Gå til innhold

jeg føler jeg aldri kommer ut av forholdet, selv om det har vært slutt i ett år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en som var verdens snilleste, og verdens slemmeste. Vi var sammen i 19 år. I alle år vi var sammen, hadde han store drømmer (større enn inntekten). Han har alltid brukt all tid hjemme, han ønsket ingen venner, så jeg var alt av sosial omgang han hadde.

Han ville ha ett stort hus og feite biler, men ønsket ikke å jobbe for det. i løpet av disse 19 årene har han jobbet i små perioder, navet i flere år av gangen for så å jobbe når nav har stoppet aap. Jeg har forsøkt å få han til å ta jobber som dukker opp, men han har aldri villet, så for å betale for alt han vil ha, har jeg måtte jobbet både dobbelt og trippelvakter på sykehuset, jeg har også måtte i perioder ta opp lån for at vi skulle klare oss økonomisk. i fjor var det fler episoder som gjorde at jeg valgte å gå ut av forholdet, i løpet av denne tiden har jeg hatt behov for å snakke med han ( ifm salg av hus, og ellers ting som må ordnes med samlivsbrudd), det kan da gå dager før jeg får svar, og da er det korte svar som ja og nei. Så kommer perioder hvor han vil snakke, prøver jeg og overse samtaler får jeg fler sinte meldinger og meldinger hvor han sier han skal ta livet sitt og han har ingenting å leve for, eller jeg har så mye penger å han klarer seg ikke så jeg må være snill å hjelpe han. Jeg føler selv at han har en stor makt over meg, og jeg sliter med å bryte, jeg er også livredd for at han faktisk skal ta livet sitt, for jeg vet at det hadde ikke skjedd om vi var sammen. Jeg har også god kontakt med familien på han sin side og er redd for å miste kontakten. Noen i han sin familie vet hvordan han er utifra hva jeg har fortalt. Jeg har forsøkt å si til han at han trenger hjelp for å takle livet, men han ønsker ikke det. Jeg ønsker å bryte, men jeg ønsker han ikke dø, samtidig så ønsker jeg ikke å miste familie kontakten på han sin side. Er jeg storforlangende? er det noen som har vært i samme situasjon og som har kommet seg ut av det med en god slutt?

Det er barn med i bilde så ønsker såklart å ha kontakt med han sin familie for barnas skyld

Anonymkode: 15848...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må selger boligen.

Om han truer med å ta livet sitt, ring politi og ambulanse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta grep med en gang nå og riv deg vekk. Hardt og brutalt. 

Om han ikke vil samarbeide er det bare å ta kontakt med advokat med en gang.

Om han vil ta livet sitt, så får han bare gjøre det. Det er nok uansett tomme trusler for at du ikke skal ha samvittighet til å gjøre det slutt. Du blir jo holdt som gissel når han truer deg sånn. 

Anonymkode: 0fe93...f0d

• Liker 1
Skrevet

For å avsløre manipulasjonstaktikken hans, for det er det det er, så ringer du ambulansen og politiet hver eneste gang han truer med å ta livet sitt.

Du har gjort ditt, du kan ikke hjelpe han noe med, så om han er seriøs med det, må de profesjonelle ta over.

Om det faktisk er sånn at han ikke mener det han sier, vil han få forklaringsproblemer når ambulansen og politiet dukker opp hver eneste gang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (16 timer siden):

For å avsløre manipulasjonstaktikken hans, for det er det det er, så ringer du ambulansen og politiet hver eneste gang han truer med å ta livet sitt.

Du har gjort ditt, du kan ikke hjelpe han noe med, så om han er seriøs med det, må de profesjonelle ta over.

Om det faktisk er sånn at han ikke mener det han sier, vil han få forklaringsproblemer når ambulansen og politiet dukker opp hver eneste gang.

Det er ett godt råd og om andre leser dette bør det følges, ambulansepersonell er mine kollegaer og jeg vet at de vil komme fort og prioritere mine samtaler om jeg ringer, men jeg skal også møte disse menneskene på jobb dagen etter, så min terskel for å ringe er dessverre veldig høy

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ett godt råd og om andre leser dette bør det følges, ambulansepersonell er mine kollegaer og jeg vet at de vil komme fort og prioritere mine samtaler om jeg ringer, men jeg skal også møte disse menneskene på jobb dagen etter, så min terskel for å ringe er dessverre veldig høy

Det her går på din eks som manipulerer deg. De som tar selvmord skriker ikke om det. De gjør det i stillhet.

Din eks kommer aldri til å gjøre det. Ring politiet og snakk med de om råd. Du må bare få solgt huset og komme deg videre. Ingen andre enn deg kan fikse det her.

Men din eks er ikke ditt ansvar. Du må løsrive deg fra traumebåndet du har med han.

Anonymkode: f9355...ac7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da ringer du heller politi. 

Anonymkode: f9514...6c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De som tar selvmord skriker ikke om det.

Anonymkode: f9355...ac7

Jo, en del gjør det også. Heldigvis. Ellers hadde langt flere dødd ung, om ingen varslet før forsøk. 

Anonymkode: f9514...6c9

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig manipulerende å true med selvmord hvis andre ikke gjør som man ønsker. Jeg skjønner at det er vanskelig når dere har barn sammen og et langt samliv bak dere, men han er en voksen mann og må selv ta ansvar for sitt eget liv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om de er dine kollegaer, så hadde faktisk min terskel vært lavere, enda lavere.

Om du ringer de og forteller at trusselen om selvmord virker reell og de rykker ut og det viser seg at trusselen ikke var reell, så er det ikke du som har et forklaringsproblem, så lenge du har det skriftlig at trusselen om selvmord har skjedd.

Da får du også allierte med på laget ditt, siden dette er kollegaene dine.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...