Gå til innhold

Eggløsningsslim etter eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd å bli gravide en god stund, så jeg føler jeg har kontroll over mine faste symptomer i syklusens ulike stadier.

Jeg har alltid hatt tydelig eggløsningsslim, og det kommer som regel flere dager før selve eggløsningen (basert på eggløsningstester).

Denne måneden har vært litt annerledes, og jeg har prøvd å google meg frem til forklaringer, men uten hell. Kanskje noen her har opplevd lignende.

Denne månedens forløp:

1) Jeg bruker alltid Clearblue Advanced, og har et par dager med blinkefjes (østrogenøkning) før stille smilefjes (LH/eggløsning).
Denne gang gikk jeg rett fra negativ test til stille smilefjes (altså, ingen dager med blink).

2) Dagen etter positiv test (som muligens er eggløsningsdag) opplevde jeg helt nye symptomer. Jeg var kvalm og oppblåst. Jeg har aldri vært kvalm ifbm. syklus, og jeg er kun oppblåst dagen før eller samme dag som mensen kommer.

3) Tre dager etter positiv eggløsningstest, fikk jeg syklusens første eggløsningsslim. I tillegg hadde jeg kramper (men mildere enn menssmertene jeg pleier å ha). Jeg har aldri hatt magekramper utenfor menstruasjon.

4) Dag fire fikk jeg enda mer eggløsningsslim.

Nå er jeg på dag fem, og jeg forstår ingenting.

Her er mine største spørsmål:

• Kan eggløsningsslim komme etter eggløsning?

• Hvis ikke, hvordan kan eggløsningstesten vise feil? Kan man ha peaken i mange dager?

• Har lest noen steder at kroppen forsøker på nytt hvis den ikke fikk til å slippe egg på første forsøk. Stemmer dette? Om så, hva kan være årsaken?

• Kan det hende at man ikke har eggløsning, selv om at man har regelmessig mens, positive tester samt eggløsningsslim? 

• Stort spørsmål, men hva kan være årsaker til helt nye symptomer? Er det sannsynlig at det er tilfeldig og forårsaket av andre ting, eller er kvalme, oppblåsthet og "menskrampe" vanlig rundt eggløsning?

• ...Hva kommer i så fall disse symptomene av? Er for eksempel kramper forbundet med at egget slippes, kvalme av at det er over eller noe sånt? Kommer de før eller etter, liksom?

Jeg er naturligvis forberedt på at ingen fasit vil komme ut av denne tråden, men  vil gjerne diskutere eggløsningens mysterier med dere som også er opptatt av fertilitet og kvinnehelse :) 

Anonymkode: 47242...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De digitale slår ut før andre tester så jeg vil anta eggløsningen din skjedde dagen du hadde kramper og slim, dvs dag 3 eller 4. noen har positive el tester et par dager før egget løsner.

Anonymkode: b6434...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss en positiv test vil gi det svar på at du kan få eggløsning... ikke garantert at det vil skje 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...