AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Idag fikk jeg plutselig 12703,10 kr inn på konto, og jeg aner ikke hvor de kommer fra. Iom det var et tall med kroner og øre, utelukker jeg at det er en gave fra en snill onkel el noe😅 Jeg fikk baksmell på skatten, så skattepenger er det ikke. Går på AAP og hjelpestønad, men mottar vel ikke feriepenger for det? Min X skylder meg endel i bidrag via Nav innkreving, og tenkte kanskje han hadde fått igjen på skatten og at de hadde trukket fra han og gitt til meg, da de sa at det stod på overvåkning og det var noe de ville gjøre om han en gang fikk igjen på skatten. Men har ikke fått noe melding om det, så tviler på at det er det også. Får ikke vite noe før banken åpner på mandag, og jeg blir sprø av ikke å vite 😅🙈 Så lurte på om det fantes noen andre som har fått inn noe etterbetaling nav, skatt eller opplevd noe lignende de siste dagene? Anonymkode: dfbb0...691
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Jeg har DnB og fikk et uventet beløp selv, ringte inn og de fortalte meg hva som stod på avsender, de kunne se det før det dukket opp hos meg. Prøv å ringe banken? Anonymkode: 993db...b9c 1
Mimoe Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har DnB og fikk et uventet beløp selv, ringte inn og de fortalte meg hva som stod på avsender, de kunne se det før det dukket opp hos meg. Prøv å ringe banken? Anonymkode: 993db...b9c Ja, men de er stengt. Lokal sparebank, så stenger kl 15 og pengene kom inn 15.30 😊
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Mimoe skrev (Akkurat nå): Ja, men de er stengt. Lokal sparebank, så stenger kl 15 og pengene kom inn 15.30 😊 Ah skjønner, da venter jeg i spenning med deg! Hehe Anonymkode: 993db...b9c
Mimoe Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah skjønner, da venter jeg i spenning med deg! Hehe Anonymkode: 993db...b9c Ikke så mye penger, men det er noe med det å ikke vite, når en liker å ha kontroll..😅🙈 1
Gjest Adobyen Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Har du sjekket på Mine utbetalinger på nav? Eller Digipost?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Jeg fikk penger for et par dager siden. Samme som deg, kroner og øre. Var veldig forvirrende. Ikke var det skattepenger for det var feil beløp, og jeg mottok aap ifjor så feriepenger kunne det ikke være. Tanken om NAV innkreving falt meg ikke engang inn, for det er mange mange år siden det har kommet noe penger fra den bidragsgjelden. Men pengene hadde kommet fra nav innkreving. Merkelig nok, for jeg tror ikke han har inntekt engang Anonymkode: 9d3b7...140
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Anbefaler å ikke bruke pengene før du har fått sjekket på mandag. Skjønner frustrasjonen :-) Anonymkode: 4d3f8...4b9 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Hvis det er fra NAV innkreving så står det vel under "Dine utbetalinger" eller noe om du logger inn på NAV.no? Anonymkode: 75a43...b11
Mimoe Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis det er fra NAV innkreving så står det vel under "Dine utbetalinger" eller noe om du logger inn på NAV.no? Anonymkode: 75a43...b11 Sjekket på nav, ingen utbetaling der. Men nav innkreving går vel på skatteetaten nå, og kommer ikke opp hos nav? AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk penger for et par dager siden. Samme som deg, kroner og øre. Var veldig forvirrende. Ikke var det skattepenger for det var feil beløp, og jeg mottok aap ifjor så feriepenger kunne det ikke være. Tanken om NAV innkreving falt meg ikke engang inn, for det er mange mange år siden det har kommet noe penger fra den bidragsgjelden. Men pengene hadde kommet fra nav innkreving. Merkelig nok, for jeg tror ikke han har inntekt engang Anonymkode: 9d3b7...140 Håper det kan være saken her også. Men da må jo det komme fra hans skattepenger, og de har de vel ikke begynt å betale ut enda?🤔 Vet at de sa til meg at om han en gang fikk tilbake på skatten, så ville de trekke han og holde på pengene noen uker før de betalte til meg, for han hadde en viss klagefrist.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Mimoe skrev (3 minutter siden): Sjekket på nav, ingen utbetaling der. Men nav innkreving går vel på skatteetaten nå, og kommer ikke opp hos nav? Håper det kan være saken her også. Men da må jo det komme fra hans skattepenger, og de har de vel ikke begynt å betale ut enda?🤔 Vet at de sa til meg at om han en gang fikk tilbake på skatten, så ville de trekke han og holde på pengene noen uker før de betalte til meg, for han hadde en viss klagefrist. Jo skattepengene har kommet for flere uker siden hos meg og samboer. Anonymkode: 93708...336 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Mimoe skrev (7 minutter siden): Håper det kan være saken her også. Men da må jo det komme fra hans skattepenger, og de har de vel ikke begynt å betale ut enda?🤔 Folk begynte å få skattepengene allerede i Mars. Jeg fikk skattepengene for 2021 den 21. Mars i fjor, men for året 2022 har ikke jeg en gang fått skatteoppgjøret enda. Anonymkode: 42956...4b7
Mimoe Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 Da kan det jo være noe sånnt, men skulle jeg ikke fått beskjed om at det har motregning? Eller kan det bare dumpe inn penger sånn plutselig?😅
Mimoe Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Marimba skrev (1 minutt siden): Feriepenger fra NAV? Tror ikke det er feriepenger på aap 🤔 Har ikke fått det før.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 Mimoe skrev (Akkurat nå): Tror ikke det er feriepenger på aap 🤔 Har ikke fått det før. Det er «feriepenger» på aap i form av at to utbetalinger på sommeren er trekkfrie. Anonymkode: 8d9e8...4b1 1
Mimoe Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er «feriepenger» på aap i form av at to utbetalinger på sommeren er trekkfrie. Anonymkode: 8d9e8...4b1 Oi, er det 2 stk ja 😀
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 Ser ikke ut til at det er feriepenge utbetaling for AAP. https://www.vi.no/okonomi/nav-alt-om-utbetalingene-i-mai/79169564 Anonymkode: 4d3f8...4b9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler å ikke bruke pengene før du har fått sjekket på mandag. Skjønner frustrasjonen 🙂 Anonymkode: 4d3f8...4b9 Hvorfor det egentlig? Det er ikke noe lovverk såvidt jeg vet som sier at man må tilbakebetale feil overføringer? Det var en sak med en som hadde fått en million på konto ved en feil fra kommunen. Han brukte de opp og vant i retten. Anonymkode: 49f73...3e7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor det egentlig? Det er ikke noe lovverk såvidt jeg vet som sier at man må tilbakebetale feil overføringer? Det var en sak med en som hadde fått en million på konto ved en feil fra kommunen. Han brukte de opp og vant i retten. Anonymkode: 49f73...3e7 Nja.... Så enkelt er det ikke da. https://www.revregn.no/journal/2018/4/revregn-4-2018-2250/Spør_advokaten/?status={"StatusCode":403,"StatusText":"Bruker ikke innlogget i CMS"} Anonymkode: 3b7ff...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå