sammen, for eksempel når du er ferdig med studiene. Anonymkode: af3c7...efa
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Det er ikke noen sluttdato for oppholdet, han gleder seg skikkelig, det var drømmejobben og han kunne ikke takket nei til det, og jeg støtter ham 100% og synes det er tiltrekkende med en mann som vet hva han vil. Men jeg er bekymret for at det ikke vil fungere mellom, de jobber sikkert 80t i uka dernede som i Tyskland, og da blir det lite til kjæreste i Norge. Med min profesjon (selv om jeg snart er ferdig) må jeg snakke flytende Tysk for å kunne bruke min utdannelse dernede. Anonymkode: b4524...641
Solanum tuberosum Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 En av dere må gi opp egen karriere for å kunne fortsette forholdet. Og det vil jo være fryktelig dumt. Kanskje det er best å si takk for det som har vært og gå videre?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Da lærer du deg flytende tysk og flytter ned, eller så er forholdet kjørt. Jeg mistet en stor kjærlighet på denne måten. For meg var det bare ikke riktig å bo i landet han ville bo. Ufattelig trist, men man kan ikke hindre noen i å følge drømmen sin. ❤️ Anonymkode: 776ae...863
Gjest ti10 Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke noen sluttdato for oppholdet, han gleder seg skikkelig, det var drømmejobben og han kunne ikke takket nei til det, og jeg støtter ham 100% og synes det er tiltrekkende med en mann som vet hva han vil. Men jeg er bekymret for at det ikke vil fungere mellom, de jobber sikkert 80t i uka dernede som i Tyskland, og da blir det lite til kjæreste i Norge. Med min profesjon (selv om jeg snart er ferdig) må jeg snakke flytende Tysk for å kunne bruke min utdannelse dernede. Anonymkode: b4524...641 Men det er da ikke umulig å lære seg tysk? Og hvis du flytter dit, går det enda fortere. Nå vet jeg ikke hva slags yrke du har, men jeg hadde kanskje vært mer bekymret for om utdanningen din var godkjent i Sveits. Uansett, tysk er ikke så vanskelig å lære seg for en nordmann, hadde vært verre med kinesisk eller russisk.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): de jobber sikkert 80t i uka dernede som i Tyskland nei overhodet ikkje. Arbeidsveka ligg standardmessig på 42,5 t. Overtid er forventa, så i praksis blir det vel rundt 50t Anonymkode: 8fa93...81e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå