AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 At du foretrekker at de snakker vanlig? Eller synes du det er sjarmerende? Anonymkode: 3bbde...0a0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Alle snakker dialekt. Dette blir som å snakke om å unngå folk med høyde, eller folk med hudfarge. Anonymkode: 92319...d60 39 2 6
Phoenix Heart Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Du vet vel at folk fra Oslo og prater dialekt? Ingen som prater bokmål, det er en skriftform. 23 5
Million Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Hæ? Nei. Det eneste måtte være om de snakket sånn Sola-dialekt eller Kristiansand. Jeg liker rett og slett ikke de dialektene. Ellers er alt ok. Til og med Haugesund. Jeg liker trøndersk og nordlandsdialekter. De er koselige å høre på. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Hva er å «snakke vanlig»? Anonymkode: e49a2...08f 28 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Kunne aldri ha datet noen som ruller på r’ene, eller som skarrer. Anonymkode: be714...1fc 1 1
Hippogriff Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): At du foretrekker at de snakker vanlig? Eller synes du det er sjarmerende? Anonymkode: 3bbde...0a0 Dette er det mest uintelligente innlegget jeg noen gang har lest på KG. Og det sier litt. 21 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Du mener andre dialekter enn den man selv har? Anonymkode: 828bf...62b 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Hippogriff skrev (13 minutter siden): Dette er det mest uintelligente innlegget jeg noen gang har lest på KG. Og det sier litt. Ts her Jeg glemte å skrive : vanlig som f eks Oslodialekt. Ser at overskiften får meg til å virke veldig ignorant🤣. For å formulere det på en annen måte. Er det viktig at personen du dater snakker en ”vanlig” dialekt som f eks Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand eller håndterer du en spesiell dialekt som er veldig uvanlig å høre blant folk? Anonymkode: 3bbde...0a0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kunne aldri ha datet noen som ruller på r’ene, eller som skarrer. Anonymkode: be714...1fc Foretrekker du dem som sier «j» i stedet for en av de nevnte r-lydene? Eller kanskje «l»? 😂 Anonymkode: 41bcc...869 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Jeg unngår å date alle som snakker dialekt! Nå snakker jo alle dialekt, så derfor er jeg singel. Fra spøk til alvor; jeg har datet folk fra Stavanger( the one who got away), Flekkefjord, Oslo, Bærum ( Beklager det), Trondheim ( der klarte jeg ikke dialekten), og ja også utlendinger.. Anonymkode: 58e7b...80c 2 4
Gjest Warrior Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Da måtte man jo unngå å date alle da, for alle snakker dialekt. Det er ikke hvordan folk snakker som betyr noe for meg for å si det sånn
900 Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 Det er viktig at hun prater dialekt og norsk. Hører jeg antydning til gebrokkent er hun fullstendig uaktuell. Det er dessverre mange i Oslo som ikke lenger prater norsk, selv blant de som er nordmenn. 3 2
ruffen29 Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Generelt sett synes jeg dialektene på sør og vestlandet kan være forferdelig lite sjarmerende. Vestlands dialektene har et veldig sutrete, negativt og nesten seigt lynne. Mens på sørlandet blir det for grøtete og bløtt at man skulle tro de ble født uten tenner. Men det aller verste jeg har hørt må være Bodø (tett fulgt av Trondheim). Det var en grøtete mumlig uten like. Ellers er jeg nokså åpen. Synes lenger nordpå kan være mye mer sjarmerende og friskt. Endret 5. mai 2023 av ruffen29 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Dessverre har Sylvi Listhaug ødelagt hennes dialekt litt, så damer som snakker som henne ville jeg trengt litt tid på å vende meg til. Men er så mange fine dialekter som i seg selv er attraktivt. Synes nesten det minst attraktive er Oslo-dialekt, blir fort litt kaldt og for kult for eget beste. Men har vært med jenter som snakker sånn og (og gjør det selv lol) Anonymkode: 49472...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Foretrekker du dem som sier «j» i stedet for en av de nevnte r-lydene? Eller kanskje «l»? 😂 Anonymkode: 41bcc...869 Er jo hyggelig at noen har talefeil som et kriterie for dating. Men kanskje litt for selektivt? 😄 Anonymkode: 3f071...03f 5
Hippogriff Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ts her Jeg glemte å skrive : vanlig som f eks Oslodialekt. Ser at overskiften får meg til å virke veldig ignorant🤣. For å formulere det på en annen måte. Er det viktig at personen du dater snakker en ”vanlig” dialekt som f eks Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand eller håndterer du en spesiell dialekt som er veldig uvanlig å høre blant folk? Anonymkode: 3bbde...0a0 Det innlegget hjalp litt 😅 Svaret for min del er at dialekt spiller liten rolle sånn i utgangspunktet. Så er det slik at det fins flere dialekter som er temmelig inkompatible. For de som snakker de dialektene som er minst kompatible med min, så kan vi slite med å forstå hverandre. Da blir det mer utfordrende å få en uanstrengt flyt i dialogen. Men det gjelder svært få og svært smale dialekter, så situasjonen oppstår heldigvis svært sjelden. 2
ClausSaus Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kunne aldri ha datet noen som ruller på r’ene, eller som skarrer. Anonymkode: be714...1fc 3 2
Tiuren Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 53 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er å «snakke vanlig»? Anonymkode: e49a2...08f Det er slik de som er lite sosialiserte snakker, de som ikke har truffet så mye mennesker 4
Daria Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 Vanlig er et svært relativt begrep - jeg med min svært normerte Oslo Vest-tale bodde en periode på et lite sted på nordvestlandet og en barnehageunge så på meg med store øyne -Mamma, hvorfor snakker damen så rart...? Jeg synes enkelte dialekter kan være mer sjarmerende enn andre, men det ville aldri ha noen betydning i en datingsammenheng. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå