Gå til innhold

Dere som har hatt hjernerystelse eller kjenner noen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan påvirket det dere med jobb og sosialt? Ble dere bra igjen og evn etter hvor lenge eller sliter dere fortsatt? 

Anonymkode: a2132...ce9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på langtidsvirkningen måneder og år etter ikke de første ukene 

Anonymkode: a2132...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig forskjellig, noen blir bra etter kort tid andre kan få langvarige plager. Les om post commotio

Anonymkode: bd8a9...161

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Dette er lenge siden og jeg lurer på hvordan det gikk med deg Ts? 

Er selv i denne situasjonen og lurer på hvor lenge jeg skal plages med hodepine og vansker med skjermbruk.

Anonymkode: b9ed0...c49

Skrevet

Det er en gruppe på facebook som heter "hjernerystelse post commotio". Min venninne, som har dette, har hatt veldig god nytte av å lese om andres erfaringer i denne gruppa.

Anonymkode: cf1c4...d08

Skrevet

Har hatt 5 hjernerystelser på to år, det jeg er plaget med ofte etter det er utrolig mye hodepine.

Anonymkode: 09423...f69

Skrevet

Jeg fikk hjernerystelse for et par år siden, og var sykmeldt et halvt år. Var redd for at jeg aldri skulle bli bra igjen.

Jeg vil fraråde fb-gruppa Hjernerystelse post commotio. De som er mest aktive der er folk som aldri har blitt friske og som identifiserer seg med sykdommen. De som blir friske (som er de aller, aller fleste) gidder jo ikke å henge på den gruppa. Dermed males det et ekstremt skjevt bilde på hvordan hjernerystelsesforløp vanligvis går, som er synd, ettersom man vet at troen på å skulle bli frisk er viktig i en tilfriskningsprosess. 

On 11/20/2023 at 11:07 AM, AnonymBruker said:

Hei!

Dette er lenge siden og jeg lurer på hvordan det gikk med deg Ts? 

Er selv i denne situasjonen og lurer på hvor lenge jeg skal plages med hodepine og vansker med skjermbruk.

Anonymkode: b9ed0...c49

Hva forårsaket skaden hos deg?

Anonymkode: 1c888...daa

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble bra igjen, men det tok rundt tre mnd. Fram til det var jeg mye sliten og vondt i hodet. Særlig intens hodepine ved mye lys, som lys fra skjerm og hvis det var som ute. Kunne ikke jobbe på pc før det hadde gått mange uker, og måtte da justere ned lyset på skjermen. I ettertid tenker jeg at jeg skulle tatt det mer med ro den første tiden framfor å komme tilbake på jobb etter en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...