AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Del Skrevet 5. mai 2023 Har det noen hensikt å dele boligannonse fra Finn på Some? De som er på jakt etter bolig er vel allerede på Finn, og får varsel derfra? Jeg har akkurat annonsert et hus på Finn, og har liksom ikke lyst å dele det blant mine kontakter, føler det byr meg imot at folk jeg kjenner godt/lite godt, og som ikke har vært på besøk, skal sitte å snoke på mitt hus. Er jeg helt fjern som tenker dette? Anonymkode: 84696...397 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Del Skrevet 5. mai 2023 Enig med deg. Folk ser etter hus på Finn - ikke på Facebook. La heller megleren annonsere på SoMe eventuelt, men ikke knytt det til deg selv privat. Morsomt paradoks at nordmenn som ofte er private, deler villig vekk hva de forventer å tjene på boligsalg. Det er ikke alle man ønsker at skal vite så personlig info om en. Lykke til med salg! Anonymkode: f05d0...a35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har det noen hensikt å dele boligannonse fra Finn på Some? De som er på jakt etter bolig er vel allerede på Finn, og får varsel derfra? Jeg har akkurat annonsert et hus på Finn, og har liksom ikke lyst å dele det blant mine kontakter, føler det byr meg imot at folk jeg kjenner godt/lite godt, og som ikke har vært på besøk, skal sitte å snoke på mitt hus. Er jeg helt fjern som tenker dette? Anonymkode: 84696...397 Ja, men plutselig dukker drømmeboligen opp utenfor ditt søkefelt. Plutselig var du villig til å ofre litt mer penger eller reisevei for noe du ikke trodde. Anonymkode: 52dd3...d10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 5. mai 2023 #4 Del Skrevet 5. mai 2023 Bare for å få flere nysgjerrighetsklikk. De som på ekte er på boligjakt sjekker finn selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Del Skrevet 5. mai 2023 De som gjør dette av mine Facebookvenner er ofte de med store hus som skal skryte. Ingen grunn til å dele og skrive «løp og kjøp», er vel hovedsakelig for oppmerksomhet Anonymkode: 18154...c54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Del Skrevet 6. mai 2023 Vi holder også på å selge hus. Visning i neste uke. I likhet med deg tenker jeg at de som er på husjakt følger med på finn selv. Og jeg ønsker ikke at "alle" jeg kjenner skal inn å se på vårt hjem. Anonymkode: 13baf...8f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Del Skrevet 6. mai 2023 Plutselig treffer man noen som kanskje ikke var på husjakt. Når vi kjøpte nåværende bolig var vi ikke på husjakt i det tatt. For min del er jeg interessert i mest mulig oppmerksomhet rundt det jeg skal selge, da jeg ønsker mest mulig interesserte. Anonymkode: b411d...138 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Del Skrevet 6. mai 2023 Er en slags snikskryt av det. Er også reklame for seg selv " se på meg og mine venner" . Yuck.. Anonymkode: 99535...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Del Skrevet 6. mai 2023 Nja... her jeg bor er ikke finn så populært som på større områder, så het annonseres alt på Facebook og blir faktisk sett av mange flere. Hester, biler, hus, helt normalt og når et større publikum Anonymkode: ffe8f...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg fant leiligheten vi kjøpte på Facebook. Ikke som delt link, men som reklame. Var egentlig ikke på jakt, men falt bare pladask. Så det kan faktisk skje at kjøper er der å. Anonymkode: b85e5...7e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Del Skrevet 9. mai 2023 Jeg har tenkt samme tanken, men plutselig var jeg midt i en skilsmisse og på boligjakt. Jeg hadde jo selfølgelig søk inne på finn og sjekket regelmessig. En dag delte en Facebookvenn en annonse til en bolig en venn av hen skulle selge. Det var ikke i et område jeg først hadde tenkt på som aktuelt, så var ikke blant de boligene jeg hadde sett på. Da gikk jeg på visning på den. Så innimellom er det nok ikke så dumt å legge ut på Facebook Anonymkode: 25580...b11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Del Skrevet 9. mai 2023 Jeg har en kollega som kjøpte et hus en annen kollega delte på fb. I utgangspunktete var huset i et annet område enn de så på, så de hadde ikke sett det på finn, men ble interessert fordi forsidebildet så bra ut, om det stod noen fine ord i delingsteksten. Anonymkode: 426cc...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Del Skrevet 9. mai 2023 Det skader da ikke? Har hørt flere som har sett boligen via SoMe første gang. Selv om de fleste jo finner den på Finn. Hender man blir ekstra nysgjerrig om det er venner som deler, og ser på litt mer enn det første bildet som kanskje ikke faller i smak. Hender man er travel og har en pause fra Finn-søk den uka, men likevel scroller facebook. Anonymkode: 8ce2e...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 21.19): Enig med deg. Folk ser etter hus på Finn - ikke på Facebook. La heller megleren annonsere på SoMe eventuelt, men ikke knytt det til deg selv privat. Morsomt paradoks at nordmenn som ofte er private, deler villig vekk hva de forventer å tjene på boligsalg. Det er ikke alle man ønsker at skal vite så personlig info om en. Lykke til med salg! Anonymkode: f05d0...a35 Det er offentlig informasjon. Anonymkode: eb952...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Del Skrevet 9. mai 2023 Det har absolutt MYE for seg å dele på FB etc. de fleste som kjøper ny bolig bor allerede i området de ønsker å kjøpe i. mine nærmeste venner vet at jeg skal selge, men mine venners venner som også bor her, vet ikke det. Barnas trener for x antall år siden, eller foreldrene til gutten som gikk på turn sammen med mitt barn osv, de vet ikke det. men jeg har de på FB, så da ser de at vi selger, og kanskje er vår bolig det de trenger. Vår tidligere nabo kjøpte ny bolig slik, fordi jeg delte. De kontakten eierne, bøy over takst før visning og de fikk kjøpe det. Anonymkode: 1d07d...6c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Del Skrevet 9. mai 2023 Vel, huset mitt er i en slik stand at jeg overhodet ikke kunne tenke meg at noen jeg har den minste kjennskap til skal kjøpe. Selv om tilstandsrapporten sier hva som er galt, så har det levd 2 barn, 1 hund og i gjennomsnitt 3 katter her i over 20 år. Og jeg hater å pusse opp. Boligen ser flott ut på bilder, men en nærmere titt avslører kloremerker etc. Vil ikke komme i en situasjon hvor en kjenning har masse å klage på etter kjøp. Anonymkode: 84696...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå