AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Fredag kveld og "The Voice" kl 20. Vanligvis har det vært samlingspunkt for oss voksne og barna, men siste månedene er det kun jeg og katten som har begynt å se det kl 20 fordi mannen og hans tenåring ikke husker på programmet, eller er opptatt med andre sysler. Etter 15-30 min kommer de inn i stuen og ber meg spole tilbake slik at de får med seg begynnelsen, og da sier jeg at det begynte kl 20 og spoler tilbake litt oppgitt, eller jeg må vente til senere på kvelden fordi de vil se Adresse Liverpool først fordi mannen og av og til tenåringen synes The Voice egentlig er kjedelig... Forrige fredag ga jeg beskjed om at jeg skulle se det, og da var han ikke interessert. I kveld ga jeg blaffen i å gi beskjed om at det begynner, fordi de MÅ ikke lage middag, dusje, jogge eller rydde på rommet sitt kl 20. Etter 20 min kommer mannen inn og hinter om at han ønsker å se The Voice fra begynnelsen av, og da bjeffer jeg NEI og ber han innfinne seg når det begynner. Er ikke dette irriterende? Anonymkode: 9b3ce...673
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Sier litt om hvor lite han bryr seg om kvalitetstid med deg når han ikke husker en fast avtale Anonymkode: ae9bb...c41 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Virker ikke som de egentlig er så interessert i å se det sammen med deg. Jeg hadde pent sagt at jeg ikke vil spole tilbake bare fordi de er sene. Anonymkode: 8721f...e67 10
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Ja, dette var jo et stort problem.... har dere bare en tv i huset? Anonymkode: 3ce4e...18c 14 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Sorry... må bare 😂😂😂 Anonymkode: 13dbc...a98 7 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Fikk flashback til da jeg var liten og ukas høydepunkt var å se Midt i smørøyet med hele familien på lørdagskvelden. Men når det ble vår og sol utover kvelden, ville plutselig mamma og pappa være ute i hagen, og storesøsknene var ute med kompiser, så jeg satt der alene (og hadde ikke katt en gang!) Har ikke egen familie, men ville nok blitt irritert som deg. Men så tenker jeg at mann og barn kanskje synes det er irriterende at du må se på akkurat kl. 20 og ikke når man har tid og lyst? Tror vi mister litt av gullrekkakulturen av at man kan spole tilbake og se ting når det passer. Anonymkode: 80e28...aef 2 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, dette var jo et stort problem.... har dere bare en tv i huset? Anonymkode: 3ce4e...18c Ja Ts Anonymkode: 9b3ce...673
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Unnskyld meg, men for et ikke-problem. Hva med å spørre et kvarter før det starter; er dere klare for å se The Voice kl 20? Så får dere avklart det, eller om dere skal utsette en halvtime (som jo er mulig i 2023). Anonymkode: 27413...47d 9 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk flashback til da jeg var liten og ukas høydepunkt var å se Midt i smørøyet med hele familien på lørdagskvelden. Men når det ble vår og sol utover kvelden, ville plutselig mamma og pappa være ute i hagen, og storesøsknene var ute med kompiser, så jeg satt der alene (og hadde ikke katt en gang!) Har ikke egen familie, men ville nok blitt irritert som deg. Men så tenker jeg at mann og barn kanskje synes det er irriterende at du må se på akkurat kl. 20 og ikke når man har tid og lyst? Tror vi mister litt av gullrekkakulturen av at man kan spole tilbake og se ting når det passer. Anonymkode: 80e28...aef Synes det er fint å ha noen faste holdepunkter ang tv program sammen med familien. Noen program sendes direkte og kan ikke sees tidligere. Ts Anonymkode: 9b3ce...673 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyld meg, men for et ikke-problem. Hva med å spørre et kvarter før det starter; er dere klare for å se The Voice kl 20? Så får dere avklart det, eller om dere skal utsette en halvtime (som jo er mulig i 2023). Anonymkode: 27413...47d Når det er direkte slik som The Voice nå, er det ikke mulig å vente hvis man vil stemme. Ts Anonymkode: 9b3ce...673 1 1
Bumoa Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Er ikke så flink til å se lineær tv til rett tid selv, annet en idretts arrangementer. Noen program kunne jeg fint sett 20 min etter start. Men om familien ønsker å se dette sammen (noe som det ikke høres ut som er tilfelle, bare TS) så tror jeg du får være tydelig til dem på det. Kommer de for sent får de finne seg i å ikke få med seg alt. Endret 5. mai 2023 av Bumoa 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 Så la være å spole tilbake da, og kanskje finne noe annet å gjøre sammen som familie da The Voice tydeligvis er mer din greie enn deres. Også må jeg nesten si at selv fotball er viktigere å se direkte enn å skulle stemme på The Voice de gangene det krasjer. Anonymkode: 42e6f...b65 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Synes det er fint å ha noen faste holdepunkter ang tv program sammen med familien. Noen program sendes direkte og kan ikke sees tidligere. Ts Anonymkode: 9b3ce...673 Men vær nå glad de gidder å se i det hele tatt, du vil ha tvkos med familien, det blir ihvertfall ikke koselig hvis du bjeffer Anonymkode: bee34...8ef 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Også må jeg nesten si at selv fotball er viktigere å se direkte enn å skulle stemme på The Voice de gangene det krasjer. Nei, ikke når man ikke er interessert i fotball. Anonymkode: 1ecec...4be 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men vær nå glad de gidder å se i det hele tatt, du vil ha tvkos med familien, det blir ihvertfall ikke koselig hvis du bjeffer Anonymkode: bee34...8ef Det er de som har mast om å se både det ene og det andre sammen, men nå tenker de at jeg bare skal vente til det passer de å se det. Ts Anonymkode: 9b3ce...673
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 Så det finnes fortsatt folk som bruker lineær-tv…. Anonymkode: 06678...104 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det finnes fortsatt folk som bruker lineær-tv…. Anonymkode: 06678...104 Jeg visste de fantes, jeg bare trodde de alle var over 70🫠 Anonymkode: 1ecec...4be 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er fint å ha noen faste holdepunkter ang tv program sammen med familien. Noen program sendes direkte og kan ikke sees tidligere. Ts Anonymkode: 9b3ce...673 Det er fult mulig, for det er nyheter, sporten og været. Så dere har masse å gå på. Vi begynner alltid litt etter, for å slippe så stor pause i mellom. Men hva med å snakke sammen, spørre dem litt før det begynner om dem er klare. Anonymkode: c406b...fcd 2 1
Ulrikke Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 "Om et kvarter begynner The Voice, og siden det er direkte livesendinger nå, så vil jeg gjerne se det direkte for å kunne stemme. Veldig hyggelig om noen av dere vil se med meg, for jeg kommer ikke til å spole tilbake direktesendingen!" Å ikke minne på av prinsipp blir for dumt. Jeg er samboer på 21. året, og han trenger fortsatt sånne påminnelser. Mye heller det enn å være passiv-aggressiv og irritere meg.... 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå