Gå til innhold

Over 1 år med redusert hukommelse og konsentrasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strevet med redusert hukommelse og svekket konsentrasjonsevne i over 1 år. Dette begynte også noen måneder før jeg fikk et panikkanfall. Glemmer ord, får ikke med meg hva som blir sagt til meg noen ganger. Hodet klarer ikke tenke like raskt. Har også rykninger/skjelvinger i kroppen, mye hodepine foran i pannen og søvnproblemer. Har noen av dere opplevd dette? Hvordan ble dere bedre? 

Anonymkode: 555d9...2d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg ble kronisk syk. Det kalles hjernetåke. Det er en del av mange sykdommer som også har fatigue. 

Er ikke blitt bedre, er nå på tredje året. 

Kjenner at jeg skjemmes mange ganger når jeg prater med folk. Føler meg skikkelig dum. Detter ut midt i setninger. Snøvler mens jeg leter etter ordene. 

Anonymkode: f74b6...d06

AnonymBruker
Skrevet

Hatt det i 25 år, da pga stoffskifte og nå noe annet i tillegg.

Anonymkode: d6151...11b

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt hjernetåke i forbindelse med sykdom. Men har også hatt det, samt rykninger og angst/insomnia i forbindelse med for lite av visse mineraler og vitaminer (hvor noe ikke vistes på prøver). Generelt sett: jod, b-12, b9/folat, d vitamin, omega 3 fettsyrer, og magnesium. 

Alle disse påvirker kognitiv funksjon, og særlig magnesium og b vitaminer påvirker nervesystem (skjelvinger, rykninger), samt angst (det gjør forsåvidt d vitamin også). 

Anonymkode: 52ada...539

Skrevet

Har hatt/har dette jeg også. Ubehagelig å falle ut av en samtale, og glemme hva du snakker om midt i en setning nesten🫣 I mitt tilfelle er det mye relatert til stress og påkjenninger, men har også hatt for høyt stoffskifte og diverse andre ting. Legen bestilte MR til meg, men den viste ikke noe. Jeg mistenker også at dette ble enda verre etter korona (har hørt det fra andre også). Har lenge mistenkt at det muligens er noe underliggende adhd- greier også.. Har du vært utredet? Jeg vet ikke om jeg har noe som hjelper akkurat mot hjernetåken, men har ulike måter å redusere stress på som igjen hjelper på f eks søvn. Begynte å ta antidepressiva, tar også ashwaganda og magnesium. D og B-vitaminer. Viktigste er at jeg må bare godta at det er sånn.. Blir nok aldri helt bra. Men ville fått en utredning i ditt tilfelle😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...