AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Jeg er en dame som har to single kompiser. De har vært single en god stund (10 år +), og klager og syter over at ingen vil ha dem, at de har det så kjipt alene og så videre. Begge to er litt over 50, med gjennomsnittlig/under gjennomsnittet inntekt, overvektige, uten spennende interesser eller annet som kunne ha gjort dem attraktive. De gidder ikke trene, prøve å få seg bedre jobber, gå ned i vekt, kle seg bedre eller få seg meningsfulle hobbyer. Jeg har virkelig prøvd å spleise dem med noen av mine single venninner, som da er noen år yngre enn disse karene. Men ingen av venninnene mine var bra nok for dem! Hun ene var overvektig (altså, mye lavere BMI enn kompisen jeg prøvde å spleise henne med), den andre hadde barn fra før = dealbreaker (hva forventer de av damer på 41, egentlig?), enda ei var ikke huslig nok (travel avdelingssykepleier med mye ekstravakter), enda ei hadde ikke pent nok ansikt (helt vanlig, norsk utseende, uten "wow"-faktor, men normalt søt), enda ei var kjedelig i senga (fordi hun ikke ville være med på en spesiell kink han hadde). Så hjalp jeg dem med å ha gode profiler på Tinder, med bilder fra heldige vinkler, utfyllende informasjon og positiv fremtoning. Hva gjør begge to? Jo, setter aldersspenn på 18-35. De har faktisk fått noen få likes, men avviste samtlige! Det var enten for stygt ansikt, for høy kroppsvekt, ditt og datt. Så er den evinnelige sytingen over singelstatusen tilbake. Jeg synes det er vondt å se på disse to drive selvbedrag til de grader. Hvordan gi dem litt "tough love" og realitetsorientere dem på en god måte? Slik at de forstår at de faktisk er selvvalgt single hvis de avviser alle som ikke er pene, unge og slanke? Anonymkode: 18b16...33f 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Det hadde jeg faktisk ikke giddet å "styre" mer med. Du har forsøkt og de var for kresen til å ville ha din hjelp. La det være. De får seile sin egen sjø og klager de så kan du bite dem av, parkere det og gi klar beskjed om at de er for kresen, lite realisk og at vi gidder ikke høre mer syt om singellivets bakside Anonymkode: ad895...0c8 26 2
Ubulu Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Send denne tråden til de, ikke si mer. Tror de skjønner det da. Om de faktisk tar det til seg og endrer vaner er en annen sak 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Hvorfor gidder du å hjelpe disse? Høres ut som to slasker som skal ha hushjelp og i tillegg må hun være pen. Anonymkode: aac22...265 11 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Min creep-alarm går av når jeg leser din beskrivelse av de! Jeg er 42 år, og hadde ikke tatt i de om de så var de siste menn igjenn på jorda. Skjønner ikke at du gidder. De legger jo innsats i å gjøre seg selv bedre og mer attraktiv, og de virker til å være ute etter en puledukke og hushjelp. Hvordan er deres holdning mot kvinner, sånn egentlig? Virker ikke som de har noe respekt for de. Du kan kanskje å minne de på at kvinner flest er ikke avhengig av en mann, men at en mann skal tilføre noe ekstra til deres liv og ikke være en belastning for at en skal velge mannen. Tenker at om de ikke blir valgt, så er det naturen som gjør sitt Anonymkode: 75c18...201 15
ClausSaus Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): [..] Hvordan gi dem litt "tough love" og realitetsorientere dem på en god måte? Slik at de forstår at de faktisk er selvvalgt single hvis de avviser alle som ikke er pene, unge og slanke? Anonymkode: 18b16...33f Server det rett frem, uten pynt, men samtidig uten at det fremstår som noe han må (eller kan) forsvare seg mot. «Hør… skal du ha en dame som er blant topp 10% av alle damer må du nesten være blant topp 10% av alle menn selv. Er du det? Du er en bra fyr og sånn, men er virkelig 90% av alle menn mindre attraktive enn deg?» Og ta det som svar på syting, ikke som lyn fra klar himmel. Det handler om realitetsorientering, ikke om kritikk. 4 3
knooters Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Har de ikke selvinnsikt på et så grunnleggende plan, fortjener de ikke at noen andre hjelper dem. 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Støtter den med å sende denne tråden. Om de leser dette, er det jeg ville sagt: Dette går mot terminal singelhet gutta - med mindre dere har tenkt å gjøre drastiske grep. Og vet dere? Det er helt ok for meg, for det finnes mengder av menn som er villige til å legge ned den innsatsen. Også menn som i utgangspunktet er snillere, morsommere, mer attraktive, penere, tynnere, har bedre jobber, tjener mer, bidrar mer, og som er både mer spennende og interessante enn dere likevel! Anonymkode: 9acaf...f31 2
Krist1an Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 9.08): Jeg synes det er vondt å se på disse to drive selvbedrag til de grader. Hvordan gi dem litt "tough love" og realitetsorientere dem på en god måte? Slik at de forstår at de faktisk er selvvalgt single hvis de avviser alle som ikke er pene, unge og slanke? Du har gjort mer enn nok. Jeg tror det er mange rundt omkring som skulle bare ønske de hadde en venn som deg til å hjelpe dem slik du har gjort. Om du absolutt skal gi de en oppvekker, så kan du fortelle de at om de ikke gjør noen endringer i sine holdninger og i sin væremåte så er den eneste muligheten at de skifter legning og at de finner hverandre, for ingen andre kommer til å tolerere den oppførselen og holdningene de har. 3
herzeleid Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 9.08): Jeg synes det er vondt å se på disse to drive selvbedrag til de grader. Hvordan gi dem litt "tough love" og realitetsorientere dem på en god måte? Slik at de forstår at de faktisk er selvvalgt single hvis de avviser alle som ikke er pene, unge og slanke? Anonymkode: 18b16...33f Har du prøvd å si akkurat det du sier her? Det er så klart mulig at de sier de avviser disse kvinnene for å fremstå mer attraktive når de i realiteten selv blir avvist, men om du som kjenner dem føler deg trygg på at det ikke er tilfelle tror jeg selv jeg ville sagt det du skriver over; dette er noe de velger selv, og at forventningene deres virker preget av manglende realisme. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 Er det virkelig noen som tror på slike femcel-tråder 😅 Anonymkode: aa802...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Har du prøvd å si akkurat det du sier her? Det er så klart mulig at de sier de avviser disse kvinnene for å fremstå mer attraktive når de i realiteten selv blir avvist, men om du som kjenner dem føler deg trygg på at det ikke er tilfelle tror jeg selv jeg ville sagt det du skriver over; dette er noe de velger selv, og at forventningene deres virker preget av manglende realisme. Nei, det er faktisk at de avviser kvinnene. Flere av kvinnene jeg tipset om, ble ansett som "uaktuelle" før de i det hele tatt startet en samtale. De har sikkert blitt avvist av kvinner også, men de avviser også alt jeg foreslår. Helt enig at forventningene er preget av manglende realisme. Anonymkode: 18b16...33f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det virkelig noen som tror på slike femcel-tråder 😅 Anonymkode: aa802...ae9 Er en gift kvinne med flere barn, en femcel? Da har jeg misforstått definisjonen ... Anonymkode: 18b16...33f 1
Cuckold Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 (endret) On 5/5/2023 at 9:08 AM, AnonymBruker said: Jeg er en dame som har to single kompiser. De har vært single en god stund (10 år +), og klager og syter over at ingen vil ha dem, at de har det så kjipt alene og så videre. Begge to er litt over 50, med gjennomsnittlig/under gjennomsnittet inntekt, overvektige, uten spennende interesser eller annet som kunne ha gjort dem attraktive. De gidder ikke trene, prøve å få seg bedre jobber, gå ned i vekt, kle seg bedre eller få seg meningsfulle hobbyer. Jeg har virkelig prøvd å spleise dem med noen av mine single venninner, som da er noen år yngre enn disse karene. Men ingen av venninnene mine var bra nok for dem! Hun ene var overvektig (altså, mye lavere BMI enn kompisen jeg prøvde å spleise henne med), den andre hadde barn fra før = dealbreaker (hva forventer de av damer på 41, egentlig?), enda ei var ikke huslig nok (travel avdelingssykepleier med mye ekstravakter), enda ei hadde ikke pent nok ansikt (helt vanlig, norsk utseende, uten "wow"-faktor, men normalt søt), enda ei var kjedelig i senga (fordi hun ikke ville være med på en spesiell kink han hadde). Så hjalp jeg dem med å ha gode profiler på Tinder, med bilder fra heldige vinkler, utfyllende informasjon og positiv fremtoning. Hva gjør begge to? Jo, setter aldersspenn på 18-35. De har faktisk fått noen få likes, men avviste samtlige! Det var enten for stygt ansikt, for høy kroppsvekt, ditt og datt. Så er den evinnelige sytingen over singelstatusen tilbake. Jeg synes det er vondt å se på disse to drive selvbedrag til de grader. Hvordan gi dem litt "tough love" og realitetsorientere dem på en god måte? Slik at de forstår at de faktisk er selvvalgt single hvis de avviser alle som ikke er pene, unge og slanke? Anonymkode: 18b16...33f Det er såpass mange lite kresne menn som går ufrivillig single at de menn som sliter på grunn av urealistisk kresenhet egentlig bare kan overlates til seg selv og sine illusjoner. Så får alle de mindre kresne single færre å konkurrere med. Menn stiller svakere på partnermarkedet enn tilsvarende attraktive kvinner tidlig i livet, så menn som har kommet midt i livet uten å ha fått slipt av seg den urealistiske kresenheten er trolig vanskelig å nå frem til, for at en mann skal holde på kresenheten så lenge må han ha stor evne til å holde virkeligheten på armlengdes avstand. Kvinner vil lettere få næring til urealistisk kresenhet da kvinner har et kraftig overtak på sexrelasjonsmarkedet og derfor kan villedes til å tro at de har sjans på mer attraktive menn. Menn som opprettholder urealistisk kresenhet over tid har bare en manglende evne til å trekke lærdom av sine erfaringer. Tror ikke ord fra en venninne vil hjelpe. Endret 9. mai 2023 av Cuckold 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #17 Skrevet 9. mai 2023 Har inntrykk av at flere av de som er single over lengre tid har behov for en realitetsorientering. Har selv en veninne (i 30-årene) som aldri har hatt kjæreste. Normalt pen dame, men absolutt ikke noe supermodell, opptatt av trening, mange hobbyer etc. Har mange gode egenskaper, men har også noen sider ved seg som er utfordrende (litt kverulerende blant annet...) Inntrykket fra utsiden er at ingen dater er bra nok, alltid noe feil. Ofte små bagateller. Veldig spent på om det noen gang blir noe kjæreste. Anonymkode: 7dea1...dac 1
Mona123 Skrevet 10. mai 2023 #18 Skrevet 10. mai 2023 Hvorfor har du slike venner? Og i tillegg til det spleiser disse udugelige mennene med venninner??? Hva slags venninne er du?? Hvorfor er ikke du sammen med de istedet? Hva gir de deg? Du er jo med på å gi de inntrykket om at kvinner liker å drive med veldedighetsarbeid. 2
Pippi Lotta Skrevet 10. mai 2023 #19 Skrevet 10. mai 2023 Er du sikker på at de er ærlige med deg da? I sånne tilfeller tenker jeg at det ofte handler om at de er rede og usikre og ikke vil bli avvist selv, så da aviser de heller andre eller setter helt urealistiske alderskrave. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #20 Skrevet 10. mai 2023 Huff, høres ut som om to kvinner har dodged the bullet der. Vis dem tråden, og si at du nekter å diskutere temaet med dem videre siden de mangler selvinnsikt. 18-35 år?! Æsj. Høres ut som om de nekter å innse at de har blitt eldre, og at de faktisk ikke har så mye å tilby. Det dårlige kvinnesynet er den største dealbreakeren. Ikke jobb eller vekt! Anonymkode: f1886...061 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå