Gå til innhold

Er redd for at jeg har fått lungekreft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, vet ikke om jeg er helt paranoid nå. Men jeg har vært forkjølet i 8 uker nå. Har vondt i halsen og tørrhoste. Hoster opp farget slim og kjenner lungene når jeg hoster.  Er kortpustet og har et slags lokk i hodet.

Har gått på en antibiotika kur som ikke har gitt effekt. Synes fastlegen så litt bekymret ut etter det. Fikk ny kur og streng beskjed om å komme tilbake hvis ikke jeg er bedre innen en uke.

Har googlet symptomene mine og nå er jeg veldig redd for lungekreft. Er jeg helt paranoid som tenker det?

Anonymkode: a08ae...354

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto tvikroket og hoster i 3 mnd i fjor høst, og har knapt nok hatt en hostefri dag siden det. Har ikke lungekreft av den grunn.

Anonymkode: 3bd2c...a03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er kreft legen din hadde i bakhodet, men det er fint at legen ba deg komme tilbake om du ikke blir bedre. Tipper det er mye annet som skal avkreftes før han evt kommer til å sjekke lungekreft. 

Håper du føler deg bedre raskt 🙂

Anonymkode: 47c67...f64

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, vet ikke om jeg er helt paranoid nå. Men jeg har vært forkjølet i 8 uker nå. Har vondt i halsen og tørrhoste. Hoster opp farget slim og kjenner lungene når jeg hoster.  Er kortpustet og har et slags lokk i hodet.

Har gått på en antibiotika kur som ikke har gitt effekt. Synes fastlegen så litt bekymret ut etter det. Fikk ny kur og streng beskjed om å komme tilbake hvis ikke jeg er bedre innen en uke.

Har googlet symptomene mine og nå er jeg veldig redd for lungekreft. Er jeg helt paranoid som tenker det?

Anonymkode: a08ae...354

Høres mer ut som en infeksjon som ikke helt vil slippe taket.

Det er endel flere ting som kan skje med lungene enn lungekreft. Men det er fint at du blir fulgt opp. Kanskje røntgen av lungene kan avklare hva dette dreier seg om hvis du ikke blir bedre.

Anonymkode: 2335a...202

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hosta i 3 måneder etter covid. Du har neppe kreft 

Anonymkode: 1df4c...ffe

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvilke symptomer du har så vil Google komme opp med en kreftdiagnose. Det vil ikke si at det er særlig sannsynlig at du har kreft. Men om legen din mistenker det, så sender han deg til spesialister. 

Anonymkode: 1db89...b85

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fryktelig mye annet enn kreft som kan gjøre at en blir gående og hoste.

Om dette oppstod samtidig med/i forlengelsen av forkjølelse er sannsynligheten liten for at det har med kreft å gjøre.

Både covid og forkjølelse kan ha hoste gående lenge etter at en føler seg frisk ellers.

Det er også tiden for allergi og pollenplager de fleste steder, og en kan faktisk vokse på seg allergiplager selv om aldri har hatt det før.

Men når hoste begynner å være ei stund er det legens jobb å sjekke ut, for sikker hets skyld. 

Anonymkode: e17d5...18f

Skrevet

Jeg har hosta siden november. Legen snakker ikke om lungekreft helt ennå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som hadde noen lignende, vedkommendes er død nå, for å si det sånn! Neida, jeg tulla. Håper det er lov.😅 Men vedkommende hadde astma og hadde sannsynligvis alltid hatt det, men den ble forverret og dermed først ordentlig merkbar i voksen alder. 

Anonymkode: 8e8b0...443

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner noen som hadde noen lignende, vedkommendes er død nå, for å si det sånn! Neida, jeg tulla. Håper det er lov.😅 Men vedkommende hadde astma og hadde sannsynligvis alltid hatt det, men den ble forverret og dermed først ordentlig merkbar i voksen alder. 

Anonymkode: 8e8b0...443

:vinke:

Jupp - meg også :)

Anonymkode: e17d5...18f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helseangst, og har hostet siden jul. Var også veldig bekymret for lungekreft da hosten aldri ga seg. Gikk til legen som fikk beroliget meg og tok tester. Jeg hoster fortsatt, men ikke så mye som før. Mulig det kun er en langvarig forkjølelse.

Nå som lungekreft-angsten er borte, kom hjernekreft-angsten da jeg har hatt to episoder med plutselig kvalme og oppkast. Begge gangene kom det 4-5 timer etter mat, så muligens det kom pga. noe dårlig mat. Har ingen andre symptomer, så prøver å berolige meg selv. Men er slitsomt og gå rundt å være bekymret!

Anonymkode: 54ad4...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert long-covid.

Anonymkode: 2cb57...b77

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg/dere nå? Jeg er i samme situasjon..

Anonymkode: 8f9dc...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...