Gå til innhold

unge skilte

Fremhevede innlegg

Gjest glamourgirl
Skrevet
Synes denne setningen sa mye av det som ligger til grunn for meg og mitt livssyn. Kloke ord.

Takk Melk! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da tenker jeg at det skjedde med meg.

Og at de som dømmer eller fordømmer meg ikke vet hva faen de snakker om. De vet ikke hvordan det var å være redd hele tida, og å til slutt måtte rømme ei natt og ikke få med seg noe av det man eier.

De vet ikke hvordan det er å ha truffet drømmemannen, som plutselig forandrer seg til noe helt annet når bryllupsnatta er over.

De vet ikke hvordan det er å sove på gulvet, ikke få ut i helgene, ikke ha noen venner og få lommepenger...

De vet ikke hvordan det er å være ei sterk og tøff jente som blir redusert til en skjelvende redd liten lort, som ikke skjønner hva som skjer med en.

De som dømmer vet ingenting....

Jeg syns det står respekt av folk som tør våge å innrømme at de har gjort en feil, og fortsette med hevet hode!

Nå har ikke trådstarter kommentert dette tror jeg - men kan aldri tenke meg at vedkommende vil synes at det å komme seg ut av et slikt ekteskap kommer inn under det som menes med innlegget. Skulle noen være så uheldig å havne i en slik slituasjon er det jo bedre jo raskere man klarer å komme seg vekk.

Sånn generelt - det er vel ingen aldersgrense for når det er 'greit' å skille seg eller ikke ? Dvs. dette er jo noe folk bestemmer selv - tror ingen skiller seg for moro skyld. Nå har jo tallet på skilsmisser økt veldig mye de siste årene - i alle aldersgrupper.

Det er vel heller ikke 'verre' å bryte ut av et ekteskap enn et samboerforhold ? Forutsatt at forholdet har vart like lenge. Det som man bør tenke mer grundig gjennom er jo å bryte ut av et forhold med barn innvolvert synes jeg - men da også er et brudd ofte til det beste for alle.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet
Nå har ikke trådstarter kommentert dette tror jeg - men kan aldri tenke meg at vedkommende vil synes at det å komme seg ut av et slikt ekteskap kommer inn under det som menes med innlegget.  Skulle noen være så uheldig å havne i en slik slituasjon er det jo bedre jo raskere man klarer å komme seg vekk.

Trådstarter har vel egentlig bare stilt spørsmål om hva vi andre tenker. Et par andre brukere, derimot, har med fynd og klem flashet korttenkt fordømmelse og misforstått selvgod moralisme.

De om dét.

Skrevet
Trådstarter har vel egentlig bare stilt spørsmål om hva vi andre tenker. Et par andre brukere, derimot, har med fynd og klem flashet korttenkt fordømmelse og misforstått selvgod moralisme.

De om dét.

Tror ikke noen av de heller mener at det er uakseptabelt å komme seg ut av et slikt ekteskap heller da.

Man bør vel uttale seg litt mer nyansert kanskje istedenfor veldig bombastisk.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Men jeg har fått dem... Altså de kommentarene, som dukker opp i tråden her. Bombastiske og fordømmende kommentarer, og jeg mener man skal være ytterst forsiktige med dem. Man vet ikke hva som ligger bak.

Fasaden vår var helt perfekt. Ingen kunne noesinne tro hvordan ting var hjemme, og bruddet kom som et sjokk. Vi var jo det perfekte paret...

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet
Men jeg har fått dem... Altså de kommentarene, som dukker opp i tråden her. Bombastiske og fordømmende kommentarer, og jeg mener man skal være ytterst forsiktige med dem. Man vet ikke hva som ligger bak.

Fasaden vår var helt perfekt. Ingen kunne noesinne tro hvordan ting var hjemme, og bruddet kom som et sjokk. Vi var jo det perfekte paret...

Skremmende! :overrasket:

Skrevet

At folk bør være mer forsiktig med slike slengbemerkninger er jeg veldig enig i. Akkurat fordi som du sier - folk vet ikke hva som foregår i det skjulte.

Det er vel det samme med feks. de som ikke kan få barn - da er det sårende å stadig vekk skulle svare på spm. hvorfor de ikke får barn snart.

Tror ikke folk mener noe vondt med det og det er bare ubetenksomhet - men litt mer EQ på mange hadde nok ikke skadet .......

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Det er vel ingen som synes noen skal leve i et ekteskap som det du har erfart. Det har heller ingen sagt i denne tråden. Jeg synes det er utrolig tøft av deg å fortelle om det, og vanvittig bra at du greide å komme deg ut av det! Selv har jeg sagt i denne tråden at det er en selvfølge at ingen skal leve i forhold hvor en blir utsatt for psykisk/fysisk terror, utroskap osv. Og det må selvfølgelig gjelde om man har vært gift i 2 dager eller 20 år.

Selv om jeg får den første tanken automatisk som går på at dette er mennesker som ikke er villige til å jobbe med problemene, som gir opp for lett, så vil ikke det si at jeg omsetter den tanken i ord, eller at jeg ikke forandrer oppfatning hvis jeg får greie på fakta, eller reflekterer videre på tanken. Den første tanken som slår ned i hodet på en om en sak trenger da ikke være den endelige! Det er det jeg har sagt, men det er det ingen som synes det er verdt å sitere meg på...

Trådstarter stilte et enkelt, unyansert spørsmål. Jeg gjorde åpenbart en stooor feil ved å besvare på samme enkle, unyanserte måte, i og med at det var det jeg gikk ut ifra at trådstarter var interessert i. Her på KG gjelder det å tenke seg grundig om...

Etter hvert som enkelte her har angrepet meg for mine fordommer har jeg forsøkt å få frem et viktig poeng som få synes å fatte - forskjellen på den første tanken som slår en, og de mer reflekterte tankene som kommer etter hvert...

Et eksempel:

Hva tenker andre her umiddelbart om de ser ei lettkledd, oversminket dame med håndveska dinglende mens hun går opp og ned horestrøket i Oslo og speider etter biler? Min første tanke ville selvfølgelig vært "hore". Men ville jeg av den grunn gått bort til henne og beskyldt henne for å være det? Eller sagt til de jeg var sammen med "Sjekk den hora der, hun er sikkert desperat etter en kunde for å få seg et skudd, for hun er sikkert narkis også!" For alt jeg visste kunne det være ei dame med vanvittig dårlig smak som gikk og ventet på å bli hentet av mannen sin etter en kveld med venninner på byen? Mulig jeg ville reflektert litt over akkurat den muligheten en stund og etter hvert kommet fram til at saken kanskje hadde flere sider enn den som først syntes åpenbar?

Og nå venter jeg bare spent på om noen vil kaste seg over meg og beskylde meg for å kalle skilte 25-åringer for narkomane horer... ;)

Endret av Bodillen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...