AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Dette sitter langt inne å spørre om, men jeg prøver meg. Jeg har i hele mitt voksne liv banket meg opp for alt jeg har gjort og sagt feil. Jeg er min egen største kritiker og stresser over å bli godt likt på jobb og privat. Med min innadvendte meg er jeg gjerne tappet for energi når jeg kommer hjem, så det er begrenset hva jeg klarer når det gjelder det som skulle være ekstra. Barnevakt, hjelpe med flytting, sosiale sammenkomster osv. Ironisk nok. Jeg er selvfølgelig med på så mye jeg kan, men det jeg må si nei til får samvittigheten min til å eksplodere. Jeg har prøvd i mange år med terapi, endre tankemønster osv. Jeg går likevel ned i kjelleren når jeg må si nei, får så dårlig samvittighet og føler meg som verdens verste menneske. Føler de ser på meg som egoistisk. Hvordan si nei med god samvittighet? Anonymkode: 761bc...3eb
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Du må sette deg selv først, gjør det som gjør deg lykkelig og bli med på det du har overskudd til. Du skylder ingen annen noe. Ikke tenk at du må "redde" dagen til alle andre, og prøv å slapp av på jobb, så du ikke er helt utkjørt når dagen er omme. Vær deg selv men ikke "overdriv" liksom. 😊 Ta ting med ro, de som liker deg som du er, vil like deg uansett da. Lær deg å slappe av hjemme i sofaen med en god film/serie som du liker. Mye gøy å velge mellom. Lag noe god mat og kos deg. Har du badekar, så legg deg og slapp av en times tid og hør på noe avslappende musikk, tenn et lys som lukter godt 🪷 Anonymkode: 46762...bc3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Tror du bare må fortsette å øve? Hvis du ikke sier nei særlig ofte så får du kanskje for lite øvelse? Jeg synes du bør være streng mot den dårlige samvittigheten din, for den lyver til deg. Så det renner! Anonymkode: 8f36f...d70
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Da anbefaler jeg deg å bytte psykolog. Anonymkode: 883df...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå