Gå til innhold

Høres trafikken godt når man bor i Carl Konows gate i Bergen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på en leilighet i denne gaten og lurer på hvor godt man merker trafikken når man bor høyt oppe over gaten, og har vinterhage og vinduer ned mot trafikken?

https://www.finn.no/301810134

Anonymkode: b6d80...b3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd langs/ani den veien, men nedsiden. Hadde leiligheten vendt mot sjøen, hørte altså -ingenting-. Og da mener jeg _INGENTING_ fra hovedveien! Jeg har bodd langt oppi fana 1km fra bybanen, og den hørte jeg skingret langt inn på soverommet. Men på laksevåg? Jeg kastet alle sov i ro-proppene mine. Det var altså såå stille der. 

Anonymkode: 81387...327

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på om bygget er lydisolert?:vetikke:

Jeg bodde litt nærmere Solheimsviken i flere år, hørte ALT av trafikk og folk som kauket i gatene. Naboen under meg hørte ikke noe, hun hadde en hekk som skjermet for støyen. Du må nesten gå på visning og høre etter selv.

Anonymkode: f9be3...f6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser på en leilighet i denne gaten og lurer på hvor godt man merker trafikken når man bor høyt oppe over gaten, og har vinterhage og vinduer ned mot trafikken?

https://www.finn.no/301810134

Det er jo ikke "høyt oppe over gaten"? Andre etasje står det? På ene bildet av fasaden ser det ut som den innglassede balkongen henger rett over veibanen nesten.

Uansett må du bare gå på visning og sjekke selv. Be om visning på ettermiddag når det er trafikk der og folk som skal hjem fra jobb, så merker du hvordan det er når det er størst trafikk.

Anonymkode: d5c5e...123

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt mange tråder om leiligheter  i Bergen og deres forelder/ulemper og utsiktsforhold i det siste.

Anonymkode: b779b...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Altså, nå har du sett på leiligheter i det området ganske lenge og bør vite at dersom noe er billigere enn andre leiligheter, er det FORDI det er ulemper med leiligheten. Som trafikkstøy, mangel på utsikt, seniorleilighet, etc etc.

Som jeg skrev i en av de femti andre trådene: du må enten leve med ulempene, eller flytte lengre ut av byen. Melkeplassen, for eksempel. Lå akkurat ute en 3-roms med relativt nytt bad, balkong og ikke så verst utsikt der. Det er 3 km fra byen til Melkeplassen. 

Har du forresten prøvd å gå over Puddiken på høst/vinter? Det er virkelig ingen hyggelig opplevelse. 

Anonymkode: 9c870...d46

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har blitt mange tråder om leiligheter  i Bergen og deres forelder/ulemper og utsiktsforhold i det siste.

Anonymkode: b779b...5dd

Bergen er jo Norges nest største by og mange som skal kjøpe der 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...