Gå til innhold

Har jeg husket på alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon på søndag og hodet er stressa.

Dress til Konfirmanten er klar, klær til resten av huset er klart. Maten er ordnet, det samme kakene. Lokalet skal pyntes etterpå (duk, servietter og blomster). En PowerPoint med bilder er klart. Gaven er klar!

Gar jeg glemt noe viktig da?

Anonymkode: c3d58...4ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du skrevet en tale?

Anonymkode: aafe8...158

AnonymBruker
Skrevet

Konfirmanten vil ikke ha tale.

Skrevet

Bordkort? Velkommen til bords tale? Gavebord - evt en som pakker opp gavene og setter kortene ved siden av? Gjestebok så folk kan skrive en hilsen til konfirmanten? Brus- og kaffebord så folk kan forsyne seg? Tale fra fadder(e)? Er ikke noe ekspert altså, nevner bare ting jeg har sett som gjest i flere konfirmasjoner 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Konfirmanten vil ikke ha tale.

Men det er hyggelig om en av dere ønsker velkommen og takker gjestene for at de kom, altså kort tale til gjestene. 

Anonymkode: 2b72b...a98

AnonymBruker
Skrevet

Bordkort, gavebord, noe til å notere ned gaver i (vi brukte en fin notatbok så skrev gjestene hilsen i den ene enden av boka og gaveliste i den andre)

Lykke til! :) 

Anonymkode: c366d...395

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikke til maten?

bok til å notere ned gaver i?

Anonymkode: ea251...354

Skrevet

Har konfirmanten (og evt andre i familien) fått seg en hårklipp? Hvis nødvendig selvsagt.

Er dukene strøket? 

Du sier maten er ordnet og kakene. Har dere nok av drikke, og variert drikke (husk sukkerfritt også)? Har dere kaffe og kaffemelk/-fløte? Sistnevnte vet jeg flere som glemte fordi det var en sånn liten og ubetydelig ting, men for de som drikker kaffe med melk/fløte vil det være savnet.

Har dere nok kakespader? 

Bør dere merke maten (hva det er og evt hva det inneholder i tilfelle noen er allergisk, men det er jo bare familie med i konfirmasjon så jeg regner med dere vet om det er noe som noen ikke tåler)?

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagde en spotifyliste med konfirmantens favorittmusikk, som stod og spilte i bakgrunnen i foajeen der vi hadde gavebord og velkomstdrikke. Det satte stemningen litt, syns jeg :) 

Vi hadde også noen sanger, siden vår yngste heller ikke ville ha taler. To ved middagen: En allsang som far hadde skrevet tekst til, og en sang jeg tok solo som alternativ til tale. Vi valgte noe muntert, siden konfirmanten bad om å slippe sentimentalitet og flaue greier. Til kaffen tok vi med gitar og allsang til en melodi som konfirmanten liker.

Siden det var med noen småbarn hadde vi også med noen uteleker - fotball, freesbee, hoppetau... så de fikk noen pauser fra stillesitting og voksensnakk. En yngre fetter påtok seg rollen som aktivitetsleder. Hadde det vært kaldt ute kunne det like gjerne vært puslespill, brettspill eller andre innendørs distraksjoner. Det forebygger mas og bråk.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brus, farris, saft og iste. Og kaffe og te selvfølgelig. 

Noen som skal hjelpe til med gaver/skrive ned og mannen min skal kort ønske velkommen. 

Bordkort er i boks, kakespade, lekerom til de minste og variert mat/koldtbord. 

Gavekort og kakebord er klart.

Dukkene skal vi steame i kveld når vi pynter klart. 

AnonymBruker
Skrevet

Ps: kaffefløte hadde jeg glemt 👍🙂

Ts

Skrevet

Lys & lysestaker

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ps: kaffefløte hadde jeg glemt 👍🙂

Ts

Hehe, ja, se der! Som sagt er det et par stykker jeg vet hadde glemt akkurat det, for det er en sånn liten ting man ikke tenker oppi det hele. Virker som dere har god kontroll. Lykke til på søndag. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (2 timer siden):

Hehe, ja, se der! Som sagt er det et par stykker jeg vet hadde glemt akkurat det, for det er en sånn liten ting man ikke tenker oppi det hele. Virker som dere har god kontroll. Lykke til på søndag. :jepp:

Tusen takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...