Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pecado
Skrevet

Prøver du og signalisere noe med klærne du bruker, eller følger du moten for å være in? Slik jeg tenker bruker vel de fleste klærne til å fortelle noe om dem. Det er klær jeg ikke kunne brukt fordi de ikke er "meg". Og slik har vel de fleste det.

Hva tenker du om måten du klær deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker egentlig ingenting om det. Jeg kler meg i det jeg synes er fint.

Skrevet

har egentli ikke tenkt over hvorfor jeg bruker akkurat de klærne som jeg gjør.. men kjøper jo klær JEG synes er fine da, og kunne tenke meg å gå med..behagelige må de være også.. men har aldri tenkt på at det er for å fortelle noe om meg selv...

Skrevet

Jeg velger klær jeg synes er pene/stilige, med farger som kler meg, som sitter pent og som er behagelige å ha på, og bryr meg ikke om moten.

Gjest Bodillen
Skrevet

Tenkte nok ikke så mye over det da jeg var yngre, men nå er jeg opptatt av å ikke være utspjåket. Jeg tenker også på at jeg må kle meg etter alderen, og ikke som en fjortis. Ellers tenker jeg vil ikke at jeg skal signalisere så mye...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er veldig bevist hvordan jeg kler meg og til hva. På jobb må jeg være kledd på en spesiell måte, og når jeg da er fri så kler jeg meg ofte i behagelige klær i farger jeg liker.

Skal jeg ut kler jeg meg etter hvor jeg skal.

Skal jeg på et møte kler jeg meg deretter, jeg går ikke i dongeri og joggesko.

Jeg føler det blir som å dra på fjelltur med høye hæler og full sminke.

Alt etter situasjonen.

Alle vet jo hva kotymen er på fjellhyttene, ikke juggel eller sminke, da får du "det" blikket.

;)

Skrevet

Jeg kan godt stikke på butikken usminket og i joggebukse liksom... Men hva jeg tenker... Hm... Jeg kjøper klær jeg føler kler meg, som jeg liker (det er masse jeg ikke fikser å gå med, f.eks. v-hals, mye knapper, krager /piquetskjorte er HAT) osv...)

Prøver vel å følge moten litt, men bruker ikke det som henger på stativene som mal på hva som er ok, da leser jeg heller utenlandske motemagasiner.

Men er vel litt feig også, er mye kult jeg aldri tør å gå i ;)

Skrevet

Jeg har sånn rar stil. Går som regel med gamle klær, evnt i kombinasjon med nye eller hjemmesydde. Klærna må være behagelige, sitte godt, og være i farver som kler meg.

Skrevet

Jeg følger ikke moten. Folk vil nok si at jeg kler meg "sort" og det kan nok stemme. Det sier derimot ingenting om hvem jeg er, hva jeg står for osv. Og jeg er ingen satanist, gother eller noe slikt noe ;)

Jeg kler meg slik jeg gjør fordi jeg føler at det er meg, det er det jeg føler meg bekvem med og jeg er også glad i den stilen. Men jeg kan også bli sett i joggebukse og uten sminke :)

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg går aldri i bukser, vet ikke helt hvorfor, men bruker kun kjole og skjørt.

Liker å se ut som en hulder prinsesse, og har vel noe maken personlighet. Litt trolsk, litt fin dame :)

Skrevet

Bruker klær jeg trivest i, og det er kjoler og skjørt. Og da har jeg ett problem om vinteren.

Gjest Embla s
Skrevet
Bruker klær jeg trivest i, og det er kjoler og skjørt.  Og da har jeg ett problem om vinteren.

Hvorfor det? Jeg bruker masse kjoler og skjørt, sommer som vinter! Må bruke strømpebukser da vet du ;)

Skrevet
Prøver du og signalisere noe med klærne du bruker, eller følger du moten for å være in? Slik jeg tenker bruker vel de fleste klærne til å fortelle noe om dem. Det er klær jeg ikke kunne brukt fordi de ikke er "meg". Og slik har vel de fleste det.

Hva tenker du om måten du klær deg?

Om jeg signaliserer noe som helst, så må det vel være "småfattig og stilløs". :ler:

Jeg går inn på en butikk, og kjøper det plagget jeg trenger, til den prisen jeg har råd til, og som ikke byr meg mot å bruke. Ja, det er selvsagt en fordel at det faktisk passer også.. :forvirret:

Om jeg hadde hatt råd til å handle klær uten å se på prislapp.. Ja, så hadde jeg kanskje ikke sett så mye annerledes ut, med unntak av at klærne hadde bedre kvalitet.

Gjest Gjesta
Skrevet
Om jeg signaliserer noe som helst, så må det vel være "småfattig og stilløs".  :ler:

Jeg går inn på en butikk, og kjøper det plagget jeg trenger, til den prisen jeg har råd til, og som ikke byr meg mot å bruke. Ja, det er selvsagt en fordel at det faktisk passer også..  :forvirret:

Om jeg hadde hatt råd til å handle klær uten å se på prislapp.. Ja, så hadde jeg kanskje ikke sett så mye annerledes ut, med unntak av at klærne hadde bedre kvalitet.

Helt enig, unntatt det siste. Hadde garantert kjøpt klær som så annerledes ut enn det jeg går i, i hvert fall en del. Hadde gått mer i skjørt på fritiden.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg kjøper klær jeg føler kler meg, som jeg liker (det er masse jeg ikke fikser å gå med, f.eks. v-hals, mye knapper, krager /piquetskjorte er HAT) osv...)

Enig :ler:

Jeg liker helst ensfargede klær uten mønster, og velger klær som jeg føler meg vel i, og som jeg synest er behaglig å ha på meg. Jeg følger nok litt med på hva som er på mote, men kler meg egentlig nokså konservativt.

Gjest Embla s
Skrevet

Glemte å svare: Jeg er ikke så opptatt av hva klærne skal signalisere, kler meg i det jeg liker, og det påvirkes selvfølgelig en del av motebildet uten at jeg er veldig bevisst på moter/trender. (syns f.eks det er veldig rart å se filmer fra begynnelsen av 90-tallet - du verden for noen sinnsykt høye bukseliv.. :overrasket: ). Kler meg sikkert også etter humør; noen dager har jeg lyst til å gå i ett med tapetet, og kler meg deretter, andre dager motsatt. Også tilpasser jeg meg nogenlunde konteksten.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kler meg i rart tøy. Ikke så rart at det skiller seg ut og ikke så "streit" at jeg føler meg kjedelig og uvel i en folkemengde. Kanskje litt daff-aktig.

Hvorfor? Fordi jeg føler meg vel slik, og jeg hater å kjede meg selv med klær. Blir rett og slett deppa av å kle meg kjedelig og se kjedelig ut!

Skrevet

Når eg kjøper klede, er det viktig for meg at dei framhevar figuren min på ein positiv måte. I tillegg må dei ha riktig farge, og ikkje ha for mykje dilldall på. Eg vil ikkje at plagga i seg sjølve skal trekkje til seg merksemd; eg vil at måten eg har sett saman antrekket og måten det kler meg skal vere det viktigaste. Eg vil gjerne like plagg eg kjøper, så eg ventar heller med å kjøpe noko til eg finn noko eg verkeleg likar, framfor å ta det første og det beste fordi eg treng noko nytt. Kan ikkje seie eg fylgjer dei aktuelle motane, nei - eg går i det eg likar sjølv, og så gjev eg katten i kva andre eventuelt måtte tenkje om dét. Er ikkje alltid eg finn akkurat det eg vil ha, så av og til lagar eg plagg sjølv, med varierande hell ... :)

Skrevet

Hvis jeg skal ut i parken med datteren min sminker jeg meg, tar på en deilig, varm, mørkegrønn vinterjakke og dongribukse og støveletter med fór. Alt for å ikke fryse..

Hvis jeg skal ut på byen kan jeg godt kle meg litt utfordrende :sminkedokke: Må jo gi signaler om at jeg er singel;) ...uten å se billig ut da. Litt frekk, men sofitikert!

Men uansett hvor jeg går, så liker jeg å ta meg bra ut... For man vet jo aldri hvem man møtrer på... og denne jenta er beredt!! (uten å være overjåla da..)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Nå er det vel helst sånn for meg at moten irriterer meg mer enn den inspirerer meg. Dette fordi det i perioder er umulig å få tak i noe annet en det som er in. Og det er ikke alltid at det som er in sitter pent på min kropp.

På jobben har det vært mest hensiktsmessig med olabukser og joggesko. Men setter pris på anledningen til å velge skjørt og kjoler i blant, og ikke minst pene sko/støvletter.

Jobbens julebord og familiemiddager, da velger jeg konservativt snitt og mørke farger, ensfarget som regel. Liker ikke mønstrete stoffer noe særlig.

Samvær med venner, kler meg etter anledningen, og her er det oftere fritt fram og leke seg. Noen ganger er jeg straight, noen ganger er jeg utfordrende og noen ganger er jeg bare ute for å provosere. Men, ok, begynner vel å vokse fra det nå. :ler:

Ja jeg er bevisst på hva jeg signaliserer med klærne. Og det har jeg vel i grunnen alltid vært, selv om jeg i yngre år mest fulgte flokken. Dessuten går det fint an å finne sin stil og samtidig handle billig. Jeg tror på utsagnet om at klærne skaper mannen/kvinnen. Men jeg tror også at klær er lek.

Jeg tror vel ikke det er mange kvinner som stikker handa inn i klesskapet og setter på seg det de får tak i? Enkelte menn kanskje? Men neppe så mange kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...