Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har planlagt sommerferien og avtalte dette for 2 mnd siden. Det er samboeren min og jeg og våre exer som har gått over dette og ting var greit med fordeling av uker. I dag ringer exn til samboeren og sier de plutselig får besøk da og da. Og da vil barnet til samboeren min heller være hos mor.  Jeg sier til samboeren min at nå er vi 4 voksne som har lagt en plan og at hun ikke kan vri om nå. Samboeren min tenkte på barnet sitt og ville han skulle få med seg besøket og da mister han en uke med barnet og ukene må gjøres om. Dette var samboeren min føyelig på og da klikker det for meg. Nå har vi som familie satt opp uker åsså skal han føye seg etter henne? 

Anonymkode: 8cf5d...9cc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har planlagt sommerferien og avtalte dette for 2 mnd siden. Det er samboeren min og jeg og våre exer som har gått over dette og ting var greit med fordeling av uker. I dag ringer exn til samboeren og sier de plutselig får besøk da og da. Og da vil barnet til samboeren min heller være hos mor.  Jeg sier til samboeren min at nå er vi 4 voksne som har lagt en plan og at hun ikke kan vri om nå. Samboeren min tenkte på barnet sitt og ville han skulle få med seg besøket og da mister han en uke med barnet og ukene må gjøres om. Dette var samboeren min føyelig på og da klikker det for meg. Nå har vi som familie satt opp uker åsså skal han føye seg etter henne

Han føyer seg ikke, han tenker på barnet sitt. 

Anonymkode: 8a6d1...c97

• Liker 34
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg sendt barnet dit, og beholdt de andre ukene som de var. Altså at mor må ha barnet ekstra totalt sett

Anonymkode: d83d8...93a

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har planlagt sommerferien og avtalte dette for 2 mnd siden. Det er samboeren min og jeg og våre exer som har gått over dette og ting var greit med fordeling av uker. I dag ringer exn til samboeren og sier de plutselig får besøk da og da. Og da vil barnet til samboeren min heller være hos mor.  Jeg sier til samboeren min at nå er vi 4 voksne som har lagt en plan og at hun ikke kan vri om nå. Samboeren min tenkte på barnet sitt og ville han skulle få med seg besøket og da mister han en uke med barnet og ukene må gjøres om. Dette var samboeren min føyelig på og da klikker det for meg. Nå har vi som familie satt opp uker åsså skal han føye seg etter henne? 

Dette handler ikke om å føye seg, og det handler ikke om deg, han eller henne, det handler om barnet! Han tok en voksen og god avgjørelse i min bok. 👍

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Må dere avbestille en reise/avlyse planer for andre siden dette blir et problem? 

Anonymkode: 64e3d...594

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da ville jeg sendt barnet dit, og beholdt de andre ukene som de var. Altså at mor må ha barnet ekstra totalt sett

Tolker denne kommentaren dithen at du mener det er en slags straff å være ekstra sammen med barnet sitt…? Correct me If I’m wrong 🤯

Endret av Den anonyme
  • Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Den anonyme skrev (2 minutter siden):

Tolker denne kommentaren dithen at du mener det er en slags straff å være ekstra sammen med barnet sitt…? Correct me If I’m wrong 🤯

Nei mente bare at hvis TS og samboer og evt andre barn har lagt planer allerede, så kanskje det blir vanskelig å gjøre om på det hvis eksen skulle bytte om på alt. Men de kan jo fint reise uten barnet disse ukene, hvis exen sine planer var viktigere å ha med barnet på.

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om det er en bestemor fra andre kanten av landet, søskenbarn som bor i utlandet eller noe sånt - så er jo det ting eksen ikke har kontroll over når andre har sommerferie og kan besøke.

Synes det var flott og raust av din mann å tenke på at barnet får tid sammen med hvem enn det nå er som kommer på besøk. :)

Greit å være fleksibel når det er mulig, for plutselig er jo situasjonen omvendt, og da ønsker en jo at barnet skal få tid med egen slekt/omgangskrets det kanskje ser lite.

Sånn er det bare med sammensatte familier. Skal det funke godt, så kan ting aldri helt være skrevet i stein.

I ikke-sammensatte familier må gjerne ting også tas litt på sparket, og planer blir ikke alltid helt som tenkt når det skal passe med sommerbesøk :) 

Anonymkode: 45cff...cba

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Uff, dette er bare flaut og trist å lese.

voks opp, han gjør det rette, og det er IKKE x’en sin feil

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvilke konkrete konsekvenser har dette for deg? 

Anonymkode: 7a5b4...9a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her hadde jeg satt hardt mot hardt. Det er jo faktisk ikke mulig å forholde seg til såpass impulsive mennesker som ikke har noe respekt for andre mennesker sin tid. Dere er fire stykker som har planlagt nå, og hvis eksen plutselig skal ha besøk så får h*n ta konsekvensene av det på egenhånd istedenfor å legge det over på så mange mennesker. Kjenner jeg blir sint av å lese dette. Får h*n besøk så får barnet bare være der uansett, det er avtalen! 

Jeg hadde blitt fly forbannet på samboeren min som godtar dette uten å snakke med meg først. Det sier mye om hvor lite respekt også h*n har for alle dere andre. Virker jo helt inkompetent begge to som ikke evner å forstå at flere voksne mennesker med barn, har planlagt ting. Nei. Dette virker tullete og jeg hadde satt hardt mot hardt. Jeg ville faktisk sett på dette som et enormt tillitsbrudd.

Anonymkode: 75ded...6b4

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvilke konkrete konsekvenser har dette for deg? 

Anonymkode: 7a5b4...9a4

Dette handler ikke bare om TS, som det står i Hi så er dem flere voksne som har avtale samvær i ferien. Nå plutselig, går den ene tilbake og har takket ja til besøk og kan dermed ikke ha samvær (???). 

Voksne mennesker som ikke evner å respektere andre sin tid, sine planer, eller liv - burde og må ståtid ansvar for seg selv og sitt. Og at samboeren til TS bare godtar dette uten å snakke med TS anser jeg faktisk som et tillitsbrudd. De har faktisk planlagt ferien sin etter disse avtalene, og samboeren bare godtar at eksen skal få besøk?? Virker jo helt evneveike begge to.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg satt hardt mot hardt. Det er jo faktisk ikke mulig å forholde seg til såpass impulsive mennesker som ikke har noe respekt for andre mennesker sin tid. Dere er fire stykker som har planlagt nå, og hvis eksen plutselig skal ha besøk så får h*n ta konsekvensene av det på egenhånd istedenfor å legge det over på så mange mennesker. Kjenner jeg blir sint av å lese dette. Får h*n besøk så får barnet bare være der uansett, det er avtalen! 

Jeg hadde blitt fly forbannet på samboeren min som godtar dette uten å snakke med meg først. Det sier mye om hvor lite respekt også h*n har for alle dere andre. Virker jo helt inkompetent begge to som ikke evner å forstå at flere voksne mennesker med barn, har planlagt ting. Nei. Dette virker tullete og jeg hadde satt hardt mot hardt. Jeg ville faktisk sett på dette som et enormt tillitsbrudd.

Glad jeg har litt fleksibilitet i samarbeid med min eks 😅 (det går begge veier). Så lenge ikke de har reise eller lignende som må avbestilles, så hadde jeg ikke laget noen stor sak ut av det. Å kunne være litt fleksibel med hverandre i et foreldresamarbeid er gull verdt. En annen gang er det kanskje ts og mannen som trenger å endre på en uke. 

Anonymkode: e1313...3d1

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke bare om TS, som det står i Hi så er dem flere voksne som har avtale samvær i ferien. Nå plutselig, går den ene tilbake og har takket ja til besøk og kan dermed ikke ha samvær (???). 

Voksne mennesker som ikke evner å respektere andre sin tid, sine planer, eller liv - burde og må ståtid ansvar for seg selv og sitt. Og at samboeren til TS bare godtar dette uten å snakke med TS anser jeg faktisk som et tillitsbrudd. De har faktisk planlagt ferien sin etter disse avtalene, og samboeren bare godtar at eksen skal få besøk?? Virker jo helt evneveike begge to.

Det står ikke at vedkommende ikke kan ha samvær, men får besøk av noen som barnet også vil treffe. Kanskje lese før du fyrer deg opp. 

Anonymkode: e1313...3d1

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre dere hadde konkrete planer og ikke barna har gledet seg stort til å være sammen, ville jeg bare syntes det var deilig med ett barn mindre en uke. Det blir jo en uke ekstra på mor og synes far det er ok så er det vel ok

Anonymkode: c66d1...5d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg stusser over at barnefar omtrent sa ja til exn om dette over tlf når vi som familie har lagt en kabal som skal fungere for alle parter. Ved å bytte har vi barn konstant hele sommeren. Far foreslo for meg at vi kunne feriere hver for oss. Men for meg er det feil når det er mor som aldri klarer å forholde seg til planer. De har dette besøket hvert år,så det kunne fint vært planlsgt, men ikke tatt tak i når vi snakket om ferien. Jeg mener også at far skal høre med meg som er i familie og ikke please sin ex som ikke kan samarbeide 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt feil rekkefølge. Det er barnemor som skal invitere til familiebesøk når hun har barna. Er det mora hennes som ikke skjønner logistikk? 

Anonymkode: 498fa...840

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Evnen til å omstille seg er en dyd... 

Anonymkode: 42ee4...dc7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

TS her. Jeg stusser over at barnefar omtrent sa ja til exn om dette over tlf når vi som familie har lagt en kabal som skal fungere for alle parter. Ved å bytte har vi barn konstant hele sommeren. Far foreslo for meg at vi kunne feriere hver for oss. Men for meg er det feil når det er mor som aldri klarer å forholde seg til planer. De har dette besøket hvert år,så det kunne fint vært planlsgt, men ikke tatt tak i når vi snakket om ferien. Jeg mener også at far skal høre med meg som er i familie og ikke please sin ex som ikke kan samarbeide 

Ha ha ha, det var det som var det store problemet ja. «Vi har barn nesten hele sommeren»…. Staaaaaakars dere da. Fæle greier.

Anonymkode: ae4e1...173

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha ha ha, det var det som var det store problemet ja. «Vi har barn nesten hele sommeren»…. Staaaaaakars dere da. Fæle greier.

Anonymkode: ae4e1...173

Hvorfor skal 3 andre voksne føye seg etter henne når hun var med å planlegge? Hun kunne fint tatt en tlf til besøket og avtalt eksakt når det er unger og ny familie i bildet

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...