Gå til innhold

Vet jeg kanskje er unødvendig redd,men kan ikke hjelpe for det,noen som har opplevd slik i ganen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjente i går jeg var så øm I ganen på et punkt. Ca midt i ganen mot den ene siden .kjenner et liten hevelse eller klump.

Prøvde å kikke meg med et speil ,ser egentlig ikke noe annet at det er bittelitt rødere akkurat der det er vondt,ingen synlige sår.men trykker jeg med tunga eller fingeren der så gjør det vondt.

Må bare innrømme at jeg er livredd det er kreft.

Prøver å tenke om jeg kan ha skadet meg,men kommer ikke på noe annet enn at jeg hadde ett pizzastykke med tykke skorper på for 2 dager siden..

Men kan det gi sånn vondt?

Og dagen etterpå?

Jeg har legetime til uka ,men er så redd nå tankene går i ett om at d kan være noe farlig?

Ikke greit å ha det slik nå.

Er det noen av dere som har opplevd smerter slik i ganen???

Anonymkode: c16aa...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det to ganger før, helt likt.

etter en til to dager blir det et slags sår, kjennes ruglete ut på overflaten da, og varer  noen dager med sårhet i tillegg til den ømheten du har nå.

så blir det helt borte ☺️

husker ikke hva tannlegen sa, men det var vanlig og helt ufarlig.

Skrevet

Har hatt det ofte, enten av å benene meg eller støte noe hardt i ganen. Pizza, taco og sånn mat er typisk at jeg får det av.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være noe som har skjært deg der, eller allergi. 

Anonymkode: a4b6d...27a

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Har hatt det ofte, enten av å benene meg eller støte noe hardt i ganen. Pizza, taco og sånn mat er typisk at jeg får det av.

Jeg kan ikke huske at jeg skadet meg på pizza skorpe,men mulig jeg har gjort det likevel..ts😊

AnonymBruker
Skrevet
Misanthropis skrev (9 minutter siden):

Har opplevd det to ganger før, helt likt.

etter en til to dager blir det et slags sår, kjennes ruglete ut på overflaten da, og varer  noen dager med sårhet i tillegg til den ømheten du har nå.

så blir det helt borte ☺️

husker ikke hva tannlegen sa, men det var vanlig og helt ufarlig.

Kjennes ikke ruglete ut nå,men kjenner det er en liten kviselignde hevelse.men er ikke så veldig rødt...gjorde ditt vondt når du trykket på det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjennes ikke ruglete ut nå,men kjenner det er en liten kviselignde hevelse.men er ikke så veldig rødt...gjorde ditt vondt når du trykket på det?

Ja var veldig vond å trykke på, bare la tunga gli over var veldig  ømt. Kjenner det hele tiden når det oppstår. Tenkte nøyaktig det samme som deg, følte den kulen bare ble mer og mer hoven og vond, og var jo ganske fast… og så ble bare overflaten mer som at det øverste tynneste hudlaget var borte

AnonymBruker
Skrevet
Misanthropis skrev (2 minutter siden):

Ja var veldig vond å trykke på, bare la tunga gli over var veldig  ømt. Kjenner det hele tiden når det oppstår. Tenkte nøyaktig det samme som deg, følte den kulen bare ble mer og mer hoven og vond, og var jo ganske fast… og så ble bare overflaten mer som at det øverste tynneste hudlaget var borte

Var ditt sår veldig rødt?ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var ditt sår veldig rødt?ts

Om jeg husker riktig så ikke så veldig nei, syns det var vanskelig å se godt med en gang husker jeg, var lettere når det ble «sår» vanskelig å beskrive såret også, for det var bare samme kul, men som om hudlaget var blitt borte, så det var sårere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det der ganske ofte. Flere ganger i året. Pleier å være at jeg har spist noe som har skapt irritasjon. F.eks får jeg det alltid hvis jeg spiser brødskive med kaviar av en eller annen pussig grunn.

Anonymkode: e1125...961

AnonymBruker
Skrevet

Google "after" og se om du syns det ligner 😊

Anonymkode: c0652...cf0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får det der ganske ofte. Flere ganger i året. Pleier å være at jeg har spist noe som har skapt irritasjon. F.eks får jeg det alltid hvis jeg spiser brødskive med kaviar av en eller annen pussig grunn.

Og jeg har lært meg at jeg aldri må kjenne etter og ta på det med finger eller tunge for da blir det bare verre og det tar lengre tid før det går over.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk når jeg har spist pizza med hard skorpe.

Anonymkode: 07d3f...c9b

Skrevet

Det er ikke afte jeg hadde ihvertfall.

det har jeg hatt mange andre ganger, nesten en gang i året vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet

Google "after" og se om du syns det ligner 😊

Anonymkode: c0652...cf0

Det er ikke munnskold(after).

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt noe som ligner veldig på dette flere ganger. Starter med en kul,og går over til sår. Smertefullt å spise. Blir også sårt akkurat der tennene begynner. Så går det over,og kommer tilbake etter noen mnd. Legen min tok en gang en prøve fra ganen min når jeg hadde det,og den viste at det var herpesvirus der. 

Anonymkode: 7e4ab...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får noe lignende noen ganger når jeg spiser knekkebrød, f.eks. 

(Hvis du er samme person som så på sola i påska (du trenger ikke svare) er jeg glad for at du snart har legetime, og håper du får god hjelp!)

Anonymkode: 92bb8...d3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kjente i går jeg var så øm I ganen på et punkt. Ca midt i ganen mot den ene siden .kjenner et liten hevelse eller klump.

Prøvde å kikke meg med et speil ,ser egentlig ikke noe annet at det er bittelitt rødere akkurat der det er vondt,ingen synlige sår.men trykker jeg med tunga eller fingeren der så gjør det vondt.

Må bare innrømme at jeg er livredd det er kreft.

Prøver å tenke om jeg kan ha skadet meg,men kommer ikke på noe annet enn at jeg hadde ett pizzastykke med tykke skorper på for 2 dager siden..

Men kan det gi sånn vondt?

Og dagen etterpå?

Jeg har legetime til uka ,men er så redd nå tankene går i ett om at d kan være noe farlig?

Ikke greit å ha det slik nå.

Er det noen av dere som har opplevd smerter slik i ganen???

Har du helseangst/hypokondri siden du krisemaksimerer sånn? Har hatt det før. Går over av seg selv. Helt ufarlig og ikke så vondt bare litt ømt  hvis du trykker på det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får noe lignende noen ganger når jeg spiser knekkebrød, f.eks. 

(Hvis du er samme person som så på sola i påska (du trenger ikke svare) er jeg glad for at du snart har legetime, og håper du får god hjelp!)

Så på sola i påska?er ikke meg det😊

Kan man skade ganen med hard mat uten å legge merke til det der og da?ts

AnonymBruker
Skrevet

Så på sola i påska?er ikke meg det😊

Kan man skade ganen med hard mat uten å legge merke til det der og da?ts

Jeg legger ikke merke til det mens jeg spiser knekkebrødet (kanskje jeg er for opptatt med å knaske det i meg, da ...), men jeg merker det når jeg vil spise noe annet hardt en dag eller to senere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...