AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Del Skrevet 5. mai 2023 Det er snart lønnsjusteringer på jobb, og jeg er så usikker på hva jeg kan forvent eller be om. Jeg er autorisert regnskapsfører, og har jobbet i 11 år. Problemet er at jeg ikke har noen anelse om hva som er vanlig lønn? Er det noen andre regnskapsførere her med nogelunde tilsvarende praksis som kan si hva de tjener eller hva som er vanlig lønn? Det er jo mangel på autoriserte regnskapsførere for tida, så jeg tenker jo at det burde bidra til å øke lønningene våre… Anonymkode: 182c1...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai 2023 #2 Del Skrevet 5. mai 2023 Jeg mener 750-800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. mai 2023 #3 Del Skrevet 5. mai 2023 isw skrev (3 minutter siden): Jeg mener 750-800 Alt for mye for en yrkesgruppe som erstattes av roboter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai 2023 #4 Del Skrevet 5. mai 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Alt for mye for en yrkesgruppe som erstattes av roboter. Tja. Man blir vel leid ut for 900-1000 kr/timen i 1600 timer i året. Drar man inn 1,5-1,6 mill i året til selskapet man jobber i er det ikke urimelig at man blir sittende med halvparten selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 5. mai 2023 #5 Del Skrevet 5. mai 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er snart lønnsjusteringer på jobb, og jeg er så usikker på hva jeg kan forvent eller be om. Jeg er autorisert regnskapsfører, og har jobbet i 11 år. Problemet er at jeg ikke har noen anelse om hva som er vanlig lønn? Er det noen andre regnskapsførere her med nogelunde tilsvarende praksis som kan si hva de tjener eller hva som er vanlig lønn? Det er jo mangel på autoriserte regnskapsførere for tida, så jeg tenker jo at det burde bidra til å øke lønningene våre… Anonymkode: 182c1...343 Snittet for året 2022 er 758.171 kroner. https://www.regnskapnorge.no/faget/artikler/medlemsaktuelt/historisk-hoy-lonnsvekst-i-regnskapsbransjen/ Anonymkode: 8d13d...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #7 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snittet for året 2022 er 758.171 kroner. https://www.regnskapnorge.no/faget/artikler/medlemsaktuelt/historisk-hoy-lonnsvekst-i-regnskapsbransjen/ Anonymkode: 8d13d...a70 Ja… Men da er det jo også tatt med alle de som sitter som daglige ledere, aksjonærer osv. Ledelsen i selskapet tjener jo gjerne tre ganger så mye. Men ifølge den tråden her høres det jo ut som om jeg kan be om en vesentlig lønnsforhøyelse. Men det hadde vært fint om noen som faktisk jobber som regnskapsførere kunne svare også 😊 Jeg har en lønn som er vesentlig under forslagene i denne tråden. Og da lønna til de andre på kontoret er fortrolig, vet jeg kun hva ei med mindre erfaring enn meg tjener, og hun har over 100 000 mindre enn meg… Jeg gikk også opp i lønn fra forrige arbeidsplass da jeg begynte her. Så vet ikke om lønna mi er bra eller dårlig…. ts Anonymkode: 182c1...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 5. mai 2023 #8 Del Skrevet 5. mai 2023 Jeg har 12års erfaring som autorisert,ikke faglig leder,og ligger pr d.d såvidt under snittet for hele landet i hht lønnstatistikken som Økonomiforbundet utarbeidet for 2022. Jeg ligger akkurat på snittet for min landsdel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 5. mai 2023 #9 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja… Men da er det jo også tatt med alle de som sitter som daglige ledere, aksjonærer osv. Ledelsen i selskapet tjener jo gjerne tre ganger så mye. Men ifølge den tråden her høres det jo ut som om jeg kan be om en vesentlig lønnsforhøyelse. Men det hadde vært fint om noen som faktisk jobber som regnskapsførere kunne svare også 😊 Jeg har en lønn som er vesentlig under forslagene i denne tråden. Og da lønna til de andre på kontoret er fortrolig, vet jeg kun hva ei med mindre erfaring enn meg tjener, og hun har over 100 000 mindre enn meg… Jeg gikk også opp i lønn fra forrige arbeidsplass da jeg begynte her. Så vet ikke om lønna mi er bra eller dårlig…. ts Anonymkode: 182c1...343 Helt korrekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. mai 2023 #10 Del Skrevet 5. mai 2023 isw skrev (14 minutter siden): Tja. Man blir vel leid ut for 900-1000 kr/timen i 1600 timer i året. Drar man inn 1,5-1,6 mill i året til selskapet man jobber i er det ikke urimelig at man blir sittende med halvparten selv. Arbeidsgivers kostnad er jo en del mer enn bare lønna. Utstyr og lokaler, forsikringer, arbeidsgiveravgift, pensjonskostnader og diverse annet kommer raskt opp i 250-350 000,- med den lønna du nevner.. I tillegg skatter arbeidsgiver av overskuddet. Så det blir nesten alt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Del Skrevet 5. mai 2023 Brunello skrev (22 minutter siden): Alt for mye for en yrkesgruppe som erstattes av roboter. 😂😂😂😂😂 Anonymkode: 809b7...4eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #12 Del Skrevet 5. mai 2023 Jeg er autorisert på 14. året og på jobbjakt for tiden. Har snakket med 3 forskjellige regnskapsbyrå siste uken og alle virker villige til å betale mellom 750-800k i ordinær lønn uten overtid inkludert. Som du sier er vi ettertraktet for tiden, så mulig du kan få mer også. Lov å spørre hvor mye du har nå? Jeg har flere venninner som jobber som autoriserte, og de får alt fra 650’ til 900’. Den på 650 er i kommunen og de egentlig ikke trengte en autorisert…den på 900’ er med personalansvar for team. Anonymkode: 868cb...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er autorisert på 14. året og på jobbjakt for tiden. Har snakket med 3 forskjellige regnskapsbyrå siste uken og alle virker villige til å betale mellom 750-800k i ordinær lønn uten overtid inkludert. Som du sier er vi ettertraktet for tiden, så mulig du kan få mer også. Lov å spørre hvor mye du har nå? Jeg har flere venninner som jobber som autoriserte, og de får alt fra 650’ til 900’. Den på 650 er i kommunen og de egentlig ikke trengte en autorisert…den på 900’ er med personalansvar for team. Anonymkode: 868cb...e43 Jeg har 580k nå. Som sagt langt under gjennomsnittet… Jobber i et regnskapsbyrå og er oppdragsansvarlig på en del kunder. ts Anonymkode: 182c1...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #14 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har 580k nå. Som sagt langt under gjennomsnittet… Jobber i et regnskapsbyrå og er oppdragsansvarlig på en del kunder. ts Anonymkode: 182c1...343 Såpass ja, her tror jeg du iallefall har mulighet til å få 100’ til og kanskje mer. Kommer kanskje an på markedet der du bor, men om det ikke er på ei bygd med kun et byrå så vil jeg tro at de kan strekke seg et stykke i frykt for at du skal gå til konkurrent. Og så er det jo de som faktisk får tilbud fra konkurrenter og bruker det som forhandlingskort, men personlig heier jeg på å forhandle der du er først hvis det er en plass du trives😊 Og om de nekter lønnsforhøyelse kan du være ærlig om at du vil ha øynene åpne for andre muligheter, kan være de gir etter da🙈 Anonymkode: 868cb...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Såpass ja, her tror jeg du iallefall har mulighet til å få 100’ til og kanskje mer. Kommer kanskje an på markedet der du bor, men om det ikke er på ei bygd med kun et byrå så vil jeg tro at de kan strekke seg et stykke i frykt for at du skal gå til konkurrent. Og så er det jo de som faktisk får tilbud fra konkurrenter og bruker det som forhandlingskort, men personlig heier jeg på å forhandle der du er først hvis det er en plass du trives😊 Og om de nekter lønnsforhøyelse kan du være ærlig om at du vil ha øynene åpne for andre muligheter, kan være de gir etter da🙈 Anonymkode: 868cb...e43 Nei, det er en storby med flusst av regnskapskontor. Bare i samme gata som jeg jobber er det iallfall to kontor til… Men da er jeg spent på samtalen med sjefen og hva de tenker å tilby. ts Anonymkode: 182c1...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #16 Del Skrevet 6. mai 2023 Sjekk lønnsstatistikken til fagforeningen din. Anonymkode: be4ff...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #17 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har 580k nå. Som sagt langt under gjennomsnittet… Jobber i et regnskapsbyrå og er oppdragsansvarlig på en del kunder. ts Anonymkode: 182c1...343 Jeg begynte som regnskapsmedarbeider 1. mars uten tidligere relevant erfaring og mangler profileringsfagene (tar de nå, planlegger å være autorisert om to-tre år). Jobber i Drammensregionen. Jeg har 500.000 i lønn. DU er kraftig underbetalt. Hvis du ikke får høyere lønn må du faktisk finne deg en ny jobb. Du blir lurt! Anonymkode: 15f99...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #18 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg begynte som regnskapsmedarbeider 1. mars uten tidligere relevant erfaring og mangler profileringsfagene (tar de nå, planlegger å være autorisert om to-tre år). Jobber i Drammensregionen. Jeg har 500.000 i lønn. DU er kraftig underbetalt. Hvis du ikke får høyere lønn må du faktisk finne deg en ny jobb. Du blir lurt! Anonymkode: 15f99...3c8 Vel.. Jeg begynte i denne jobben i høst, og syns vel lønna ikke var så verst ifht at jeg gikk opp i lønn fra 500k i den forrige jobben min. ts Anonymkode: 182c1...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #19 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel.. Jeg begynte i denne jobben i høst, og syns vel lønna ikke var så verst ifht at jeg gikk opp i lønn fra 500k i den forrige jobben min. ts Anonymkode: 182c1...343 Men du er autorisert og har oppdragsansvar. Det har ikke jeg. og du tjener bare 80k mer enn meg i året. Anonymkode: 15f99...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #20 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men du er autorisert og har oppdragsansvar. Det har ikke jeg. og du tjener bare 80k mer enn meg i året. Anonymkode: 15f99...3c8 Kan jo høres ut som om du har ganske god lønn da. Nå har jo riktignok lønna steget masse de siste årene, men da jeg begynte å jobbe som regnskapsfører etter studiene fikk jeg en lønn på 290k. Og så har den da steget sakte men sikkert dit jeg er nå, med et hopp da jeg ble autorisert. Jeg vet at en kollega som også har oppdragsansvar og er autorisert, men led kortere erfaring enn meg tjener mer enn 100k mindre enn meg. Men ikke noe er bedre enn hvis lønna mi burde vært høyere og jeg har nok argumenter til sjefen til å få dette. ts Anonymkode: 182c1...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå