AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Hvordan få harde sjokoladebiter inni kaken? Jeg skal lage brownies og vil gjerne ha sjokoladebiter. Sånne harde biter. Ikke at de bare blir smeltet inn i røren liksom. Noen som vet? Anonymkode: ec644...b70
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Bruker sjokoladebiter i røra. Det smelter når sjokoladen er varm, men stivner igjen når kaken er kjølt ned 😋 Anonymkode: fa3ca...ed6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Du kapper rett og slett opp sjokolade og blander i deigen. Og så må du servere kaken kald - varm eller lunken sjokolade er aldri hard. Anonymkode: 8bff6...205 1 1
Blueberrysmoothie Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Sett kaken i kjøleskapet i et døgn eller over natten før servering Ta den ut av kjøleskap noen timer før servering så den ikke lenger er kald. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Takk!! Men jeg trenger det i morgen, så da tekker kanskje ikke kaken å kjøle seg ned skikkelig først. Tenkte å lage i morgen tidlig - ca 4 t før selskapet. Rekker kanskje ikke å stivne innen det..? tenkte at brownies var best om den var «fersk» men ikke varm. Holder den seg god om jeg lager den i dag? Anonymkode: ec644...b70
Minya Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Sjokoladebitene stivner igjen så snart kaka er romtemperert, det lærte en kollega av meg da han skulle bake kake for første gang og skulle ha sjokolade inni kaka. I stedet for å lage glasur, så smeltet han bare en hel sjokoladeplate og la som et lag mellom to kakelag. Den var knallhard inni. 1
Brunhilde Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 Den holder seg godt hvis du lager den i dag, kjøler den ned og pakker den godt inn før du setter den i kjøleskapet. Jeg tipper den blir enda bedre enn om den var nybakt hvis du gjør det slik.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 Oppdatering: laget røren i går med store sjokoladebiter av mørk sjokolade. Satte i kjøleskapet over natten, og ut på benken i dag tidlig der den ble stående noen timer før den ble spist. Ingen biter 😂 Skjønner ikke hva jeg gjør feil 🙃 Men men, godt var den! ts Anonymkode: ec644...b70
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Husk å bland sjokoladebitene med litt mel før du vender dem inn! Så det kan du prøve neste gang. Har alltid funket for meg. 😊 Anonymkode: 5f901...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå