Gå til innhold

Kommunens familieteam

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kommune har nylig opprettet et familieteam. Jeg er alenemor til to barn. Far til eldste har ikke noe samvær. Far til yngste har 1- 2 ganger i uka noen timer på dagtid når det passer ham (han ønsker ikke samværsavtale).  Mine foreldre er gamle og orker ikke å stille opp så mye. 
Eldste har en diagnose. Minste har ikke. Jeg har en psykiatrisk diagnose, men fungerer som mor. Likevel blir jeg sliten når jeg aldri har en eneste helg for meg selv. 

Er det mulig å få avlastning gjennom familieteamet? Er diagnose på barnet et kriterium? Eller må jeg sende bekymringsmelding på meg selv til barnevernet for å få avlastning?

Vi ble henvist via bup til familieteamet for 2 måneder siden. Jeg skulle gjerne fortsatt samarbeidet med bup, da eldste trenger det. Men bup sier at de bare utreder, og behandler til en viss grad.  De må skrive ut hvis de mener han er for frisk til å være der. Behandlingen ved bup har funket, og jeg har motsatt meg utskrivelse. De står på sitt.  Jeg er redd for tilbakefall hvis vi ikke får et tilbud som er bra for ham for hos familieteamet. Hos familieteamet får jeg høre at det er lang venteliste, og jeg får ikke noe info om når det er vår tur. 

Noen som har erfaring med kommunenes familieteam og kan fortelle meg om hva de kan hjelpe meg og barna med?

Anonymkode: a97aa...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...