Gå til innhold

Føles det som et fengsel å ikke ha balkong eller egen uteplass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor viktig er det for deg å ha egen balkong/uteplass ?

Boliger med balkong/uteplass er jo dyrere har jeg inntrykk av, særlig i byer.

Jeg elsker å sitte ute i morgenkåpe og drikke te eller slappe av, og det blir overhodet ikke det samme hvis jeg må dele den med naboer eller sitte ute på kommunenes benker.

Da jeg var i 20/30 årene brydde jeg meg ikke om hverken balkong eller utsikt, men nå kan jeg ikke forestille meg å ligge på kommunale plener hver gang jeg skal sole meg, eller måtte ha piknik ute på gresset eller kommunale bord og benker hver gang jeg ønsker å spise ute alene eller med familie/venner.

Anonymkode: 7af72...43a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde orket å bo uten noen form for uteplass. Jeg har alltid hatt hund da, så har valgt hage av den grunn. Tror jeg ville følt meg kvalt uten noe uteplass!

Anonymkode: c7d9e...157

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe behov for det. Hadde balkong i forrige leilighet, satt ikke der en eneste gang de 4årene vi bodde der. Nå bor vi i rekkehus med hage og platting, har vært der ute en gang. Så nei, kunne levd godt uten, ville kun ha hage for hunden sin del og for fremtidige barn. Jeg bryr meg mer om store vinduer og god utsikt.

Anonymkode: f9405...77e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i liten blokkleilighet uten balkong i noen år. Jeg vil ikke si det var fengsel, for det var fine uteplasser utenfor jeg kunne bruke. Likevel var det kjipt, helt klart. Siden har egen uteplass vært et absolutt krav i boligkjøp.

Anonymkode: 0879b...f38

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri følt behovet for det. Vi har park i nærheten. 

Anonymkode: a4d99...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri bodd uten balkong eller hage. Sitter dere bare og glor på tv når dere er hjemme, dere som ikke bruker balkong? 

Anonymkode: a3875...47c

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg følte det absolutt ikke sånn de årene jeg bodde uten.  Tenkte ikke over det.  Husker jeg ofte tenkte at det måtte bli veldig varmt for dem som satt på terrassen sin, mens jeg selv syklet forbi på vei til stranden.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne aldri bodd uten balkong eller hage. Sitter dere bare og glor på tv når dere er hjemme, dere som ikke bruker balkong? 

Anonymkode: a3875...47c

Jeg for min del er mye ute! 

Anonymkode: a4d99...bf7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ville vært grusomt, tror faktisk ikke at jeg hadde klart det. En balkong eller altan og en gressflekk er helt obligatorisk for meg. 

Anonymkode: 8bfce...e47

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altan/balkong vil jeg ikke være uten! Nå har jeg terrasse og hage. Skal selge for å kjøpe leilighet. Da er altan viktig og også når den får sol. Tar tar heller et soverom mindre bare det er en ok altan. 

Anonymkode: 0d413...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør det ikke. 

Hilsen en som har vært i fengsel og har leilighet uten balkong og uteplass. 

Anonymkode: a34a7...49a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har terrasse, men liker ikke å sitte ute i sola. Redd for huden. Kan til nød sitte litt i skyggen. Har hunder som liker å sole seg da

Skrevet

Ikke fengsel, og jeg hadde ikke balkong i min forrige leilighet, og det gikk helt fint. Men da jeg skulle kjøpe leiligheten jeg bor i nå, var balkong viktig. Jeg liker å plante litt, og ta morgenkaffen ute med bustete hår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Ikke fengsel, og jeg hadde ikke balkong i min forrige leilighet, og det gikk helt fint. Men da jeg skulle kjøpe leiligheten jeg bor i nå, var balkong viktig. Jeg liker å plante litt, og ta morgenkaffen ute med bustete hår.

Går du ut uten å ha gredd håret? 

Anonymkode: 065b5...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare felles takterrasse i forrige leiligheten. For meg som er ufør og ofte i så dårlig for at jeg ikke kommer meg ut døra var det veldig kjipt (orker ikke forholde med til andre mennesker når jeg har en dårlig dag, og det var alltid mange som brukte den).  Å få sola på ansikt og kropp gjør godt! Nå har jeg veranda og en liten hageflekk, og det er så godt å kunne sette meg ut litt når det er fint vær 🥰 Uten å måtte bruke energi eller gå langt eller være sosial. 

Anonymkode: 63f84...aa5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går du ut uten å ha gredd håret? 

Anonymkode: 065b5...292

100% og i nattkjolen. Før kunne jeg ikke det uten å få småmynt i kaffekoppen …

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å ha store vinduer, så man ser ut godt, men trenger ikke balkong. Derimot liker jeg å bo et sted med er fint sted å dra ved naturen, fredelig.

Anonymkode: 7b206...728

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har ikke noe behov for det. Hadde balkong i forrige leilighet, satt ikke der en eneste gang de 4årene vi bodde der. Nå bor vi i rekkehus med hage og platting, har vært der ute en gang. Så nei, kunne levd godt uten, ville kun ha hage for hunden sin del og for fremtidige barn. Jeg bryr meg mer om store vinduer og god utsikt.

Hvorfor aldri ute? Spesielt

Anonymkode: 796d5...423

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i hvert fall hatt benker eller en park i nærområdet hvis jeg skulle bodd uten balkong. I fjor leide jeg en leilighet uten uteplass og heller ingen steder å være ute i nærheten uten å måtte gå langt, og det var skikkelig kjipt på fine sommerdager.

Anonymkode: d87af...6cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor soler du deg?

Ts

Anonymkode: 7af72...43a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...