AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Har blitt samboer med en dame som har en datter, og datteren griser slik med vann når hun vasker seg at det er vått utover gulvet og opp etter speilet, og det må tørkes opp med et håndkle. Jenta plasker vann i ansiktet i flere minutter når hun renser ansiktet. Er dette vanlig for tenåringer? M 43 Anonymkode: 77176...df2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Nei, det er ikke vanlig. Anonymkode: ba6a4...415 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Hun utredes for autismespekteret og lurer på om det kan være en grunn, men det trenger jo ikke å ha noe med det å gjøre i det hele tatt heller. Mye ritualer og nærmest tvangshandlinger i forbindelse med sminke og hudpleierutiner synes jeg. Spraying med parfyme når hun legger seg og vasking og rens av ansiktet flere ganger. Kanskje alle jenter er sånn eller? Anonymkode: 77176...df2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 12-åringen har gjort det ja. Men hun har fått streng beskjed om å tørke opp etter seg. Nå vet jeg ikke hvor mye hun søler lenger, for er tørt etter henne. Anonymkode: 8c134...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Nei, delv min 7 åring gjør ikke det. Om hun søler så fælt regner jeg med at hun tørker og rydder etter segselv? Anonymkode: 160f0...eda 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, delv min 7 åring gjør ikke det. Om hun søler så fælt regner jeg med at hun tørker og rydder etter segselv? Anonymkode: 160f0...eda Etter at hun ble gjort oppmerksom på det tørket hun opp sånn halvveis, men nå får hun beskjed omtrent daglig om at hun må tørke skikkelig opp, og også beskjed om at hun må lære seg å vaske ansiktet uten å sprute ned vegger og gulv. Hun har fått beskjed om å bruke klut i ansiktet, men plasker vannet i ansiktet etterpå fordi hun mener huden ikke blir ren nok med klut. Er tvangshandlinger et autismetrekk? Ts Anonymkode: 77176...df2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Min 14-is søler mye og er som andre tenåringer flest. Ingen diagnose el. Anonymkode: 441d6...71e 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Jeg gjør det som 25-åring. Uhm... Anonymkode: 73d44...d19 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 Jeg er 35, og på badet mitt er det en håpløs vask/speil kombinasjon. Så her blir det søl med vann om jeg skal vaske meg i vasken. Så tenker akkurat det med å søle vann kan ha vel så mye med vask/speil å gjøre som noe annet. Jeg tørker opp etter meg da, så er ikke så lett å legge merke til mine utfordringer med ansikstvasken i ettertid Anonymkode: c5b88...39a
Knottogtott Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Jeg er 30 og det kommer alltid mye vann på gulvet når jeg vasker ansiktet. Opplevde det når jeg var hjemme også, at det kom mye vann på gulvet når søstrene mine vasket ansiktet sitt også!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #12 Skrevet 6. mai 2023 Jeg skjønte dette var steforeldre før jeg gikk inn i tråden. Anonymkode: 68f1b...0c5 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #13 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønte dette var steforeldre før jeg gikk inn i tråden. Anonymkode: 68f1b...0c5 Så biologiske foreldre reagerer aldri på rot fra sine barn? Jeg har gutter og har ikke erfart dette med de. Ts Anonymkode: 77176...df2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #14 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så biologiske foreldre reagerer aldri på rot fra sine barn? Jeg har gutter og har ikke erfart dette med de. Ts Anonymkode: 77176...df2 Ikke bry deg om sånne kommentarer, hadde du vært lur, hadde du bare sagt det var din datter Tja, selv renner det vann nedover armene mine og ned på gulvet når jeg vasker meg i ansiktet. Hva med å legge et håndkle der hun står og bruke dette som "gulvhåndle", da kan hun sprute på det i stedet for å at det blir vått på gulvet. Og litt vann på veggen eller speilet er vel ingen krise, et bad skal tåle vann. Om det er autismetrekk du leter etter, så kan jeg ikke svare på dette. Min mann spruter drit over hele speilet når han bruker tanntråd og han er helt normal. Orker bare ikke irritere meg over sånt, livet er for kort til å gå rundt å være irritert over småting. Anonymkode: 365b6...051
Kratt_ Skrevet 6. mai 2023 #15 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg gjør det som 25-åring. Uhm... Anonymkode: 73d44...d19 Hvordan? 😅 Former henda til en skål, fyller oppi vann og bare kaster det i ansiktet? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #16 Skrevet 6. mai 2023 Tja, jeg griser litt pp gulv, speil og rundt vask når jeg vasker ansiktet mitt. Jeg vasker med en rens to ganger, og skyller ansiktet i vasken ved å føre vann i ansiktet ørten ganger. Det er helt normalt - men man tørker jo opp etter seg, så klart. Anonymkode: cb060...a08 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #17 Skrevet 6. mai 2023 Kratt_ skrev (Akkurat nå): Hvordan? 😅 Former henda til en skål, fyller oppi vann og bare kaster det i ansiktet? Ikke den du siterer, men man løfter de skålformede hendene til ansiktet og gnur, ja. Ansiktet bøyd mot vasken. Jeg er 30 for øvrig. Anonymkode: cb060...a08
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #18 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hun utredes for autismespekteret og lurer på om det kan være en grunn, men det trenger jo ikke å ha noe med det å gjøre i det hele tatt heller. Mye ritualer og nærmest tvangshandlinger i forbindelse med sminke og hudpleierutiner synes jeg. Spraying med parfyme når hun legger seg og vasking og rens av ansiktet flere ganger. Kanskje alle jenter er sånn eller? Anonymkode: 77176...df2 Kanskje det som må til er det å lære henne disse renserutinene uten å søle så fælt. Hva med å ta henne med til noen som kan sånt, slik at hun stoler på at det er godt nok og gi henne en opplæring i hudpleie. Og så også lære henne å tørke opp skikkelig, og gi henne forståelse av hvorfor det er viktig. Anonymkode: c26bd...b90 1 1
Agaton Skrevet 6. mai 2023 #19 Skrevet 6. mai 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Har blitt samboer med en dame som har en datter, og datteren griser slik med vann når hun vasker seg at det er vått utover gulvet og opp etter speilet, og det må tørkes opp med et håndkle. Jenta plasker vann i ansiktet i flere minutter når hun renser ansiktet. Er dette vanlig for tenåringer? M 43 Anonymkode: 77176...df2 Det høres helt normalt ut for meg. har to gutter, snart 12 og snart 14. 1
Jaane doe Skrevet 6. mai 2023 #20 Skrevet 6. mai 2023 Vet ikke helt hva som er "normalt" og ikke, men husker selv at når jeg var 14 var jeg plaget med huden min og drev med alt mulig av rens og forskjellig for å få fin og ren hud uten kviser. Kanskje hun er redd for å få det eller at hun har det og derfor renser huden mye? Blir vel fort så vann kommer her og der når man skal rense ansiktet. Det blir det enda til meg den dag i dag de gangene jeg renser ansiktet. Renner vann nedover armene mine og utover vasken og gulvet noen ganger når jeg vasker fjeset slik at jeg må tørke vekk etterpå. Men om dette skjer ofte og det er mye vann, kan dere ikke bare snakke med jenta og si at hun må tørke bort vannet etter seg når hun renser og vasker ansiktet? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå