Kittykat Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Er det noen som har brukt postafen mot kvalme som kommer pga medisin? Jeg har sterke smerter og har paralgin forte tabletter som jeg skal ta, men sist gang jeg tok paralgin forte tabletter, så satt jeg på doen og brakk meg morgenen etter. Jeg har postafen liggende og lurte rett og slett på om dette kan dempe kvalmen ved bruk av paralgin forte f eks.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Det kan hende du reagerer på kodein, da hjelper ikke kvalmestillende. Anonymkode: bbfd0...c67
Kittykat Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kan hende du reagerer på kodein, da hjelper ikke kvalmestillende. Anonymkode: bbfd0...c67 Jeg tåler fint paralgin forte stikkpiller, så da tåler jeg nok kodein (regner jeg med). Jeg fikk vite av en lege/tannlege den gangen at noen reagerer på fargestoffet som brukes til å få tablettene rosa. Men det er ikke alle steder som kan skrive ut paralgin forte stikkpiller da de ikke har det i legemiddel listen deres, så da må jeg ta tabletter. Endret 5. mai 2023 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Jeg vil tro det kan fungere. Verdt å prøve? Har tatt kvalmestillende selv (en annen type, men likevel) når jeg reagerte på en medisin jeg måtte ha. Anonymkode: 17d06...18d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Kittykat skrev (40 minutter siden): Jeg tåler fint paralgin forte stikkpiller, så da tåler jeg nok kodein (regner jeg med). Jeg fikk vite av en lege/tannlege den gangen at noen reagerer på fargestoffet som brukes til å få tablettene rosa. Men det er ikke alle steder som kan skrive ut paralgin forte stikkpiller da de ikke har det i legemiddel listen deres, så da må jeg ta tabletter. Postafen kan funke ja, men ville tatt det forebyggende. Og ta smertestillende med mat. Anonymkode: d553f...1c6
Minya Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Hvis du blir kvalm pga kodeinen i paralginen, så er det ikke sikkert at postafen har noen som helst effekt. Hør evt med legen din om du kan få reseptbelagte kvalmestillende. Jeg fikk det da jeg gikk på cellegift, det var det eneste som funka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå