Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kan jo høres ut som om du har ganske god lønn da.

Nå har jo riktignok lønna steget masse de siste årene, men da jeg begynte å jobbe som regnskapsfører etter studiene fikk jeg en lønn på 290k. Og så har den da steget sakte men sikkert dit jeg er nå, med et hopp da jeg ble autorisert. Jeg vet at en kollega som også har oppdragsansvar og er autorisert, men led kortere erfaring enn meg tjener mer enn 100k mindre enn meg. 

Men ikke noe er bedre enn hvis lønna mi burde vært høyere og jeg har nok argumenter til sjefen til å få dette. 
ts

Anonymkode: 182c1...343

Dere er begge underbetalt.  Da jeg jobbet som autorisert i byrå med oppdragsansvar for 3 år siden hadde jeg 650’. Og det er 3 år siden…

Anonymkode: 868cb...e43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er autorisert med omtrent like lang erfaring og har 740 000 nå, før årets lønnsoppgjør. Arbeidsgiveren min er langt fra lønnsledende.

Og du som sier vi kan erstattes av roboter, det har jeg hørt i minst ti år nå, og har mer å gjøre nå enn noen gang. Arbeidsoppgavene bare endrer seg.

Anonymkode: 4bc35...a5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere er begge underbetalt.  Da jeg jobbet som autorisert i byrå med oppdragsansvar for 3 år siden hadde jeg 650’. Og det er 3 år siden…

Anonymkode: 868cb...e43

Jeg vet at JEG er underbetalt, men jeg er ikke autorisert eller har oppdragsansvar heller.

Men TS er GROVT underbetalt, og bør finne seg ny jobb hvis arbeidsgiveren ikke erkjenner dette. 

Anonymkode: 15f99...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Gøy å høre at dere er så ettertraktet. Er ferdig studert om 2 år med fordypning regnskap. Håper markedet holder seg og at noen har bruk for meg 😀

Anonymkode: 6c574...6b8

AnonymBruker
Skrevet

TS, du har signert en kontrakt i fjor og da burde ikke argumentet i lønnsforhandlinger nå være at du tjener dårligere enn snittet. 

Fokuser heller på alt det bra du gjør på jobb og hva du bidrar med. Og si at du på bakgrunn av dette, ser for deg en god lønnsøkning. 

Anonymkode: 0e944...335

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, du har signert en kontrakt i fjor og da burde ikke argumentet i lønnsforhandlinger nå være at du tjener dårligere enn snittet. 

Fokuser heller på alt det bra du gjør på jobb og hva du bidrar med. Og si at du på bakgrunn av dette, ser for deg en god lønnsøkning. 

Anonymkode: 0e944...335

Ja, ikke sant. Senest denne uken ble jeg satt på kopi på en e-post en kunde skrev til sjefen min og sa at etter tidligere å ha kommet med negative tilbakemeldinger er det nå på tide med det motsatte og etter at jeg tok over fungerer ting endelig utmerket og de er svært fornøyde med det som leveres. 
Så det var jo veldig koselig og høre, og også noe jeg tenker å ha i minne til lønnsforhandlingene. 

ts

Anonymkode: 182c1...343

• Hjerte 1
  • 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 10 års arbeidserfaring, oppdragsansvarlig statsautorisert regnskapsfører med 700k i lønn (Oslo), skal be om en økning på minst 100k. Etter nye lovendring har oppdragsansvarlige fått betraktelig mye mer ansvar, og det er et argument i seg selv. 

Anonymkode: 06b70...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...