Gå til innhold

Vanlig selvstell for hund rundt 1 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har en hund som nylig ble ett år, hun har hele livet vært opptatt av å "stelle seg", dvs. hun har som regel en periode på morgenen og en på kvelden der hun "steller seg" (dvs. Rensker øyne, slikker seg grundig nedentil, slikker seg litt rundtomkring ellers på kroppen). Jeg har et familiemedlem som fikk seg valp et par mnd tidligere, og hun sier at hunden hennes aldri gjør noe sånt.

Hva er vanlig, eller er begge deler vanlig? Jeg har en rase som er utsatt for allergier, så er litt bekymret for at det kan være allergi, men er som sagt gitte tidsrom før/like etter leggetid, burde jeg endre fôr?

Anonymkode: 3a46b...103

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen hunder er veldig renslige av seg, min er helt ekstrem og vasker seg skikkelig etter hver tur pluss ett par ganger til. Hender hun tar en vaskerunde på andre hunder å 😂 Med mindre hunden din klør seg mye rundt på kroppen tror jeg ikke du trenger å tenke på å endre fôr, men er du i tvil så hør med veterinær. 

Anonymkode: f5f40...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Noen raser er mer renslige enn andre. Om hunden din steller seg til faste tider og ikke overdriver (til det punktet hvor hun mister hår/vasker på seg sår eller virker intens/irritabel), så er det ingen grunn til bekymring. Å stelle seg, spesielt på kvelden, er veldig vanlig. 

Anonymkode: 401d2...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...