Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var inne på kalenderen min og ryddet i går (IPhone 11), da jeg plutselig oppdaget at min eks sin bursdag lå inne på datoen han fyller året. 

Jeg finner det merkelig da jeg ikke har lagt inn barn eller ny mann i kalenderen. 

Når jeg trykket på navnet hans kommer all kontaktinformasjon opp (hans email, tlfnr osv). 

Jeg har IKKE lagt inn denne informasjonen..jeg kjøpte telefonen for 1 år siden, og det er 15 år siden jeg gikk i fra han.

På telefonlisten min har jeg han lagret med 1 bokstav (måtte ha kontakt pga felles barn tidligere), og ikke navn. 

Det som gjør at jeg syns dette er litt skremmende, er at det er en forhistorie her med fysisk og psykisk vold, forfølgelse, han har gått inn i huset mitt osv. 

Kan han få tilgang til telefonen min? Kan han ha en slags tracking på telefonen min?

P.s Jeg var usikker på hvor jeg skulle poste innlegget. 

Anonymkode: a7be2...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har overført diverse info automatisk mellom telefonene dine opp gjennom årene, sånn at gammel info har blitt med på flyttelasset? Det er vel vanlig at man for enkelhets skyld synkroniserer og overfører fra gammel til ny telefon.

Anonymkode: 1c34b...8ee

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sannsynlig. Heller det at infoen lå på simkortet eller på en epostadresse bruker du har synkronisert med telefonen. 

Om noen først hacker seg inn på telefonen din er det ikke for å legge til bursdagen sin i kalenderen

Anonymkode: 49f5a...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du har nok gitt tilgang til Facebook, Google, Apple eller andre som har den tilgangen og informasjonen. Du må skru av flere typer synkronisering. 

Anonymkode: 0fb61...4c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Men er det ikke merkelig at de som er nære (barna mine, mannen min, foreldrene mine, søsken, venner osv) ikke ligger inne i kalenderen? 

Jeg er ikke venn med han på noen soMe kanaler, og har overhodet ingen kontakt med han.

Har heller aldri tidligere hatt han inne i kalenderen, og da jeg var sammen med han (for over 15 år siden) hadde jeg en slags Nokia telefon uten kalender funksjon. 

Jeg vet at email adressen hans ligger inne fra gammelt av (gammel yahoo mail), men jeg har jo email adressen til de fleste jeg kjenner, og de ligger ikke inne i kalenderen min med bursdag..

Hvordan skrur jeg i så fall av synkronisering?

Jeg er helt sikkert paranoid, men jeg blir så redd for at han skal finne på noe :( :( 

Anonymkode: a7be2...c62

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden mener du at han skulle fått adgang til mobilen, og sist men ikke minst. 

Hva skulle motivasjonen hans være for å legge inn bursdagen sin i kalenderen din?

Anonymkode: cc373...381

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt, for det samme har skjedd i min kalender.. 😂står ingenting om nåværende kjæreste osv, men eksen min! Han skulle stå der haha.

Men sjekka litt nå; og det viser seg at de kontaktene du har på tlf som har lagt inn bursdagen sin kommer opp i kalenderen. 

DDD1D6DF-49F2-4E1C-A661-DE048081242A.jpeg

Anonymkode: bb37a...a6f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er svært usannsynlig at han har fått tilgang på mobilen din. Her er det nok bare snakk om noe synkronisering, datalagring etc som vi vanlige mennesker ikke nødvendigvis forstår oss så godt på. Om kalenderen din er synkronisert til en eller flere e-mail, Facebook etc, så kan det være derfra (selv om du ikke lenger er venn med han på Facebook eller andre plasser) 

Anonymkode: f4a34...74c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også opp telefonnummer på den måten. Antar det er pga synkronisering, som flere sier.

Anonymkode: 3f092...195

AnonymBruker
Skrevet

Det går an! Min eks har uten å hatt noen koder etc fått hakket seg inn på min tlf.. Han har lyttet til samtaler, sett messenger, gjort noe slik at meldinger ikke blir levert til han jeg dater. Tlf min har også begynt å ringe til folk selv om den lå på bordet. Har ikke Siri på. 
Jeg byttet appel id passord og da forsvant alle problemer😳

Anonymkode: d4e4d...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...