AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Jeg bor i rekkehus i midten, naboen ved siden av meg har tre hunder som han trener agility med i hagen. Det bråker som ville helvete og det holder på å klikke for meg. Hvor mye av sånt hadde du akseptert? Jeg synes at man kan ta hundene med seg i en park eller lignende, og ikke la dem bjeffe og støye i timesvis. I tillegg driver mannen og gauler og roper. Jeg kjenner faktisk at jeg hater han litt. Er jeg urimelig? Anonymkode: 62678...b8e 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Jeg har hund selv, og synes ikke det høres greit ut. Men trener han timevis hver dag? Anonymkode: 8d929...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Nei, du er absolutt ikke urimelig. Jeg har hund selv og det der er så langt fra greit. Min hund får ikke lov å stå ute å bjeffe. Ved første bjeff blir han tatt inn. Hater hunder som gneldrer og bråker uten at eier bryr seg. Han får gå et annet sted å trene dem om de bråker så fælt. Anonymkode: 4795d...234 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har hund selv, og synes ikke det høres greit ut. Men trener han timevis hver dag? Anonymkode: 8d929...7ae Det varierer hvor mange timer, men siden både han og hundene skriker hele tiden, dunker baller i gjerdet som er festet til mitt hus så føles det veldig plagsomt fra fleste minutt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, du er absolutt ikke urimelig. Jeg har hund selv og det der er så langt fra greit. Min hund får ikke lov å stå ute å bjeffe. Ved første bjeff blir han tatt inn. Hater hunder som gneldrer og bråker uten at eier bryr seg. Han får gå et annet sted å trene dem om de bråker så fælt. Anonymkode: 4795d...234 Ja, de bråker veldig. I tillegg slår han hundene, så det er ekstra masse skriking på grunn av det. Han er meldt til Mattilsynet flere ganger men det skjer visst ingenting. Anonymkode: 62678...b8e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Null timer. Dyret kam man ta med til en hundepark, man driver ikke med slikt tull og plager naboene. Da kan man flytte på landet uten naboer og så man dyr man vil. Anonymkode: 7a1e1...a3c 4
Million Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Timer? Vi snakker sekunder eller minutter før det er over streken. Jeg har hund selv, men jeg hater bjeffing intenst og hadde blitt gal om jeg hadde en nabo med hund som bjeffet hver dag mer enn kanskje bare 3-4 bjeff (varsler når det ringer på døra f.eks). Der jeg bodde før hadde jeg hage, og da var hunden(e) ute i hagen ofte. Men ved første bjeff føk jeg ut og kommanderte dem rett inn. Det ble sånn til slutt at når jeg var på vei ut døra for å hente dem (fordi jeg hadde hørt bjeff), så kom de allerede i fullt firsprang rundt hjørnet mot døra fordi de VISSTE at de hadde bjeffet og måtte da inn. Så de kom inn selv helt automatisk 😂 Uansett, bjeffing får meg til å klikke, så jeg skjønner veldig godt at du blir sprø! Reagerer ikke naboen på klager, har du klaget forresten? 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Jeg har to hunder selv og hadde blitt småsprø av det du beskriver. Blir smårar av bikkja til naboen over veien som tillates å bjeffe som besatt når den er med ut i hagen for å rake, klippe hekk, måke snø osv. Dvs de kjefter skikkelig av og til, men det bryr verken bikkja eller de seg særlig om - virker som om de bare gjør det for syns skyld... Og den bikkja er bare halvannet år gammel, så det blir nok mange år med bjeffing framover... Men at han slår hundene? Meld igjen. Og igjen. Og igjen. Hvis dere bor i rekkehus, har dere en type borettslag/sameie/styre som man kan ta dette med? Anonymkode: 6a1bb...0b1 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Million skrev (1 minutt siden): Timer? Vi snakker sekunder eller minutter før det er over streken. Jeg har hund selv, men jeg hater bjeffing intenst og hadde blitt gal om jeg hadde en nabo med hund som bjeffet hver dag mer enn kanskje bare 3-4 bjeff (varsler når det ringer på døra f.eks). Der jeg bodde før hadde jeg hage, og da var hunden(e) ute i hagen ofte. Men ved første bjeff føk jeg ut og kommanderte dem rett inn. Det ble sånn til slutt at når jeg var på vei ut døra for å hente dem (fordi jeg hadde hørt bjeff), så kom de allerede i fullt firsprang rundt hjørnet mot døra fordi de VISSTE at de hadde bjeffet og måtte da inn. Så de kom inn selv helt automatisk 😂 Uansett, bjeffing får meg til å klikke, så jeg skjønner veldig godt at du blir sprø! Reagerer ikke naboen på klager, har du klaget forresten? Hehehe, sånn er hannbikkja mi også. Hvis han er på terrassen og bjeffer, så kommer han luntende inn selv fordi han vet at jeg er på vei for å hanke ham inn Anonymkode: 6a1bb...0b1 2
Blåttvann Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 Null timer. Føler det samme om folk som har uoppdragne barn på trampoline. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Få tatt en video av både støyen og ikke minst at han slår hundene. Reagerer ikke Mattilsynet da, så ville jeg ringt politiet. Anonymkode: 2d02e...f3f 2 1
Intervence Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Da skal naboen til besteforeldrene være glad for at det er de som bor i nærheten. Til-og-begynne med så lot de hunden stå ute i flere timer omgangen. Senere har de begynt å ta ham inn (mulig fått kjeft ifra naboen?) Så neste gang jeg er der kan jeg vurdere å klage på hunden. Blir ikke koselig i det hele tatt å sitte ute og høre hunden "desperate bjeffing" hele dagen lang. Sist gang jeg var hos besteforeldrene dro jeg hjem tidligere pga. bjeffingen. Slitsomt. Endret 5. mai 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det varierer hvor mange timer, men siden både han og hundene skriker hele tiden, dunker baller i gjerdet som er festet til mitt hus så føles det veldig plagsomt fra fleste minutt. Ja, de bråker veldig. I tillegg slår han hundene, så det er ekstra masse skriking på grunn av det. Han er meldt til Mattilsynet flere ganger men det skjer visst ingenting. Anonymkode: 62678...b8e Det største problemet er jo volden! Anmeld flere ganger til Mattilsynet. Film volden om det er mulig. Anonymkode: 8c489...93c 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 Million skrev (12 minutter siden): Uansett, bjeffing får meg til å klikke, så jeg skjønner veldig godt at du blir sprø! Reagerer ikke naboen på klager, har du klaget forresten? Ja, har klaget flere ganger, både til naboen og til utleier som han leier av. Jeg vet at minst fire andre naboer også har klaget. Men så føler jeg at jeg må jo tåle litt, selv om sannheten er at nei, jeg tåler det IKKE, jeg synes det er jævlig irriterende og synes egentlig at han ikke burde hatt hund(er) i det hele tatt! Anonymkode: 62678...b8e
IANIAN Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Han slår hundene???? Da er det ikke bjeffing som burde være i fokus 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det største problemet er jo volden! Anmeld flere ganger til Mattilsynet. Film volden om det er mulig. Anonymkode: 8c489...93c Nei, får ikke filmet. Men har flere ganger hørt han rett og slett kaste/slenge hunden i veggen/gjerdet. I tillegg klyper han den, biter og den biter også han. Anonymkode: 62678...b8e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 IANIAN skrev (Akkurat nå): Han slår hundene???? Da er det ikke bjeffing som burde være i fokus Han er jo anmeldt for det, flere ganger! Anonymkode: 62678...b8e
Million Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, har klaget flere ganger, både til naboen og til utleier som han leier av. Jeg vet at minst fire andre naboer også har klaget. Men så føler jeg at jeg må jo tåle litt, selv om sannheten er at nei, jeg tåler det IKKE, jeg synes det er jævlig irriterende og synes egentlig at han ikke burde hatt hund(er) i det hele tatt! Anonymkode: 62678...b8e Ring politiet neste gang han begynner en treningsøkt ute i hagen... Og fortell dem hvor ofte og hvor lenge dette pågår, be dem komme og ta et overblikk og høre på støyen selv. Finnes det en mobil app man kan laste ned som måler decibel (volum) på støy tro? 2
IANIAN Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Få tatt en video av både støyen og ikke minst at han slår hundene. Reagerer ikke Mattilsynet da, så ville jeg ringt politiet. Anonymkode: 2d02e...f3f Her er lenke til hvordan det bør håndteres https://www.dyrsrettigheter.no/rettsvern/mistanke-om-dyremishandling/
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Få tatt en video av både støyen og ikke minst at han slår hundene. Reagerer ikke Mattilsynet da, så ville jeg ringt politiet. Anonymkode: 2d02e...f3f Politiet vil ikke blande seg. Det er høyt gjerde foran huset, så unulig å filme, men han går heller aldri tur med hunden. Den bet en annen hund også. De to andre hundene er roligere. Anonymkode: 62678...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå