Gå til innhold

Far sliter med kvelds legging, baby 7mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, er ny her å håper på noen råd her inne da jeg har akkurat gått ut i min første pappaperm. Før jeg gikk ut i permisjon hadde jeg søndagene som en fast dag med jentungen fra morran til legging og det har gått relativt veldig da hun har vært litt vanskelig med kvelds legginga på meg, forstår hun er vant med mor i ukedager på leggingen så håper jo det er en overgangsfase, dagen kan være kjempe fin, blid å fornøyd hele dagen og ingen problem med duppene heller, har som regel 3 dupper ila dagen. Nå blir ting noe annerledes siden jeg er i 100% perm og har hovedsakelig all legging men vi kan holde på i flere timer uten at hun finner roen og da krever hun mor. Da kan hun roe seg helt ned og gå i dyp søvn etter korte 10 minutter. Det er litt sårt i pappa hjerte at det skal være sånn, men tar gjerne i mot erfaring å tips da dette kanskje ikke er så veldig uvanlig. 

Hun er også vant til å bli byssa i søvn hver eneste gang selv i duppene,  tar gjerne i mot tips der også da jeg har lyst å prøve å få inn litt nye legge rutiner.😅

Anonymkode: a3d48...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å legge i vogna på kvelden? 

Skrevet

Siden du er i 100% pappaperm, og også skal legge ungen. Så kan det være at det blir en veldig overgang for ungen. 

Babyen ser ikke moren på dagen, og så nå plutselig heller ikke på kvelden! Da kan det være at babyen trenger ekstra nærheten av mor på kvelden. Vare at mama skal på jobb og være vekke fra babyen hele dagen er en stor overgang i seg selv for babyen. Så da hadde jeg heller prøvd for en periode at moren tok babyen på ettermiddagen og kvelden /leggingen slik at overgangen ikke ble så stor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
stepbystep skrev (5 minutter siden):

Siden du er i 100% pappaperm, og også skal legge ungen. Så kan det være at det blir en veldig overgang for ungen. 

Babyen ser ikke moren på dagen, og så nå plutselig heller ikke på kvelden! Da kan det være at babyen trenger ekstra nærheten av mor på kvelden. Vare at mama skal på jobb og være vekke fra babyen hele dagen er en stor overgang i seg selv for babyen. Så da hadde jeg heller prøvd for en periode at moren tok babyen på ettermiddagen og kvelden /leggingen slik at overgangen ikke ble så stor. 

Takk for svar, mor er ikke på jobb da hun har søkt AAP, men tenker jo at etter hennes lange perm må hun også kunne gjøre litt andre ting på dagtid også. Men at jeg tar dupper på dagen kan vel også være en fin overgang til at jeg får lov til å ta kvelds etterhvert at hun tilpasser seg litt og mor tar det tøffeste øktene der hun krever mor?

Anonymkode: a3d48...404

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Helt normalt. Sier seg selv at barnet er mer vant med mor og overgangen kan være utfordrende. 

Legg til side såre følelser og se det fra barnets perspektiv. Hadde du lagt ungen og vært der 100% fra fødsel ville mor hatt samme utfordring. 

Dere to må finne deres rytme. Og det er viktig at mor holder seg unna så barnet aksepterer at det er deg det skal forholde seg til. 

Finn en godstol, ta meg deg ipad og sitt inne på rommet til ungen. Lær deg forskjellen på trass gråt og frykt gråt. La ungen se at du er der, men ikke gi for mye oppmerksomhet om barnet kun gråter for det vil ha mor. Vær trygg, fast og bestemt og kjærlig. Ikke blir såret eller frustrert. Plutselig løsner det. 

Mulig du må sitte på rommet i timer i perioder. Ta den kampen. 

Er også normalt med sleep regression mellom 8 mnd og ja... Type 3 år 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...