AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Del Skrevet 5. mai 2023 Har noen erfaring med Clearblue fertilitetsmonitor? Den ber meg begynne å el teste på dag 6 og jeg pleier ikke å få el før dag 20. Noen er faring med å utsette å starte testingen med si 4 dager? Hva gjør maskinen da? Anonymkode: b9dce...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 5. mai 2023 #2 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har noen erfaring med Clearblue fertilitetsmonitor? Den ber meg begynne å el teste på dag 6 og jeg pleier ikke å få el før dag 20. Noen er faring med å utsette å starte testingen med si 4 dager? Hva gjør maskinen da? Anonymkode: b9dce...62b Jeg har ikke selv brukt monitor men har en stående som jeg ikke har fått tatt i bruk selv. Har lest mye om det i forkant av anskaffelse og slik jeg forstår det kan en bare ignorere det også blir det et rødt merke på de dagene en ikke har testet og grønt merke på de dagene en har testet. Så jeg tror det er bare å ignorere det også teller monitoren dager videre men jeg er ikke 100 % sikker. Det står en del om det på babyverden sitt forum, men jeg husker ikke eksakt hvor. Jeg googlet meg ihjel før jeg kjøpte min 🥸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mai 2023 #3 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg brukte en slik for mange år siden. Fant raskt ut at jeg måtte endre dagene den skulle be om test ja, da min EL var godt over dag 20. Husker ikke akkurat hvordan nå, men kanskje stille inn første dag (mens) på en senere dag enn reellt? Brukte den noen måneder, men demotiverende da den ofte bare fikk høy over mange dager, ikke max. Fant senere ut at jeg hadde pcos, så da er den ikke et så godt verktøy. Da fungerte temping og billige strimmeltester mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Del Skrevet 6. mai 2023 De billige pinne eggløsningstestene er mye bedre. Man tester seg bare ihjel på den greia og ofte uten at den finner eggløsning. Anonymkode: 2bcc9...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 6. mai 2023 #5 Del Skrevet 6. mai 2023 Temping. Gratis og du får vite mer om du faktisk har hat eggløsning og når den kommer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg var veldig fornøyd med min og den var helt nøyaktig på meg. Enig at den begynner å teste litt tidlig og at den sånn sett er litt dyr i drift, men jeg syntes likevel det var en trygghet i å teste meg gjennom de dagene. Kanskje den ber deg teste for tidlig nå fordi den ikke «er kjent» med syklusen din ennå? Mener å huske den tilpasser seg etter bruk. For meg var den både enkel og sikker for å påvise eggløsning, og vi traff på fjerde eller femte forsøket. Anonymkode: bcafb...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Del Skrevet 6. mai 2023 Amatariel skrev (11 timer siden): Jeg brukte en slik for mange år siden. Fant raskt ut at jeg måtte endre dagene den skulle be om test ja, da min EL var godt over dag 20. Husker ikke akkurat hvordan nå, men kanskje stille inn første dag (mens) på en senere dag enn reellt? Brukte den noen måneder, men demotiverende da den ofte bare fikk høy over mange dager, ikke max. Fant senere ut at jeg hadde pcos, så da er den ikke et så godt verktøy. Da fungerte temping og billige strimmeltester mye bedre. Fikk du ikke påvist maksimal tilslutt? Hvorfor fungerer den ikke så godt med pcos? Jeg tror jeg har det, men får positive el tester (vanlig strips) hver måned. Anonymkode: b9dce...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mai 2023 #8 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk du ikke påvist maksimal tilslutt? Hvorfor fungerer den ikke så godt med pcos? Jeg tror jeg har det, men får positive el tester (vanlig strips) hver måned. Anonymkode: b9dce...62b Nå er det så lenge siden jeg brukte den at jeg ikke husker hvor mange pinner man bruker pr. syklus? Men la oss si at det var 10 da. Da skjedde det ofte at jeg fikk lav-lav-høy-høy-høy-høy-høy-høy-høy-høy og etter det gikk det ikke an å teste mer (den ba ikke om testepinne) Men om jeg testet videre med EL-strimmel selv så fant jeg EL (de gangene den kom). Var ofte rundt CD28 for meg. Men jeg innstilte den på noe måte etter hvert slik at den trodde min CD1 var når den egentlig var CD18 eller noe. Den passer ikke så godt med pcos nettopp pga det jeg har beskrevet over. Den er lagd for dem med ganske stabil syklus på rundt 30 dager. Et dyrt verktøy hvis man har ustabil syklus (som er veldig vanlig med pcos). Men nå har jeg fått 4 barn på tross av diagnosen, så det ordnet seg 😊 Men var hjelp av mange andre ting enn denne monitoren gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 6. mai 2023 #9 Del Skrevet 6. mai 2023 Hadde den, men ga opp, og bestilte masse babyplan strips, og termometer med to digitaler. Det funka fjell! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Del Skrevet 6. mai 2023 Amatariel skrev (2 timer siden): Nå er det så lenge siden jeg brukte den at jeg ikke husker hvor mange pinner man bruker pr. syklus? Men la oss si at det var 10 da. Da skjedde det ofte at jeg fikk lav-lav-høy-høy-høy-høy-høy-høy-høy-høy og etter det gikk det ikke an å teste mer (den ba ikke om testepinne) Men om jeg testet videre med EL-strimmel selv så fant jeg EL (de gangene den kom). Var ofte rundt CD28 for meg. Men jeg innstilte den på noe måte etter hvert slik at den trodde min CD1 var når den egentlig var CD18 eller noe. Den passer ikke så godt med pcos nettopp pga det jeg har beskrevet over. Den er lagd for dem med ganske stabil syklus på rundt 30 dager. Et dyrt verktøy hvis man har ustabil syklus (som er veldig vanlig med pcos). Men nå har jeg fått 4 barn på tross av diagnosen, så det ordnet seg 😊 Men var hjelp av mange andre ting enn denne monitoren gitt. Prøvde du å sette inn flere pinner etter de 10 dagene? Jeg har ganske regelmessig syklus med el på dag 21 og ca 33 dagers syklus. Jeg får bare vente å se, men tenkte å begynne med vanlig el tester om 1 uke for å dobbeltsjekke Anonymkode: b9dce...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mai 2023 #11 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prøvde du å sette inn flere pinner etter de 10 dagene? Det gikk ikke an, ingenting skjedde liksom. Det var utenom monitorens testedager så den ville ikke ha pinne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #12 Del Skrevet 6. mai 2023 Nå har jeg el på dag 12-15, men jeg tester inne alle dagene monitoren ber om, kun de som er nærme el😊 husk at det er ikke alltid monitoren viser maximal den første måneden du bruker den. den er veldig nøyaktig og fin og ha, nå har min samboer lite celler så kan ikke si så mye om den treffer god eller ikke, men det virker sånn😊 Anonymkode: da728...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå