AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Jeg har lenge, lenge slitt med å føle noe mening i hverdagen min. Dette er selv om jeg fyller den med klassiske «meningsfulle» aktiviteter, slik som trening, turgåing, sosialisering, underholdning (film/musikk), lesing osv. Likevel så bare føles alt så tomt og meningsløst. Jeg er ingen i forhold til andre. Bare en ressurssvak taper. Det gjør bare så vondt å ikke føle at noe gir glede eller mening. Jeg har ofte lurt på om jeg bare skal drite i alt bare ruse meg selv til jeg dør. Da hadde jeg i allefall klart å følt på noe fint. Anonymkode: 11227...ef2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Tja. Hva er å ha mening? Meningen med livet for et menneske bortsett fra å ivareta sine egne driftsbehov og bidrag til flokken, er egen lykke. Det ser da ut til at du ved å gå turer gjør noe for fysisk helse og ved å lese gjør noe for de små grå. Ved å sosialisere påvirker du andres liv, som igjen påvirker hva disse produserer og hva disse gir videre til andre. Et råd, et smil, et kompliment. Alt det påvirker menneskene rundt deg og gjør at du er en del av flokken. Ordet "taper " bør du ikke bruke. Det er smekkfullt av fordommer og selvforrakt. Du er ikke verdiløs fordi du ikke har lønnet arbeid. Livet ditt har blitt litt monotont. Det kan skje enten du har arbeid eller ikke. Anonymkode: 18ae8...020 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Høres ut som du har en depresjon. Du må komme deg til legen. Anonymkode: 15365...490 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Du har kontroll over din egen skjebne. Anonymkode: 0c89e...569 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Diry72 skrev (10 minutter siden): Er du i jobb ts og hvis ja , hvilke? Ja, jeg jobber på sykehjem fulltid. Anonymkode: 11227...ef2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg jobber på sykehjem fulltid. Anonymkode: 11227...ef2 Da har jo livet ditt masse mening! Du er den viktigste personen i manges liv og hjelper andre med å få et bedre liv Anonymkode: 0c89e...569 3 2
Diry72 Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Trives du i jobben ts? Livet handler ikke om å tjene mest mulig penger eller status, men hva du føler gir deg mening. Slik jeg leser dette så er du singel, men det har du ingen problemer med ? Du sammenligner deg med andre mennesker og føler du kommer til kort? Hva ville gitt deg mening i tilværelsen? En jobb med høyere status?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 100 % på sykehjem kan jo ta livsgnisten fra noen og enhver. Du må rett og slett gi for mye, både fysisk og psykisk. Vurdert å gå ned i stilling, bytte jobb e.l.? Hilsen sykepleier i 60 % på demensavdeling Anonymkode: 8e799...279 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da har jo livet ditt masse mening! Du er den viktigste personen i manges liv og hjelper andre med å få et bedre liv Anonymkode: 0c89e...569 Mening kommer innenfra. Og ved en depresjon blir det borte. Det vil hjelpe å gjøre noe meningsfylt for å bli frisk, etterhvert vil følelsen av mening komme tilbake. Anonymkode: 5e588...932 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 Det der med at livet skal ha en mening...setter et veldig press på oss. Jeg tenker ikke at livet skal ha en mening. Jeg er nå her og gjør mitt. Forventer lite og leter ikke etter noen mening. Gjør livet så bra du kan og senk forventningene. Du er god nok. Anonymkode: c0757...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå