Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg jobber som kommunikasjonsrådgiver i staten og bruker mobilen mye til å filme, ta bilder, poste i sosiale medier, snakke med journalister osv.

Jeg spurte jobben om å få dekket mobil og abonnement, men fikk et klart nei.

Er det lovlig?

Anonymkode: f18fe...502

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da slutter du med alt som har med din private mobil å gjøre, og gir beskjed om at du ikke har telefon til å gjøre XX hvis det blir etterspurt. Savner de det, dekker de tlf.

Anonymkode: aacb3...11f

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta bilder med et kamera og poste på pc, så de har strengt talt sitt på det tørre så lenge du har tilgang til kamera og pc. 

Anonymkode: ad1b1...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som det du nevner sier noe om oppgavene dine.

Anonymkode: 8c9bb...926

Skrevet

Du sier at du ikke bruker din privattelefon i jobbsammenheng, og ber om å få digitalkamera.  Så slår du av din private telefon i arbeidstiden og ber folk ringe kontor/sentralbord.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trenger også mobiltelefon i jobben, får heller ikke dekket.

Hilsen læreren.

Anonymkode: 40393...09d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hilsen læreren.

Perfekt for arbeidsgiver da, når dere fortsetter å bruke den.

Eneste måten å få det dekt er jo hvis dere faktisk slutter med det, og arbeidsgiver finner ut at det er lettere å dekke mobil for dere enn å få alt via sentralbord. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en gammeldags mobil som bare kan ringe og sende sms. 

Anonymkode: 2d3e8...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke får noen form for kompensasjon på din inntekt, slutt å bruk ditt private utstyr.

Gi beskjed til arbeidsgiver.

Anonymkode: 41cfd...fc7

• Liker 3
Skrevet

Som de over sier: Slutt å bruk den i jobbtida, og slutt å svare utenom kontortid.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Staten har slått på sparetromma. Jobber selv i staten, orket ikke krangle. Kjøpte min egen. Vi blir jo uansett trekt et beløp i mnd for å ha tlf og abo , fant ut at det ikke skilte all verden å bare kjøpe eget. Men jeg gidder ikke installere jobb appene.

Anonymkode: f91ac...1f7

Skrevet

Har de tilbydd deg jobbtelefon? De har ansvar for å tilby det du trenger for å utføre jobben din.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter å bruke privat mobil i jobben.

Jeg jobbet i en barnehage og dessverre gav ut mitt nummer.

Jeg angret dagen etter. Vet dere hvor mye dritt ( ja, jeg kaller det dritt) foreldre sender?

Jeg mener... Vi hadde en høstfest, og ei mor sendte en melding klokka 23 dagen før for å spørre om hun kunne bake en sjokoladekake! Vet du hva? Klokka er 23, jeg vil sove og egentlig, jeg driter i den kaka di! 

Anonymkode: cfb1f...907

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig, det.

Det beste du kan si er at du ikke kan ta bilder i jobbsammenheng med din private telefon pga hensyn til personvern og taushetsplikt.

Anonymkode: 81c88...697

Skrevet

Kan du utføre jobben din uten mobilen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Staten har slått på sparetromma. Jobber selv i staten, orket ikke krangle. Kjøpte min egen. Vi blir jo uansett trekt et beløp i mnd for å ha tlf og abo , fant ut at det ikke skilte all verden å bare kjøpe eget. Men jeg gidder ikke installere jobb appene.

Anonymkode: f91ac...1f7

Du må skatte for kr 366 pr mnd. Hvis jeg er raus er det 122 kr. Hvor får du ny telefon jevnlig og abonnement til 122 pr mnd.

Anonymkode: a4222...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hilsen læreren.

Jeg og. Også lærer. 

Anonymkode: 32f47...4d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og. Også lærer. 

Anonymkode: 32f47...4d7

Stat og kommune er fulle av ansatte som ikke får dekket mobil, selv om de trenger det i jobben. Jeg jobber i staten, og jeg tror det bare er toppledelsen som får dekket telefon. 

Anonymkode: 81c88...697

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke får mobiltelefon av jobben - har dere fasttelefon på kontoret? 

Anonymkode: e30f4...777

• Liker 2
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da slutter du med alt som har med din private mobil å gjøre, og gir beskjed om at du ikke har telefon til å gjøre XX hvis det blir etterspurt. Savner de det, dekker de tlf.

Det er ikke så lenge siden dette ble tatt opp, og vi var mange sykepleiere og lærere i den tråden som kunne fortelle at det nytter ikke.

Min historie er at jeg som sykepleier trengte bankid for å logge meg inn for å bestille medisiner. Da jeg tok det opp med leder at jeg ikke ønsket å bruke den private telefonen min i arbeidstiden, fikk jeg beskjed om at da kunne jeg ikke fortsette å jobbe i den stillingen lenger ... Jeg tok det opp med tillitsvalgt som stilte seg på arbeidsgivers side og sa at sånn er det.

Jeg jobber ikke der lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...