AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Er 21 år, gått noe på skole, har fagbrev i noe jeg ikke ønsker å jobbe med. Moren min skal hjelpe meg å betale for privatskole slik at jeg får tatt studiekompetanse slik at jeg kan begynne på utdannelsen jeg ønsker. Hun tjener ok. Jeg skal søke masse jobber nå. Men hva skjer om man ikke får jobb? Kan man søke noe hos nav så lenge man bor hjemme/tar opp fag? Hun vil jeg skal betale noe for å bo hjemme. Anonymkode: d9dcc...965
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Registrer deg som arbeidssøker og ta kontakt med dem. Anonymkode: 313db...148
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 De gir ikke økonomisk støtte til studenter, etter hva jeg har lest her inne før. Da ville jo alle studenter sluppet å ta seg ekstrajobber ved siden av studiene og bare surfet igjennom, sponset av NAV gjennom studietiden. Anonymkode: 10341...16b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Du kan søke Lånekassen så lenge du tar påbygging via vgs. iallefall. Hos nav kan du registrere deg som arbeidssøkere men du har ikke krav på arbeidsledighetstrygd. Anonymkode: 98339...5b4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Tror det også finnes stipend/legater man kan søke, men anbefaler å sjekke med lånekassen nærmere. Anonymkode: 91218...46a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Som voksen så skal man selvfølgelig ikke leve på foreldrene sine. Så, i mine øyne er det en selvfølgelighet at du betaler hjemme. Og finner deg en jobb og sparer opp så du kan studere. Enten finner du deg en deltidsjobb som du kan ha ved siden av studiene, eller så jobber du heltid og spar opp penger så du kan studere. Noen voksne studerer heltid også samtidig som de tar opp fag. Veldig snilt av moren din å betale for studiene dine, men NAV burde ikke være et alternativ for deg. Som voksen må man noen ganger også ta en jobb som ikke er drømmejobben. I mellomtiden, hvis du står uten jobb og lånekasse så kan du ta et møte på nav for å få informasjon om rettigheter og plikter. Som regel får man ikke noen støtte samtidig som man er student. Kun hvis det er et tiltak gjennom NAV. Anonymkode: 16232...94e 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Jobb med det du har fagbrev i, evt ta en annen deltidsjobb i mellomtiden, mens du tar opp fag. Arbeidsmarkedet er kjempebra nå og det er stort behov for arbeidskraft. Ser også bedre ut på cv-en din enn å gå på nav. Anonymkode: 42151...a66 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er 21 år, gått noe på skole, har fagbrev i noe jeg ikke ønsker å jobbe med. Moren min skal hjelpe meg å betale for privatskole slik at jeg får tatt studiekompetanse slik at jeg kan begynne på utdannelsen jeg ønsker. Hun tjener ok. Jeg skal søke masse jobber nå. Men hva skjer om man ikke får jobb? Kan man søke noe hos nav så lenge man bor hjemme/tar opp fag? Hun vil jeg skal betale noe for å bo hjemme. Anonymkode: d9dcc...965 Selvsagt ikke Anonymkode: 64cc4...88b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Når moren din har råd til å betale privatskole er dere ikke akuratt fattige. Hadde du studert i annen by på offentlig skole og måtte ha studenthybel kunne du fått stipend, men nei du får ikke penger til bolig nå og man får heller ikke penger for å betale husleie når man bor hjemme. Det er snylting og utnytting av systemet du/dere prøver på. Du må få deg en jobb som alle andre. Hvis du ikke klarer å få deg jobb på egenhånd kan NAV kanskje hjelpe deg med å finne jobb men enten så shjelper de deg bare med flere søknader eller så tilbyr de deg jobb via i bedrift som har avtale med nav hvor du tjener typ 60 kr timen. Det er såklart bedre enn ingenting da men du må finne en ordentlig jobb selv og moren din må vente på betaling eller gi deg gjeld. Anonymkode: b0657...8c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå