AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Har en på 14 mnd som jeg bruker 1-2 timer på å legge om kvelden, kan starte 19.00 og ungen sover ikke før kl 20.30-21.00. For å omsider få ungen til å sove nå vi bære den rundt og vugge. Det begynner å bli for tungt for meg da ungen veier neste 12 kg. Dette er første barne så jeg lurer på om dette er normalt? Merker ingen forskjell på om barnet sover 1 time eller 4 på dagtid. Er like vanskelig å legge, har aldri bare kunne legge ned og såvel, må stimuleres i søvn. Før var det amming og nå som nevnt bæring. Anonymkode: 0f0e1...3e1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Har alltid ammet mine i søvn i den alderen. Er det noe problem da? Anonymkode: 1bdb7...451 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Vi har det akkurat likt med vår på 20 måneder. Må ut på trilletur hver kveld, men ikke alltid han sovner likevel. Kan ikke huske at det har vært så ille med eldre søsken. Anonymkode: ebe45...c9f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har alltid ammet mine i søvn i den alderen. Er det noe problem da? Anonymkode: 1bdb7...451 Kan ikke amme lenger da det bare er tøysing og biting. Anonymkode: 0f0e1...3e1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Min på 15mnd ammer jeg i søvn og hun sover på 5 minutter. Hun har et langt våkenvindu fra dupp til leggetid. Hun sover aldri etter 14, da blir legginga bare tull. Sover barnet ditt sen dupp? Det ødelegger hvertfall hele legginga her, som sagt. Legginga blir også tull om ungen er altfor overtrøtt. Anonymkode: cfc81...fb4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Min på 15mnd ammer jeg i søvn og hun sover på 5 minutter. Hun har et langt våkenvindu fra dupp til leggetid. Hun sover aldri etter 14, da blir legginga bare tull. Sover barnet ditt sen dupp? Det ødelegger hvertfall hele legginga her, som sagt. Legginga blir også tull om ungen er altfor overtrøtt. Anonymkode: cfc81...fb4 Ja, litt sen dupp, volumet kl. 16 fra den i dag, vi har prøvd å kun ha en dupp tidligere på dagen, men da blir det bare grining og skriking på ettermiddagen pga trøtt. Anonymkode: 0f0e1...3e1
RockyRose Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Vi brukte sjeldan så lang tid. Prøvd å starte legging i 20-tida? Viktig med faste leggerutiner og roe ned/ikkje tv litt før. Vi måtte vugge vår i søvn til han var ca 16-17mnd. Då slutta vi fordi eg var gravid og såg mørkt på å fortsetje etter kvart 🙈 då gjekk vi over til madrass på golvet og samsov han i søvn, er det ein mulighet? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, litt sen dupp, volumet kl. 16 fra den i dag, vi har prøvd å kun ha en dupp tidligere på dagen, men da blir det bare grining og skriking på ettermiddagen pga trøtt. Anonymkode: 0f0e1...3e1 Om min hadde sovet til klokka 16 så hadde hun ikke sovet klokka 19, da blir det full krig! Så det kan være problemet. Går det an å prøve å flytte den ene duppe til litt midt på dagen, typ 12/13? Kanskje det holder😊 Anonymkode: cfc81...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 RockyRose skrev (6 minutter siden): Vi brukte sjeldan så lang tid. Prøvd å starte legging i 20-tida? Viktig med faste leggerutiner og roe ned/ikkje tv litt før. Vi måtte vugge vår i søvn til han var ca 16-17mnd. Då slutta vi fordi eg var gravid og såg mørkt på å fortsetje etter kvart 🙈 då gjekk vi over til madrass på golvet og samsov han i søvn, er det ein mulighet? Vi samsover allerede og det er bare tøysing, har aldri fått ungen i egen seng, blir hysterisk. Anonymkode: 0f0e1...3e1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om min hadde sovet til klokka 16 så hadde hun ikke sovet klokka 19, da blir det full krig! Så det kan være problemet. Går det an å prøve å flytte den ene duppe til litt midt på dagen, typ 12/13? Kanskje det holder😊 Anonymkode: cfc81...fb4 Da bruker vi like lang tid på å gå rundt med ungen før dupp. Står opp ca 7, dupp etter tre timer, ny dupp etter tre timer etter oppvåkningen fra fleste dupp. Må bæres i søvn lenge på disse også, jeg er helt ødelagt i ryggen snart. Anonymkode: 0f0e1...3e1
Anonym6789 Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da bruker vi like lang tid på å gå rundt med ungen før dupp. Står opp ca 7, dupp etter tre timer, ny dupp etter tre timer etter oppvåkningen fra fleste dupp. Må bæres i søvn lenge på disse også, jeg er helt ødelagt i ryggen snart. Anonymkode: 0f0e1...3e1 Kanskje gå over til bare en dupp? Det blir sikkert hardt i starten, men prøve å drøye første dupp og kun ha én. Vi gikk over til 1 dagsoving rundt 1 år, men det er selvsagt individuelt 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Anonym6789 skrev (7 minutter siden): Kanskje gå over til bare en dupp? Det blir sikkert hardt i starten, men prøve å drøye første dupp og kun ha én. Vi gikk over til 1 dagsoving rundt 1 år, men det er selvsagt individuelt Ja, tror vi får prøve det og heller drøye første dupp så lenge som mulig. Anonymkode: 0f0e1...3e1
Anonym6789 Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, tror vi får prøve det og heller drøye første dupp så lenge som mulig. Anonymkode: 0f0e1...3e1 Overgangen er alltid litt vanskelig, men forhåpentligvis verdt det! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 Høres helt normalt ut. Vi har en på 20 mnd. som fortsatt bruker 30-60 minutter på å sovne hver kveld. Gjør meg ikke så mye egentlig, sitter jo bare på tiktok/kg som jeg ville gjort på stua uansett😅 prøvde å snike meg ut før han sovnet i dag, fikk øyenkontakt med han og fikk da klar beskjed: «mamma. Sitte der!🥺👉🏻» mens han pekte på stolen ved sprinkelsenga😅 det går seg nok til🥰 Anonymkode: cda97...2ea
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Google sleep regression. Veldig vanlig.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #16 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres helt normalt ut. Vi har en på 20 mnd. som fortsatt bruker 30-60 minutter på å sovne hver kveld. Gjør meg ikke så mye egentlig, sitter jo bare på tiktok/kg som jeg ville gjort på stua uansett😅 prøvde å snike meg ut før han sovnet i dag, fikk øyenkontakt med han og fikk da klar beskjed: «mamma. Sitte der!🥺👉🏻» mens han pekte på stolen ved sprinkelsenga😅 det går seg nok til🥰 Anonymkode: cda97...2ea Er jo ikke noe sak når du kan sitte på en stol på TikTok, her blir ungen hysterisk om jeg setter den i sin seng, legger jeg den i vår seng hvor vi samsover så flyr ungen bare rundt og leker og tøyser. Anonymkode: 0f0e1...3e1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #17 Skrevet 6. mai 2023 WhisperingWind skrev (4 timer siden): Google sleep regression. Veldig vanlig. Har forstått det sånn at sleep regression er noe som skjer i perioder, men min har jo alltid vært sånn, det er ikke noe nytt som kom nå. Anonymkode: 0f0e1...3e1
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mai 2023 #18 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har forstått det sånn at sleep regression er noe som skjer i perioder, men min har jo alltid vært sånn, det er ikke noe nytt som kom nå. Anonymkode: 0f0e1...3e1 Det kan pågå sammenhengende også😬 Been there done that. Sykt slitsomt 😜
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #19 Skrevet 6. mai 2023 Støtter forslaget om å gå over til en dupp. Min begynte i barnehagen som ettåring, og da ble det bare en dupp. I starten sov hun 2-3 timer på dagen, de ble lagt etter formiddagsmat, så tror de sov fra ca kl 11 til 13-14. Hentet henne ca kl 16 - 16.30, og da var det ikke noe soving før sengetid. Dagduppen ble kortere etter hvert, når hun ble vanskelig å legge avtalte jeg med barnehagen at de skulle ha en makstid på duppen. Tror vi gjorde det et par ganger, korta den inn. Rett før hun fylte tre gikk hun over på stor avdeling, og da var det naturlig å avslutte dupping. Gjennom sommeren hadde hun begynt å hoppe over dagsoving uansett. Alt det sagt: ikke alltid lett å legge ETTER den alderen…. Slitsomt når det står på, men alt er en fase. Anonymkode: 2d0e5...372
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #20 Skrevet 6. mai 2023 Jeg gav pupp mens mannen la seg ned ved siden av barnet og later som han sov, da sovnet barnet også. Anonymkode: 51b51...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå