Gå til innhold

Mentalt utslitt. Søster truer meg på livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var etter at jeg spurte om de fotografiene vi arvet etter en som sto oss nære. Etter flere år har hun ikke gjort noe, og sier nå at hun ikke har dem. Det er ikke første løgn fra hennes kant. 

Har ett vitne til det hun sa på telefonen, men vitnet er i så nær slekt at hen er inhabil, hvis jeg tør å anmelde. Skulle sende torpedo på meg, og sørge for at jeg havnet på legevakta i sykebil. Anmeldelse blir påstand mot påstand, og da vil hun kanskje gjøre alvor av truslene. Hun ruser seg og har mange "venner" som driver med diverse kriminalitet. 

Og å få bildene, kopi av dem kan jeg visst bare glemme. Hun har blant annet aldri levert tilbake noe hun har lånt, har vært voldelig, ikke kun mot meg. Er i sjokk nå. Drapstrusler var det siste jeg forventet. Jeg har blokkert henne for lenge siden, men hun ringte en jeg var på besøk hos og selv om jeg sa nei til en liten prat ble telefonen nærmest presset på meg med lyden på. 

Får hun vite om jeg anmelder, tror saken blir henlagt, men om det skjer noe senere vil kanskje politiet sette søkelyset på henne? 

Er som sagt i sjokk og skriver kanskje forvirrende. 

Anonymkode: ffc8a...277

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at ett vitne er mye bedre enn ikke noe vitne, uansett hvor nært det er.

Jeg er i utgangspunktet for å anmelde drapstrusler. Du kan ta kontakt med politiet og forklare saken og spørre om råd, hva som skjer dersom du anmelder og hva de anbefaler deg å gjøre.

Anonymkode: 00fb5...072

AnonymBruker
Skrevet

Ingen vitner i trusselsak er inhabile. Det er oftest de i nær slekt som vitner i sånne saker så skjønner ikke hva du prater om. 

Ja om du anmelder får hun vite det såklart. Alle som blir anmeldt har rett til å forsvare seg så hvis ikke saken blir henlagt blir hun innkalt til avhør, men blir den henlagt får hun beskjed om det. 

Men altså, hun kommer lite trolig til å gjøre alvor av disse truslene. Hun var garantert rusa. Vet du hvor mye det koster å leie torpedo for å drepe noen? Det er snakk om 400.000 kr og opp,hvor skal hun få de pengene fra og hvis hun har de pengene hvorfor skal hun bruke de på deg? Og tro det eller ei men selv torpedoer har enn viss moral og de dreper ikke noen bare fordi en gal søster er lei av masing om noen bilder. Du kan være helt trygg 

Fortsett å ha null kontakt og anse bildene som tapt. Om hun en dag blir rusfri og finner dem kanskje hun gir beskjed. 

Anonymkode: 8f470...8c1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

selv om jeg sa nei til en liten prat ble telefonen nærmest presset på meg med lyden på. 

Det er jo ikke bare søsteren din som er problemet, du har tydeligvis andre i omgivelsene dine som ikke respekterer grenser heller. Jeg hadde glemt de bildene, fortsatt å holde søster på en armlengdes avstand og revurdert forholdet til de andre også.

Dette virker som en fryktelig dysfunksjonell familie.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen vitner i trusselsak er inhabile. Det er oftest de i nær slekt som vitner i sånne saker så skjønner ikke hva du prater om. 

Ja om du anmelder får hun vite det såklart. Alle som blir anmeldt har rett til å forsvare seg så hvis ikke saken blir henlagt blir hun innkalt til avhør, men blir den henlagt får hun beskjed om det. 

Men altså, hun kommer lite trolig til å gjøre alvor av disse truslene. Hun var garantert rusa. Vet du hvor mye det koster å leie torpedo for å drepe noen? Det er snakk om 400.000 kr og opp,hvor skal hun få de pengene fra og hvis hun har de pengene hvorfor skal hun bruke de på deg? Og tro det eller ei men selv torpedoer har enn viss moral og de dreper ikke noen bare fordi en gal søster er lei av masing om noen bilder. Du kan være helt trygg 

Fortsett å ha null kontakt og anse bildene som tapt. Om hun en dag blir rusfri og finner dem kanskje hun gir beskjed. 

Anonymkode: 8f470...8c1

Takk, dine ord hjalp meg. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk, dine ord hjalp meg. 

ts

Selv om jeg nylig var i begravelse, en felles venn. En ikke voldelig venn. Men jeg var sammen med en de kjenner for femten år siden, og han drakk så mye at han ofte ble psykotisk. Da kontakta han X og Y mens han var på  puben. Jeg tok og vasket og ordnet på kjøkkenet. Vi hadde tatt opp fisk. 

Og så satte jeg meg ned med en øl når han kom sammen med de to og de truet meg, han måtte la meg gå. Hadde kommet med påstander om at jeg nektet gå hjem. 

De var iskalde. Men alt ble oppklart, det vil si at vi ikke ble gode venner, meg og x og y. Det tok mange uker før saken ble oppklart. Jeg hadde sjokk. Og føler meg retraumasert  igjen på en måte. Trusler om å bli hardt skadet, drept eller få l s d i munnen. Har kanskje lest for mye krim, og hørt for mange historier. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Politiet tar det ikke seriøst, jeg kjenner noen som anmeldte for det samme, drapstrusler. Skjedde ingenting.

Anonymkode: 0df33...954

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom med drapstrusler mot en hel ølbar og saken ble henlagt. Jeg var ruset og psykisk syk. Ble hentet av politiet hjemme og satt på glattcelle i seks timer før de kjørte meg hjem igjen. 

Tror slikt ofte bare blir henlagt. 

Anonymkode: 0fc53...ef4

• Hjerte 1
Skrevet

Politiet fortjener ingen tillit lengre. Enkelt og greit. :)

Hva går meste av tiden deres til? Henlegge sakene slik at de kan sitte på ræva og la norge gå til helvette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan forholde meg til min mor... 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sykeste innlegget jeg har sett på lenge. Made my day.

Anonymkode: 52153...385

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sykeste innlegget jeg har sett på lenge. Made my day.

Anonymkode: 52153...385

Det er jo greit at andres kriser er gøy og underholdning for deg, en eller annen hobby må jo du også ha, men kanskje du kan ha anstendighet til å ikke gnu det inn?

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet

Anmeld og bryt alt kontakt. Fortell politiet at du er redd hun gjør alvor av truslene. Men tenker du har ingen grunn til å bekymre deg for det. Høres typisk ut som trusler for å skremme fra ei sint kvinne. Bare ignorer henne og la hun klare seg selv.

Drapstrusler er aldri greit uansett hvor sint hun er, så hun må få en anmeldelse på seg så hun ser du mener alvor at sånt ikke er greit i det hele tatt og det får konsekvenser. Hun bør også se at du ikke vil ha noe med henne å gjøre før du får en skikkelig unnskyldning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo greit at andres kriser er gøy og underholdning for deg, en eller annen hobby må jo du også ha, men kanskje du kan ha anstendighet til å ikke gnu det inn?

Det biter ikke på meg at noen er frekke her, men takk for støtten, 

Warrior skrev (3 timer siden):

Anmeld og bryt alt kontakt. Fortell politiet at du er redd hun gjør alvor av truslene. Men tenker du har ingen grunn til å bekymre deg for det. Høres typisk ut som trusler for å skremme fra ei sint kvinne. Bare ignorer henne og la hun klare seg selv.

Drapstrusler er aldri greit uansett hvor sint hun er, så hun må få en anmeldelse på seg så hun ser du mener alvor at sånt ikke er greit i det hele tatt og det får konsekvenser. Hun bør også se at du ikke vil ha noe med henne å gjøre før du får en skikkelig unnskyldning.

Noen unnskyldning vil jeg aldri  ha og vil aldri godta, Men hvor lurt er det å anmelde, tror de vil si det er en sivil-sak og så lenge vår mor later som hun ikke hørte noe blir saken henlagt?

ts

Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen unnskyldning vil jeg aldri  ha og vil aldri godta, Men hvor lurt er det å anmelde, tror de vil si det er en sivil-sak og så lenge vår mor later som hun ikke hørte noe blir saken henlagt?

ts

Full forståelig at du aldri vil godta en unnskyldning.

Tenker det er bra å anmelde likevel jeg selv om det er fare for det blir henlagt, fordi hun får en anmeldelse på seg og det er aldri gøy å bli anmeldt. Tro meg jeg har blitt anmeldt selv for 2-3 år siden og det var langt i fra noe moro, selv om det ble henlagt. Man lever med den uvissheten om hva som kommer til å skje nå, til det blir henlagt. Fikk sånn over meg at nå må jeg skjerpe meg. Det der var det dummeste jeg gjorde og sånt skal aldri skje igjen. 

Kjenner ikke søsteren din, men kanskje hun blir nervøs når hun vet hun er blitt anmeldt, kanskje hun tenker at nå må hun skjerpe seg. Sånn oppførsel er aldri ok.

Bare vis henne at slik oppførsel får konsekvenser med at hun ble anmeldt. 

AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (5 timer siden):

Full forståelig at du aldri vil godta en unnskyldning.

Tenker det er bra å anmelde likevel jeg selv om det er fare for det blir henlagt, fordi hun får en anmeldelse på seg og det er aldri gøy å bli anmeldt. Tro meg jeg har blitt anmeldt selv for 2-3 år siden og det var langt i fra noe moro, selv om det ble henlagt. Man lever med den uvissheten om hva som kommer til å skje nå, til det blir henlagt. Fikk sånn over meg at nå må jeg skjerpe meg. Det der var det dummeste jeg gjorde og sånt skal aldri skje igjen. 

Kjenner ikke søsteren din, men kanskje hun blir nervøs når hun vet hun er blitt anmeldt, kanskje hun tenker at nå må hun skjerpe seg. Sånn oppførsel er aldri ok.

Bare vis henne at slik oppførsel får konsekvenser med at hun ble anmeldt. 

Jeg kjenner   heller ikke henne, vet bare at ulik rus gjør henne ustabil. Men hun har vært truende lenge før hun begynte med rus, så vet ikke. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ts, gå til politiet og be om å få et møte med dem, at du trenger å snakke med noen ang. drapstrussel du har fått fra en slektning. Og så tar du det derfra.

Ikke gruble frem og tilbake, få råd fra politiet om hva du bør gjøre videre.

Ang. bildene, det tror jeg du må anse som tapt, dessverre. Helt uten rus har har jeg familie som holder bilder borte fra meg, jeg har ikke noe uoppgjort med noen av dem, det er kun gjort for å såre. Jeg "hevner" meg i egne tanker og minner meg på at selv om de nekter meg bildene (noen av dem er mine, jeg har tatt dem), så kan ingen av dem ta fra meg de gode minnene jeg har, fordi jeg valgte å ha nær kontakt med avdøde, valgte å stille opp, være tilstede og være oppriktig interessert i personen. De andre valgte det bort, er sjalu på den nære kontakten de selv ikke gadd å ha med avdøde, og holder derfor på bildene. Men jeg har noe som er viktigere - jeg har alle opplevelsene og alle minnene de valgte bort, og det kan de aldri få. Se om du greier å se litt likt på det, ts. Du trenger ikke bildene for å ha minnene dine i behold, og din søster kan aldri ta fra deg dine minner.

Jeg mener du bør anmelde din søster, fordi din søster trenger å vite at handlingene hennes får følger for henne. Selv om saken skulle bli henlagt, så blir det notert. Skjer noe annet i fremtiden så vil terskelen bli lavere for at hun blir straffet for det.

Anonymkode: d59a7...5af

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 17.15):

Det var etter at jeg spurte om de fotografiene vi arvet etter en som sto oss nære. Etter flere år har hun ikke gjort noe, og sier nå at hun ikke har dem. Det er ikke første løgn fra hennes kant. 

Har ett vitne til det hun sa på telefonen, men vitnet er i så nær slekt at hen er inhabil, hvis jeg tør å anmelde. Skulle sende torpedo på meg, og sørge for at jeg havnet på legevakta i sykebil. Anmeldelse blir påstand mot påstand, og da vil hun kanskje gjøre alvor av truslene. Hun ruser seg og har mange "venner" som driver med diverse kriminalitet. 

Og å få bildene, kopi av dem kan jeg visst bare glemme. Hun har blant annet aldri levert tilbake noe hun har lånt, har vært voldelig, ikke kun mot meg. Er i sjokk nå. Drapstrusler var det siste jeg forventet. Jeg har blokkert henne for lenge siden, men hun ringte en jeg var på besøk hos og selv om jeg sa nei til en liten prat ble telefonen nærmest presset på meg med lyden på. 

Får hun vite om jeg anmelder, tror saken blir henlagt, men om det skjer noe senere vil kanskje politiet sette søkelyset på henne? 

Er som sagt i sjokk og skriver kanskje forvirrende. 

Drama 🥱 drit i bildene og kom deg videre

Anonymkode: 26ea6...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...