Gå til innhold

Sarkasme på kvinneguiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som har lagt merke til at det er mye sarkasme inne på kvinneguiden?

At ved å publisere dette innlegget, er det sannsynlig at det kommer svar som «no shit, du er på internett og skriver anonymt, voks opp». 

Og det kan jeg tåle, men den typen tone, hvis man har liknende tone med venner og bekjente er det ikke bra. Har man den i familie nærmer det seg psykisk vold. Har med det ofte med barna sine, er det enda nærmere psykisk vold.

Hvor tror dere denne hardhendtheten kommer fra?

Anonymkode: b1055...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vikarsykepleier

Enig med deg, man må øve seg på å bli litt hardhudet her inne. Og det er jo ikke sånn vi prater med hverandre der ute i virkeligheten. Jeg lurer på om grunnen er at det er veldig mange unge og/eller umodne her inne?  🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som skriver sånn i tråder om vold er jo pure kvinnehatere

Anonymkode: ec1ff...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet i cyperspace. 

Anonymkode: d9aea...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ofte det er fordi man er lei og oppgitt.. ofte for moro skyld.. og det er bare noen grunner 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det muntlige ikke kommer like godt fram skriftlig så det virker hardere?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Internett fungerer på en annen måte enn irl, det har alltid gjort det så kvinneguiden er ikke noe unntak. Men i likhet med Internett så er det også slik at vi har forskjellige grenser på hva vi tåler av sptåkelig krydder som (selv) ironi, spissformuleringer, sarkasme, der noen skjelver i buksen av slikt mens andre tar ikke dette så seriøst. På kg finnes det mennesker i begge kategorier og så mister en mange nyanser i det skriftlige språket kontra det muntlige.

Anonymkode: a36ab...b6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes egentlig det er for lite sarkasme her. Masse folk som blir satt ut av at ikke alle tenker akkurat som dem om alt. 

Anonymkode: e8a25...d59

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er rimelig sikker på at en del oppfatter meg som sarkastisk, som medfører riktighet. Jeg er sånn hele tiden, også privat, og jeg forstår at skriftlig kan det oppleves krasst av og til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært et bedre forum viss alle var dydige, snille, prektige med en voksende glorie over det pent yndige håret for hvert innlegg en skrev her inne.  Men akk så kjedelig! Jeg tror neppe kg er Guds test på om du kommer deg forbi perleporten...  Spissformuleringer, sarkasme og ironi er en del av hverdagen og det er en del av språket og gimmick'en. 

Og å nevne psykisk vold i denne konteksten er bare helt uforståelig! Virkelig. For det første: innen de aller fleste "normale" familier så har en sin egen sjargong. De er få familier hvor alle medlemmene tar seg selv blodseriøs, ikke har evnen til selvironi, ikke kan finne på å komme med en og annen setning som kommer innunder "sarkasme" uten at andre innenfor gruppen går å gråter, føler seg verbalt mishandlet og utstøtt. 

Psykisk vold og sarkastiske innlegg på kg og nettsamfunn er virkelig to forskjellige planeter. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (44 minutter siden):

Det hadde nok vært et bedre forum viss alle var dydige, snille, prektige med en voksende glorie over det pent yndige håret for hvert innlegg en skrev her inne.  Men akk så kjedelig! Jeg tror neppe kg er Guds test på om du kommer deg forbi perleporten...  Spissformuleringer, sarkasme og ironi er en del av hverdagen og det er en del av språket og gimmick'en. 

Og å nevne psykisk vold i denne konteksten er bare helt uforståelig! Virkelig. For det første: innen de aller fleste "normale" familier så har en sin egen sjargong. De er få familier hvor alle medlemmene tar seg selv blodseriøs, ikke har evnen til selvironi, ikke kan finne på å komme med en og annen setning som kommer innunder "sarkasme" uten at andre innenfor gruppen går å gråter, føler seg verbalt mishandlet og utstøtt. 

Psykisk vold og sarkastiske innlegg på kg og nettsamfunn er virkelig to forskjellige planeter. 

Jeg er fra en familie som har veldig mørk humor. Vi er som en italiensk mafiafamilie, bortsett fra at vi er bøtte og spade, norsk bondeslekt 😅 Jeg er valigvis hyggeligere enn jeg er her, men det er så mye galskap her at alt burde skrives i Caps lock. Jeg er ikke satt sammen sånn at jeg ser på at noen bahandler folk dårlig, og det beklager jeg ikke for. Jeg kan jobbe med gråtoner åpenbart, men det er ekstremt facinerende hva slags holdninger som kan gro frem på internett. Når noen kaller meg tømmestasjon, stygg, feit og gammel, har jeg det greit med det, men jeg skulle ønske at jeg nådde frem til å ha en samtale i stedet for å prate på hverandre oftere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kan være anonyme, tør de være stygge mot folk. Når man skriver, er det vanskeligere for leseren å forstå hvilken mening som ligger bak ordene. Man kan jo ikke høre tonefallet, se eventuelt smil, eller se kroppsspråket. Så jeg mener sarkasme bør unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mer sarkastisk her inne enn jeg er IRL, sannsynligvis heller mindre fordi jeg vet at det er lettere å misforstå ting når man hverken har tonefall eller kroppsspråk å støtte seg på. Samtidig er ironi og sarkasme en så naturlig del av min kommunikasjonsform at  jeg knapt tenker over at jeg bruker det. Jeg har innimellom blitt oppriktig overrasket her når noen har reagert på ting jeg helt kunne sagt ansikt til ansikt med de aller fleste jeg kjenner - det er godt mulig jeg har vært litt skarpere enn noen er vant til, men det er også mange her inne som tar alt i verste mening. Skal man ferdes på nett, må man være litt hardhudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, brukerangrep, brukerforfølgelse og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ikke er så ille med sarkasme her, jeg. Men så har jo jeg og de fleste andre i generasjon x fått sarkasme inn med morsmelken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...