Gå til innhold

Er det greit å bli med en kollega av motsatt kjønn på hotellrommet når baren stenger, når man er et forhold?

Er det greit å bli med enn kollega av motsatt kjønn på hotellrommet når baren stenger, når man er I et forhold?  

187 stemmer

1. 1. Er det greit?

• Ja, alltid
      9
    • Nei, aldri
      115
    • Kanskje
      63

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble med enn kvinnelig kollega på hotellrommet når baren stengte en gang på en utlandstur. Der vi fortsatte å snakke fag som var det vi hadde gjort i baren. Absolutt ikke noe annet. Var kanskje ikke lurt med tanke på det foredrag jeg skulle holde tidlig på morgenen og som ikke var helt ferdig.

Dagen etterpå og nå mer enn 10 år etterpå, så tenker jeg at det ikke skal skje igjen. Ja, vi hadde en god faglig diskusjon, men var helt unødvendig å fortsette den på hotellrommet hennes.

Hva tenker dere om slikt? Er det greit eller ugreit når man er I et forhold (eller sånn generelt).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt på grensa. 

Anonymkode: 3f13b...281

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er i et forhold er man ansvarlig for å ikke sette seg i situasjoner hvor utroskap kan skje. Som eksempelet i overskriften. Unntak er kanskje hvis man har vært platoniske venner i årevis og begges partnere er komfortable med det. For meg hadde det ikke vært fullstendig krise å være på nachspiel med en person av det andre kjønn (evt at partneren er det), men definitivt unødvendig.

Anonymkode: 36694...45f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit for meg. Jeg vet hva jeg gjør. Jeg setter meg i lignende posisjoner hele tiden uten å være utro. Jeg er interessert i mennesker, har mannlige og kvinnelige venner som er som meg, liker å prate om alt mellom himmel og jord og særlig det som opptar meg i jobben. Ville stolt på kjæresten også. Han ligner meg. Men jeg ville ikke sovet i samme seng som en kompis. Jeg vet at jeg blir kåt når jeg ligger ved siden av en mann, så jeg kjenner mine egne grenser. Det er heller ikke alle jeg ville gått på et hotellrom med, feks ikke en mann som flørtet. Men en mannlig kollega og venn - ja. Og så ville jeg lagt meg på mitt eget rom når jeg var trøtt.

Anonymkode: 6d69e...ff5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er på et hotellrom er man "gjemt", og det er bare de to som er på rommet som vet hva som har blitt sagt og gjort.  Jeg ville ikke satt meg i en slik posisjon i profesjonell setting.

Jeg tenker ikke på utroskap, men at nan bør unngå å sette seg i situasjoner som kan føre til misforståelser, ryktespredning, og alt som kan komme ut av "ord-mot-ord"-konflikt.

Anonymkode: b931c...9d0

• Liker 6
Skrevet

Det finnes jo en risiko for at noen ser deg gå på hotellrommet med kollegaen, eller at du forlater det langt på natt. Og ser man noe slikt er det jo naturlig å tenke at dere hadde sex. Jeg hadde hvertfall ikke trodd på at to berusede kollegaer gikk sammen på et hotellrom etter barens stengetid "for å prate fag".

Slik blir det rykter av, og rykter er farlige. Det har ødelagt mange forhold.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det kommer an på hvilken relasjon jeg har til kollegaen min, tenker jeg. Vi har jobber med mye reising, og mye hotell.

De nærmeste medarbeiderne og jeg går inn og ut av hverandres rom og leiligheter nærmest som om vi var i familie, og det er helt ok fordi det ikke ligger noen flørt eller spenning der. Mange av de kollegaene jeg kjenner godt har jeg en slik relasjon til at dette er uproblematisk.
Jeg ville ikke gjort dette med en fremmed, eller med en jeg ikke visste motivene til. Da holder vi oss i fellesarealene, eller i det minste i rom med flere. Ikke pga. sivilstatus, men for å unngå ubehageligheter og misforståelser. Ikke vil jeg bli misforstått dithen at noen tror jeg prøver å forføre dem, og ikke vil jeg få en klein relasjon til en kollega som jeg har måttet avvise.
Rykter eller hva folk tenker og tror om meg og mitt interesserer meg ikke, når jeg selv har god samvittighet for det jeg gjør.

Dersom vi har studenter eller unge kollegaer med oss, så er dette et tema vi tar opp med dem. Vi gir dem også en folder med virksomhetens interne retningslinjer for å forebygge seksuell trakassering, og de varslingsrutinene vi følger om noen skulle tråkke i salaten.

Endret av Andro
  • Liker 3
Skrevet

Altså, dette har vært vanlig for meg. Vi har typisk tatt det før baren stenger også, fordi samtalene i bunn og grunn er konfidensielle.

Men vi tok alle de-briefingene rett etter at vi har representert for å sikre at det var ferskt. Og begge trengte typisk et stille glass før natta.

Ofte bruker du situasjonen ved middag i tilknytning til møtene du har dagen etter.

• Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (28 minutter siden):

Jeg ble med enn kvinnelig kollega på hotellrommet når baren stengte en gang på en utlandstur. Der vi fortsatte å snakke fag som var det vi hadde gjort i baren. Absolutt ikke noe annet. Var kanskje ikke lurt med tanke på det foredrag jeg skulle holde tidlig på morgenen og som ikke var helt ferdig.

Dagen etterpå og nå mer enn 10 år etterpå, så tenker jeg at det ikke skal skje igjen. Ja, vi hadde en god faglig diskusjon, men var helt unødvendig å fortsette den på hotellrommet hennes.

Hva tenker dere om slikt? Er det greit eller ugreit når man er I et forhold (eller sånn generelt).

Ugreit av grunner andre nevner. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg svaret nei, men svaret kan være avansert. 

I utgangspunktet anser jeg dette som å utfordre skjebnen. For det er lett å leke med tanken om at noe kunne skje og/eller at du faktisk vurderte henne seksuelt. Settingen legger opp til en slik tanke, og settingen bør du unngå, for å utfordre skjebnen er ikke greit.
Og for å si det slik: kunne du ringt hjem til din kjære og fortalt henne at dere har begge drukket, baren er stengt og nå skal dere opp på hotellrommet hennes alene dere to, uten at din kjære hadde tenkt vondt om dette eller reagert mot dette? Nei? Ja, da tråkker du over grensen, og svaret er absolutt NEI.

Men hvis du kan ta denne telefonsamtalen uten problemer verken mot din kjære eller dine egne tanker, så er det kanskje akkurat innenfor grensen, og kan da bli et KANSKJE. Så vidt. 

Et JA vil jeg dog aldri si til dette.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du ikke er redd for å si det til dama di, og du vet hun ville synes det var greit, så er det ikke ett problem, men har man er det noe man føler man må skjule, så har man gått for langt tenker jeg 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (31 minutter siden):

Hehe….

Og hun ville bare diskutere fag? ;) 

For å svare omvendt: det skal meget godt gjøres at det ikke ender med sex. 

Anonymkode: 8340c...d87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er litt på grensa. 

Anonymkode: 3f13b...281

Dette. Det går jo greit så lenge man ikke tenker at det skal skje noe og det ikke gjør det.  Samtidig er det litt på grensen 

Anonymkode: 8654e...f68

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hehe….

Anonymkode: 8340c...d87

Var i vært fall ingen signaler på noe annet. Hun er typen som nok alltid har hatt flest guttevenner, og som omgås menn likt som det hadde vært kvinner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe….

Det er sånne folk som gjør livet farlig. Som tror at vanlig sosial omgang er et slags forspill til sex. Til og med på jobben.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på grensene du og partner har satt. For oss ville dette vært ok, men overnatting på samme rom ville ikke vært ok. Jeg stoler på mannen min, og han på meg, derfor har vi også hatt flere samtaler om grenser for å vite at vi ikke risikerer å ødelegge forholdet. 

Anonymkode: 102d0...953

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det går fint. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er greit for meg. Jeg vet hva jeg gjør. Jeg setter meg i lignende posisjoner hele tiden uten å være utro. Jeg er interessert i mennesker, har mannlige og kvinnelige venner som er som meg, liker å prate om alt mellom himmel og jord og særlig det som opptar meg i jobben. Ville stolt på kjæresten også. Han ligner meg. Men jeg ville ikke sovet i samme seng som en kompis. Jeg vet at jeg blir kåt når jeg ligger ved siden av en mann, så jeg kjenner mine egne grenser. Det er heller ikke alle jeg ville gått på et hotellrom med, feks ikke en mann som flørtet. Men en mannlig kollega og venn - ja. Og så ville jeg lagt meg på mitt eget rom når jeg var trøtt.

Legger for øvrig til at jeg svarte kanskje i pollen, fordi det handler om kontekst. For meg handler dette om å kjenne seg selv. Litt som at jeg ikke kjøper godteri og har det hjemme fordi da vet jeg at jeg spiser det opp. Da unngår jeg å kjøpe godteri når jeg ikke skal spise det. Grensa mi går ved å legge seg i senga med en mann. Før det har jeg ingen problemer med å ikke være utro, også til tross for at det dukker opp en seksuell tanke om den jeg er i samme rom med. For meg er en tanke bare en tanke, og jeg henger meg ikke opp i den eller vanner den hvis jeg er i forhold. Jeg blir heller ikke redd for den. Registrerer at den er der og går videre. For meg ligger tanker og handlinger milevis fra hverandre i slike settinger. Hører med til historien min at jeg er veldig disiplinert, har god kontroll og at jeg elsker kjæresten min og ikke ville gjort noe som kan såre ham. Rykter orker jeg oppriktig talt ikke å forholde meg til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på. Har man en litt flørtende tone, så nei. Har man ikke det, så helt greit for min del. Jeg har enkelte mannlige venner det ville føltes rart ut å dra på ferie alene med, dele hotellrom med etc, og andre som er som en bror der det hadde vært null stress. Er det antydning til tiltrekning, så er det best å styre helt unna. 

Anonymkode: 62994...a72

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...