Gå til innhold

Når kommer gravidmagen?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er egentlig mest for utblåsning, men jeg blir gal av å vente på å få gravidmage... Er snart 29 uker på vei, og får massevis av kommentarer på min bittelille "fettkul" fra både kjente og mer perifere. For det er sånn magen ser ut... Har lagt på meg over 12 kg, og fått mye mage, men den er bare større enn den vanligvis er, og ser ikke ut som en babykul. Vektoppgangen synes bare på torso og litt på hofter/lår, heldigvis, men er lei av å se tjukk og syk ut.. Når kom/kommer magen?

Anonymkode: 25c4b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil legge til at jeg er naturlig slank, holder meg i aktivitet og spiser så sunt som mulig (med små utskeielser iblant)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke lenge til, er du høy og slank? 

Jo høyere, OFTE jo mindre mage. 

Jeg var liten (lav) med gigantisk mage. Det er ikke noe å trakte etter altså. 

Men vil tippe du er synlig gravid i løpet av 3 uker.

Anonymkode: cdaa2...f70

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved nr to måtte jeg fortelle at jeg var gravid da jeg var i uke 34. Ingen så det. Har normal bmi og fødte en baby på 3,6 kg. Magen kom aldri ut og jeg kunne se tærne mine hele tiden. Dro på meg jeansen dagen etter fødsel. Men var noe bredere i fasong og mer ryggvondt enn i forhold til første der jeg var stor og baby var 4,6 kg.  

Anonymkode: 6b49e...4ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 157 cm høy og BMI 25, venter mitt først barn. Er litt engstelig for hvor stor jeg kommer til å bli, og om jeg klarer å holde meg i bevegelse. Vet at det er svært viktig å holde seg aktiv gjennom hele svangerskapet, men vet at til og med et par kilos vektoppgang er veldig synlig, så gruer meg til å se hvordan det blir i andre og tredje trimester. Det verste hadde vært å være så stor at jeg ikke klarer noe annet enn å ligge på sofaen... 

Anonymkode: 5da2d...57d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 157 cm høy og BMI 25, venter mitt først barn. Er litt engstelig for hvor stor jeg kommer til å bli, og om jeg klarer å holde meg i bevegelse. Vet at det er svært viktig å holde seg aktiv gjennom hele svangerskapet, men vet at til og med et par kilos vektoppgang er veldig synlig, så gruer meg til å se hvordan det blir i andre og tredje trimester. Det verste hadde vært å være så stor at jeg ikke klarer noe annet enn å ligge på sofaen... 

Mange har det sånn. Det er ikke så ille.

Du er lav, så du får nok stor lage (det kan jo ikke annet enn å vokse utover), men det går fint.

Jeg er 161 og alt vokste utover. Gikk bra. Det er ikke SÅ tungt altså.

Jeg gikk til uke 40 begge gangene, gikk strålende med tanke på stor mage. Eneste er bekkensmerter, men du kan forebygge noe ved å trene kjernemuskulatur

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange har det sånn. Det er ikke så ille.

Du er lav, så du får nok stor lage (det kan jo ikke annet enn å vokse utover), men det går fint.

Jeg er 161 og alt vokste utover. Gikk bra. Det er ikke SÅ tungt altså.

Jeg gikk til uke 40 begge gangene, gikk strålende med tanke på stor mage. Eneste er bekkensmerter, men du kan forebygge noe ved å trene kjernemuskulatur

Stor mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naboen så ikke at jeg var gravid på termindato en gang...

Anonymkode: 42646...029

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min har ikke vært flat siden ikm. Først var det luft,så gikk det over til gravidmage. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 163 og veide 58 ved start. Er nå i uke 19 og ser ikke tegn til mage en gang. Med fprrige målte jeg lavt på symfyse-mål hele veien, men fikk gravidmage i uke 34. Frem til det så jeg bare litt tjukkere ut enn normalt. Men jeg har bakenforliggende livmor eller hva det heter. Det vil si at babyen ligger og vrimler rundt ryggesøylen. Hoho!

Anonymkode: e5815...1cd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mage med nr 2 begynte såvidt å bli synlig i uke 34, før det var det kun de som kjenner meg godt som kunne se noe.

Anonymkode: c8a2a...e66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok ikke lenge til, er du høy og slank? 

Jo høyere, OFTE jo mindre mage. 

Jeg var liten (lav) med gigantisk mage. Det er ikke noe å trakte etter altså. 

Men vil tippe du er synlig gravid i løpet av 3 uker.

Er 175cm høy og hadde startvekt på 60kg, moderat trent. Sannsynligvis er dette hovedgrunnen til at magen ikke er så rund og "gravid" som jeg skulle ønsket. Per nå ser jeg bare ut som en normal person med veldig usunn mage... Ikke så lekkert, men håper du får rett i at det endrer seg snart.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Huff, det kan jeg forstå at du er spent på og redd for! Her har aktivitetsnivået blitt ekstremt redusert, men forsøker å gå en del pese-turer. (Har så tett nese at det påvirker hvor mye og lenge fysisk aktivitet er aktuelt..) Håper du får en så god, behagelig graviditet som mulig! Heldigvis har kiloene en tendens til å renne av under amming og trilleturer ☺️

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er 163 og veide 58 ved start. Er nå i uke 19 og ser ikke tegn til mage en gang. Med fprrige målte jeg lavt på symfyse-mål hele veien, men fikk gravidmage i uke 34. Frem til det så jeg bare litt tjukkere ut enn normalt. Men jeg har bakenforliggende livmor eller hva det heter. Det vil si at babyen ligger og vrimler rundt ryggesøylen. Hoho!

Anonymkode: e5815...1cd

Så også ut som meg selv med litt pløsemage i uke 19. Forhåpentligvis vil vi begge kunne nyte rund, stram gravidmage snart!

Ble litt nysgjerrig på hvordan fosterbevegelse kjennes ut "rundt ryggsøylen"😅 Har ikke fått noen kommentar på egen livmorplassering. Påvirker det noe annet?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei venninne av meg ble ikke synlig gravid for andre enn de som kjenner henne. Fikk spørsmål om de hadde mistet barnet et par uker før termin. 

Anonymkode: acdd0...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her reiste ikke folk seg på bussen før jeg var rundt 34-35 uker på vei. Med jakke eller annet kunne man ikke se noe. Bare stramme klær viste magen, ellers så jeg bare litt rundere ut. Fikk mye kommentarer allerede rundt 20 uker på hvor i all verden magen var😅 Og jeg er ikke ekstremt tynn jeg er helt normalvektig.

Anonymkode: 43379...c9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har det faktisk noe å si hvordan magen ser ut?🤔

Anonymkode: 63d32...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det faktisk noe å si hvordan magen ser ut?🤔

Det er selvsagt lettere å føle seg flott i klær med ordentlig baby bump, kontra klumpete medium fettansamling. 

Sier seg vel selv.

Er selv i uke 12 og ser ikke veldig bra ut. Kler meg i enorme skjorter. 

Anonymkode: 7ca35...eb7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er selvsagt lettere å føle seg flott i klær med ordentlig baby bump, kontra klumpete medium fettansamling. 

Sier seg vel selv.

Er selv i uke 12 og ser ikke veldig bra ut. Kler meg i enorme skjorter. 

Har enda til gode å se gravide se flotte ut pga magen. Må da være en fordel å være så flat som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har enda til gode å se gravide se flotte ut pga magen. Må da være en fordel å være så flat som mulig.

Deg og det. Selv synes jeg gravide i flotte kjoler løse eller tettsittende eller generelt bare god stil ser veldig bra ut. 

Om du ikke synes noen gravide uansett utseende ser bra ut skjønner jeg ikke hva du gjør i denne tråden, eller hvorfor du svarer på min kommentar.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...