AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Ja, tittelen sier jo sitt.. min eks din nye kjæreste vil ha innsyn i alt vi skriver til hverandre.. er dette greit? Jeg føler det som veldig invaderende i mitt privatliv. jeg får ta hele historien.. Min eks løy til meg over flere år om økonomi og alt mulig annet men alt spant ut av den økonomiske utroskapen. Han lagde fake e-poster, personer, livshistorier til disse etc. så fikk jeg vite før sommeren 2022 at huset var på tvangssalg!! Jeg ble sjokkert og flyttet med vårt felles barn til Moss for å bo hos min mor mens vi skulle finne ut av ting, jeg var jo ikke sikker på om jeg kunne tilgi dette, men Vi skulle i terapi. Men han var alltid veldig motvillig, jeg prøvde flere ganger å lage avtaler men ble aldri. Imens sa han at han aldri ønsket å miste hverken meg eller lille og at han håper vi skulle finne ut av ting. I denne perioden var han hos oss neste hver dag å spiste middag og fikk vært med lille og lagt han etc. han overnatter (det var ikke snakk om sex mellom oss) også flere ganger og vi så på serier sammen noen ganger på kvelden. Dette var tidvis litt tøft for meg for jeg var jo ganske såret. så rett over jul får jeg vite av min søster at han er på Tinder!! Konfronterer ham med det og han sier at det var fryktelig dumt og han viste ikke hva han tenkte og at han skulle slette konto. To uker senere har han ny kjæreste!!! Og dette sier han når jeg er på vei opp for å hente mine siste ting fra huset og hjelpe ham med å pakke!! Jeg kommer rett inn på et soverom hvor msn helt åpenbart ser st de har kost seg. Dette var jo fryktelig sårende for meg.. i tiden etterpå har han vært ufin med meg.. bare satt grenser for meg og vært sint og ville ikke høre på mine følelser. Jeg fikk ikke liv å ringe eller tekste når han var sammen med den nye kjæresten, men når han var med meg og lille var han på tlf ustanselig å sendte hjertemeldinger, selfier og ringte foran oss!! Dette sa jeg ifra om at ikke var ok! Han skjønte det sa han, men gjorde det samme noen dager senere.. beklaget igjen og innrømmet at han hadde vært urimelig og beklaget sin oppførsel. så sender han meg bilder av at de holder hender og har matchende tatoveringer!! Sier det var en feil men Det klarer jeg ikke helt å tro på.. i tillegg hadde han seg tydeligvis med en eks rett etter at vi flyttet ut.. vi hadde jo ikke avsluttet noe og skulle jo prøve å fikse forholdet.. så jeg mener han har vært utro 2 ganger.. han mener han ikke har det.. det er sårende.. og siste bombe er at han avlyser en ferietur til Italia vi ble enige om å holde på for lilles skyld.. fordi det ble for ubehagelig.. Mitt første ønske for en ferie er jo ikke med ham, men fordi lille sliter med dette var jeg villig til å strekke meg.. jeg føler at hun påvirker ham litt til å gjøre alle disse tingene og det føles jo vondt. Det er jo mulig jeg tar feil selvsagt.. men etter alt dette synes jeg det bare blir enda et overtramp mot meg om hin skal se mld mellom oss ang sønnen vår, og evt ting jeg har behov for å si.. jeg er fortsatt veldig såret og det hender jeg har behov for å si det til ham. Det er jo ikke jeg som har gjort noe mot noen her, de har gjort kjipe ting mot meg.. Er det feil av meg å reagere på dette? Anonymkode: eac48...a42 1
MizzVic Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Du burde jo bare være glad du er kvitt han? Han er ikke mye kjærestemateriale. Heretter skal du bare gi han beskjeder ang felles barn, og de kan alle lese, det er ikke veldig spennende... Og folk med økonomiske problemer....kan ikke dra på ferie. 14 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Hvordan vet du at hun vil ha fullt innsyn? Han er en fjott og helt naturlig at du reagerer på dette. Usikre menn har en tendens til å gå fort videre når de får napp hos noen nye som stimulerer egoet deres. Skjønner at dette er en skikkelig kjipt situasjon for deg ❤️ Kun utifra det du skriver her, kan jeg si at du fortjener mye bedre enn han. Med det sagt, ønsker du å reparere forholdet? Anonymkode: ff955...a62 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Forstår ikke hvorfor du henger deg så mye opp i det.. Det du sier og skriver bør tåle dagens lys, og du bør kunne stå for det du sier og skriver. Forstår ikke hvorfor du vil ha noe med den mannen å gjøre annet enn det som er strengt tatt nødvendig mtp felles barn. Anonymkode: 6ebc3...da2 10 4
Fredslilje85 Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 MizzVic skrev (5 minutter siden): Du burde jo bare være glad du er kvitt han? Han er ikke mye kjærestemateriale. Heretter skal du bare gi han beskjeder ang felles barn, og de kan alle lese, det er ikke veldig spennende... Og folk med økonomiske problemer....kan ikke dra på ferie. Ja, jeg vil jo overhode ikke ha ham!! men jeg er ikke komfortabel med at en fremmed dame skal lese alt jeg forteller om mitt barn (han har også rett på privatliv) eller de mld hvor er sint og kjefter😏 ferien er allerede betalt av meg da.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 For en forferdelig situasjon. Han høres veldig umoden ut. Hvor gamle er dere? Du burde være glad du ble kvitt ham for et ekkelt svin. Bruk tiden på å bygge opp deg selv og din sønn. Og ikke hast deg inn i et nytt forhold. Anonymkode: cd934...d7e 3
Fredslilje85 Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår ikke hvorfor du henger deg så mye opp i det.. Det du sier og skriver bør tåle dagens lys, og du bør kunne stå for det du sier og skriver. Forstår ikke hvorfor du vil ha noe med den mannen å gjøre annet enn det som er strengt tatt nødvendig mtp felles barn. Anonymkode: 6ebc3...da2 For mitt barn har også rett på privatliv og jeg ønsker ikke at en fremmed dame skal lese alt om ham. Jeg er ferdig med ham, ønsker ham ikke tilbake men må forholde meg til ham med tanke på barnet. Føler ikke hun har noe rett til å lese det bare.. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 1 minutt siden, Fredslilje85 said: Ja, jeg vil jo overhode ikke ha ham!! men jeg er ikke komfortabel med at en fremmed dame skal lese alt jeg forteller om mitt barn (han har også rett på privatliv) eller de mld hvor er sint og kjefter😏 ferien er allerede betalt av meg da.. Da tar du med noen andre istedenfor. En person du har et godt forhold til! Anonymkode: cd934...d7e 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han lagde fake e-poster, personer, livshistorier til disse etc. så fikk jeg vite før sommeren 2022 at huset var på tvangssalg!! Anonymkode: eac48...a42 Jeg hadde vært så FLAU! Over å ha fått barn med ett slikt menneske. Det er jo noe alvorlig galt med fyren. Og nå er det to damer som sloss han?? Hadde ikke ville blitt sett ute med han. Anonymkode: 01db7...141 1
Fredslilje85 Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du at hun vil ha fullt innsyn? Han er en fjott og helt naturlig at du reagerer på dette. Usikre menn har en tendens til å gå fort videre når de får napp hos noen nye som stimulerer egoet deres. Skjønner at dette er en skikkelig kjipt situasjon for deg ❤️ Kun utifra det du skriver her, kan jeg si at du fortjener mye bedre enn han. Med det sagt, ønsker du å reparere forholdet? Anonymkode: ff955...a62 Han fortalte det nettopp.. sånn vet jeg det.. Nei, overhode ikke!! Jeg er ferdig med ham! Han har sveket meg på alle tenkelige måter! Men jeg ønsker ikke en tredjeperson skal lese alt jeg skriver om mitt barn etc til ham. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Fredslilje85 skrev (3 minutter siden): Ja, jeg vil jo overhode ikke ha ham!! men jeg er ikke komfortabel med at en fremmed dame skal lese alt jeg forteller om mitt barn (han har også rett på privatliv) eller de mld hvor er sint og kjefter😏 ferien er allerede betalt av meg da.. Som en dame som var dum nok som din eks sin nye dame er, så kan jeg bare si at han sannsynligvis kommer til å vise alt av meldinger fra deg til henne for å backe opp historien han har gitt henne om deg/dere. Dessverre. Med tid kommer hun til å innse at du var i din fulle rett til å sende de sinte mld og angre på at hun valgte han. Anonymkode: ff955...a62 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Fredslilje85 skrev (3 minutter siden): Ja, jeg vil jo overhode ikke ha ham!! men jeg er ikke komfortabel med at en fremmed dame skal lese alt jeg forteller om mitt barn (han har også rett på privatliv) eller de mld hvor er sint og kjefter😏 ferien er allerede betalt av meg da.. Man kjefter ikke på voksne mennesker. Han vet selv hva han har gjort, og gjør. Det er hans valg, og da mister man mennesker i livet sitt. Ferdig med det. Fyren er ikke til å stole på, juger jo både til høyre og venstre, og det er vel derfor den nye kjæresten vil lese meldinger. Evt sier han bare at hun vil, for å skape splid og drama. Anonymkode: 01db7...141 4
Fredslilje85 Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde vært så FLAU! Over å ha fått barn med ett slikt menneske. Det er jo noe alvorlig galt med fyren. Og nå er det to damer som sloss han?? Hadde ikke ville blitt sett ute med han. Anonymkode: 01db7...141 Ja, jeg bærer på mye skam så takk dom påkrevd det👍 nettopp det jeg trengte!! jeg vil jo ikke ha ham!!! Vi blir aldri et par mer! Vil bare bli respektert! Og ønsker ikke at en fremmed skal lese alt om mitt barn! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 Det er inbentkn du skriver til eksen din som ikke skal tåle dagens lys. Ikke skriv ting om sønnen deres hvis det ikke skal kunne leses av alle. Ring han heller hvis noe må deles. Han er eksen din. Ikke bland deg inn i hans usunne forhold, det er ikke ditt problem Anonymkode: 64db0...4d4 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Dette var veldig lett gjenkjennelig. Ville vært forsiktig med å skrive så detaljert om situasjonen. Eg tror eg vet kem dere er 😳 Anonymkode: 3b657...474 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde vært så FLAU! Over å ha fått barn med ett slikt menneske. Det er jo noe alvorlig galt med fyren. Og nå er det to damer som sloss han?? Hadde ikke ville blitt sett ute med han. Anonymkode: 01db7...141 Spar deg for slike kommentarer. De aller fleste vet ikke om disse sidene til partner før det er for sent. Anonymkode: ff955...a62 1
Andro Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 Slett og blokker ham på alle sosiale medier, og meld ham kun på vipps. Skriv bare praktiske ting, og ikke utlever noe som helst skriftlig ellers. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 Denne mannen bør du holde så lite kontakt med som overhodet mulig. Og den kontakten du har, den bør holdes skriftlig, på mail eller sms. Snakker dere sammen, bekreft ev. avtaler på mail eller sms etterpå. Og for all del - før en egen journal hvor du skriver ned all kontakt, om han følger opp samvær, bryter eller endrer avtaler, ikke følger opp det økonomiske osv. osv. Få det alt ned på skrift, husk dato og klokkeslett. En slik journal kan bli nødvendig for deg for å beskytte barnet ditt senere, om far fortsetter å rote til ting som han har gjort. Denne mannen er toxic, han ødelegger de som kommer nær ham, så han må du kutte kontakt ned til et absolutt minimum. Det er ingen grunn til at han skal være i ditt nåværende hjem for å ha samvær. Er barnet lite, så får han komme og hente barnet og ha det noen få timer og levere barnet tilbake til deg. Siden han virker svært lite oppegående så ville jeg koblet inn barnevernet her, om jeg var deg, ikke minst fordi han nekter å bli med til familievernkontoret. Om dere ikke har vært til mekling på familievernkontoret så må du bestille en mekling og møte opp der, selv om han ev. ikke møter opp. Dette er viktig at du gjør slik at du kan få riktige stønader. Sørg for å søke om at Nav sørger for forskutering av barnebidrag, du kan IKKE stole på denne mannen, og han kommer garantert til å bruke bidraget for å kontrollere deg og ditt liv. Det har du ikke råd til, så sørg for å søke Nav om utregning av bidrag og at du får bidraget hans via Nav. Om han da er misfornøyd med bidraget får han klage til Nav, og om han ikke betaler vil han pådra seg gjeld til Nav, men du får bidrag til barnet. Ikke la ham såre deg mer, være inderlig glad for at du nå har kommet unna ham! Han er giftig! Ditt fokus og ansvar nå er å beskytte både deg selv og barnet fra å bli mer skadet av denne mannen. Søk Nav om bidrag. Kontakt familievernkontoret. Om han ikke kan ha barnet på samvær alene, koble inn barnevernet slik at de kan sørge for tilsyn når han har samvær med barnet. Hold deg dønn saklig i all kontakt med ham, ikke vis at han har såret deg, for det vil han bare bruke til å manipulere deg. Holder du all kontakt saklig og på et minimum, så drit i om han viser alt du skriver til sin nye dame eller at hun krever å se det. Holder du deg saklig og korrekt og ryddig spiller det ingen rolle hvem som ser hva. Blir det bråk, koble inn egen lege, barnevern (enda mer), familievernkontoret. Vis at DU er villig til å jobbe på en konstruktiv måte for barnet, selv om han ikke er det og ikke gjør det. Anonymkode: 46a45...84c 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 Jeg forstår at kjæresten til en notorisk løgner og utro mann vil ha innsyn i kommunikasjonen han har med andre damer og spesielt eksen sin. Stakkars henne, hun gjør jo ikke dette fordi hun er slem men fordi hun har det vondt i forholdet med en hun ikke kan stole på. For deg burde det ikke være noe problem, regner med du bare skriver harmløse ting angående barna og ikke akuratt hemmelige kjærlighetserklæringer eller flørter med han. Og hvis du gjør det så burde du slutte, ikke bare for å ta hensyn til henne og at han er i forhold nå men fordi han der virkelig ikke er noen mann å hige etter! Anonymkode: 3b26f...9d8 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 Om det kun er praktiske beskjeder om barnet, vil dette være info som er nyttig for ny dame/stemor. Ikke skriv noe hemmelig. Gå videre. Behandle ham som en kollega. Det er det dere er nå: foreldrekolleger. Anonymkode: 48c10...08c 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå