Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt slektninger som har bodd der. Tror nok de som bor der elsker det. Selv synes jeg miljøet fremstod som litt snobbete og ekskluderende, litt sånn at man måtte være veldig kul og annerledes for å få innpass. Image og slik virket å være viktig.

Men - dette er nok veldig subjektivt. Synes du et alternativt miljø høres spennende ut så vil du mest sannsynlig trives der.

Anonymkode: bb179...256

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt slektninger som har bodd der. Tror nok de som bor der elsker det. Selv synes jeg miljøet fremstod som litt snobbete og ekskluderende, litt sånn at man måtte være veldig kul og annerledes for å få innpass. Image og slik virket å være viktig.

Men - dette er nok veldig subjektivt. Synes du et alternativt miljø høres spennende ut så vil du mest sannsynlig trives der.

Anonymkode: bb179...256

Snobbete og ekskluderende er begge stikk motsatte begrep av sånn det er der. 

På svartlamoen er det alternative folk, hippier, punkere og ca alle er veldig inkluderende etter min erfaring. Har hengt der i flere år 

Anonymkode: 91f43...948

• 2 måneder senere...

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bodd like ovenfor i Østersund gaten. Det har vært 2 drap i samme gate siden jeg flyttet 

Anonymkode: 58478...060

Kan bekrefte. Tror det er 3 eller 4 drap der de 4-5 siste årene. Også er en del av bebyggelsen der gjenstand for riving. Mange politikere som vil rive mye på svartlamoen. Et hus er allerede vedtatt revet pga utbygging av jernbanen

• Hjerte 1
  • 2 måneder senere...
On 7/8/2023 at 9:50 PM, MunkenIDomen said:

Kan bekrefte. Tror det er 3 eller 4 drap der de 4-5 siste årene. Også er en del av bebyggelsen der gjenstand for riving. Mange politikere som vil rive mye på svartlamoen. Et hus er allerede vedtatt revet pga utbygging av jernbanen

Hvilket hus er det? 

Anonymkode: 1c406...710

Forferdelig ukoselig område. Bodde like nedenfor noen år som student. Typisk Blitz-miljø ja, så hvis man har sans for illeluktende mennsker som innbiller seg at de står for noe viktig og substansielt, men egentlig bare surrer rundt, så vil du trives. Det er nok mer heterogent alternativt nå, så sikkert plass til flere typer folk, men jeg ville ikke kjent meg trygg der.

Anonymkode: fafd8...f7c

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 22.04):

På svartlamoen er det alternative folk, hippier, punkere og ca alle er veldig inkluderende etter min erfaring. Har hengt der i flere år 

Det er kanskje ikke snobbete i den vanlige betydningen av ordet (rikmannsområde), men at man må ha en visst stil for å passe inn. Altså at man ikke nødvendigvis får innpass om man kjører Tesla, spiser take away og kler seg A4….litt sånn omvendt snobbete. At man liksom skal være i opposisjon til verden utenfor, «handle» på gratisbutikken og spise økologisk mat fra parsellene i bakgårdene der…

Anonymkode: 21276...20c

• Liker 2
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 22.04):

Inkluderende med andre punkere og alternative folk, ja.

Anonymkode: e6061...a03

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 20.42):

Har bodd like ovenfor i Østersund gaten. Det har vært 2 drap i samme gate siden jeg flyttet 

Anonymkode: 58478...060

Ingen drap på selve Svartlamon da, så vidt jeg vet.

Anonymkode: 4153f...cb8

Annonse

Det er opp for hver enkelt hva man trives med. Har flere venner som bor der og er mye på bokkafeen der, mange trivelige folk og sterkt skeivt miljø. Er ganske ulik og meget A4 i forhold og har annet syn på flere ting, men føler meg inkludert når jeg er i området eller blant folk i Svartlamoen. Har kun positivt å si 

Anonymkode: cc5b4...352

De som bor der er alternative i varierende grad. Noen veldig hippie og glad i hasj. Andre bare vil ikke bruke livet sitt på å slave for materialisme og å betale banker mange millioner for å ha et sted å bo. 

Det er mye samhold og kooperativ-tanker. Fokus på miljøvern, bærekraft, etisk livsførsel. 

Jeg synes mange av boligene er temmelig shabby. Men det er deler som er godt ivaretatt også. Totalt sett synes jeg det er flott at Svartlamon finnes, og den må ikke forsvinne. Da kommer bare noen utbyggere å kjører opp masse blokker med minileiligheter så de kan maksimere profitt. Altså helt motsatt av Svartlamon.

Anonymkode: 1ff0e...267

• Liker 1
Kullsyrevann skrev (På 16.9.2023 den 18.47):

Det stinker hasj og folk ser ut som uteliggere. Høres kanskje veldig fordomsfullt ut, men det var det første jeg tenkte :sjenert: Må nok være likesinnet for å bli tatt inn i varmen. 

Stemmer på en prikk denne beskrivelsen. 

Anonymkode: 49e15...ebf

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...