Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som er godt voksne som opplever en sånn intens forelskelse som tenåringer gjør? Jeg har mange steder lest, og hørt, at de som er superforelska er forelska som fjortiser eller tenåringer.

Jeg er veldig forelska i kjæresten min, selv om jeg er 41 og han er eldre enn det igjen. Men, da jeg var forelska i tenårene manglet jeg jo de mer intense og ekte, dypere følelsene som forelskelsen jeg har for kjæresten min har.

Er det noe feil med meg da, eller er det også andre som føler det slik? Synes andre det er rart at jeg er vilt forelska i kjæresten min og liker å kysse han ofte og mye, holde hender når vi er ute, klemme hverandre ofte, elske å ligge inntil han i senga og kose med han, kjenne sommerfugler i magen bare jeg får en melding fra han.... Er det ekkelt eller rart fordi jeg er over 40?

Noen sier kjærlighet ikke har noen alder, og jeg er enig i det, men hvorfor skal forelskelse være mer tabu eller rart for noen som er godt voksne?

Anonymkode: 1e803...c85

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan oppleve det. Kjemikaliene i hjernen hjelper deg med det. 

Man har dog fornuften som hjelper deg ikke å ta dumme valg likevel

Anonymkode: 48e6b...4c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig, nyt følelsen! Det er da ikke uvanlig å være fjortisforelska i (godt) voksen alder, men det er vel helst hos nye par og ikke hos oss som også er i førtiårene, men som har vært sammen med og gift med den samme mannen siden man var 20...

Anonymkode: dceeb...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplever du det med en kjæreste som du har hatt i mange år? Det er nok mere uvanlig. Når man finner seg ny er det nok vanligere, men ikke med en allerede etablert kjæreste. Vil jeg tro da.

Anonymkode: 94763...5d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Opplever du det med en kjæreste som du har hatt i mange år? Det er nok mere uvanlig. Når man finner seg ny er det nok vanligere, men ikke med en allerede etablert kjæreste. Vil jeg tro da.

Anonymkode: 94763...5d3

Vi har vært sammen i tre og et halvt år nå. Så ikke helt nytt forhold, men har ikke vært sammen i 20 år heller, og jeg innser jo at da ville det kanskje vært enda rarere om jeg fremdeles følte det slik. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 53 og har det sånn med min kjæreste. Jeg ble nesten litt tatt på sengen da jeg ble så utrolig hjelpeløst gæren etter ham.
Vi har vært sammen i 3 år og samboere i 1, og jeg kjenner at jeg egentlig bare vil være klistret inntil ham hele tiden, hadde det gått an. Det er akkurat som om han er en kjempemagnet som jeg bare trekkes mot. Jeg elsker stemmen hans, hendene hans, måten han går på, hans vesen...

Det er heldigvis ikke fullt så sterkt som i starten, men fortsatt ganske voldsomt. 

Anonymkode: 4731b...8ff

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noe feil med meg da, eller er det også andre som føler det slik? Synes andre det er rart at jeg er vilt forelska i kjæresten min og liker å kysse han ofte og mye, holde hender når vi er ute, klemme hverandre ofte, elske å ligge inntil han i senga og kose med han, kjenne sommerfugler i magen bare jeg får en melding fra han....

Vi er begge ca 50 og har vært sammen i snart ti år og har det på samme måte. 
Det er bare fantastisk!

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt og rart er det ikke, men tviler sterkt at det skjer i 40 årene selv om man prøver å det til slik. Alt var var andelenes da og settingen idag gjør det praktisk talt umulig som utseende, bekymringer, oppgaver og andre ting man må ta seg av som gjør det lite merkverdig å blusse opp "sommerfuglene" hvis i det hele tatt eksisterer lenger

Anonymkode: eeccd...12b

Skrevet

Vi er i 40 åra begge to og har det på samme måte, like forelska som 14åringer etter snart ett år 🥰

• Liker 2
Skrevet

Fortsatt like dusteforelska - og vi er i femtiåra

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ekkelt og rart er det ikke, men tviler sterkt at det skjer i 40 årene selv om man prøver å det til slik. Alt var var andelenes da og settingen idag gjør det praktisk talt umulig som utseende, bekymringer, oppgaver og andre ting man må ta seg av som gjør det lite merkverdig å blusse opp "sommerfuglene" hvis i det hele tatt eksisterer lenger

Anonymkode: eeccd...12b

Ja, du har sikkert rett i at det er umulig for noen. Men heldigvis ikke for alle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn. Begynner å roe seg litt her nå etter over to år men jeg kan fortsatt bli fnisete og «blond» når vi er sammen. Nå begynner forelskelsen å gå over til at jeg elsker han på et helt annet nivå. Men fortsatt fjortis. Vi er 43 og 45. 

Anonymkode: d4410...0e9

• Liker 2
Skrevet

Hvem sier at det er tabu for folk over 40???🤨

Jeg er dusteforelska. Og det er også min mamma som snart er 80, hun er helt fnisete og rar😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For en god og morro tråd å lese 🙂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig tråd 😍 hihihi! Lenge leve kjærligheten ❤️

Anonymkode: 276c0...d43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Livet er kort, vær så forelska du bare klarer og nyt det 🥰

Selv har jeg ikke vært forelska på 30 år, og tviler på at jeg noen gang får oppleve det igjen. Du er heldig 💕

Anonymkode: 9be9e...3b2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er mange fine couple goals i denne tråden. Jeg har litt lyst til å kaste opp, og er litt misunnelig. Det er så digg å være forelsket.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste at å være forelsket og "psykisk ustabil i gjerningsøyeblikket" faktisk er ganske de samme hormonene 😀

Anonymkode: 48986...d00

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leste at å være forelsket og "psykisk ustabil i gjerningsøyeblikket" faktisk er ganske de samme hormonene 😀

Anonymkode: 48986...d00

Rimelig sikker på at forelskelse burde være en diagnose 😂

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er 44 og 45 og er helt latterlig forelsket i hverandre. Veldig intenst, men veldig digg ♥️

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...