Gå til innhold

Føler meg emosjonelt utslitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min far har hatt femens diagnose i 2 år. Og han takler det veldig dårlig, som jeg jo forstår. Problemet er bare at han tar det utover meg. Han er sint, kjefter på meg, ringer konstant, er småfrekk hele tiden. Ingenting er bra nok. Aldri. Men han er ikke sånn med mine søsken. Jeg er eldst. Da prøver han å ta seg sammen, men med meg gjør han ikke det. Vi har egentlig hatt et nært forhold hele tiden, men dette har fullstendig ødelagt forholdet vårt. 

Så til problem 2. Jeg eier hus med samboer, han er en flott mann, men vi har ikke hatt sex på 6 mnd. Og når jeg prøver ta det opp sier han det skal bli bedre.. men ingenting skjer. Eller så sier han bare han er for sliten til å snakke om det. Fikk melding av en tidligere date for noen måneder siden. Han vil gjerne møtes, ha barn. Han tilbyr meg alt jeg ikke får hos samboer. Som jeg så gjerne ønsker meg. 

Alt dette medfører stress, og nå føler jeg at jeg drukner i alt sammen. Har ikke matlyst lenger, sover dårlig om natten. Prøver snakke med min mor og familien hvordan jeg har det, men de forstår ikke. Sier bare jeg må ta meg sammen. 

Føler jeg har nådd grensen for hvor mye jeg kan takle. Føler aldri glede over noen ting. Andre som har hatt det sånn? Hvordan kom du deg ut av det?

Anonymkode: b0624...153

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Blokker faren din for en stund. La de andre ta over nå.

2. Gå fra kjæresten om du ønsker det.

Anonymkode: 1e302...3cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Seksuell attraksjon er en ting av tidligere date, men du vet ikke alle sidene til daten din. Samtidig kan det uansett være det kun er en midlertidig. Kan være daten om du velger han ikke vil ha sex om 3 år. 

Det er bedre å jobbe med den du er sammen med nå, spesielt om se er det eneste problemet i forholdet. 

Anonymkode: 1c705...25d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seksuell attraksjon er en ting av tidligere date, men du vet ikke alle sidene til daten din. Samtidig kan det uansett være det kun er en midlertidig. Kan være daten om du velger han ikke vil ha sex om 3 år. 

Det er bedre å jobbe med den du er sammen med nå, spesielt om se er det eneste problemet i forholdet. 

Anonymkode: 1c705...25d

Ja, det er helt sant. Jeg og samboer klarer heller ikke snakke om det. Han vil liksom ikke forholde seg til det. Jeg kan ikke leve et liv uten sex, det går ikke for meg. Og vil gjerne prøve få barn. Føler han ikke bryr seg om mine behov. Det er greit så lenge alt flyter, men blir det vanskelig stopper kommunikasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig dårlig tegn at han ikke vil ha sex lenger.

Har han sjekket det ut med blodprøver hos legen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

1. Blokker faren din for en stund. La de andre ta over nå.

2. Gå fra kjæresten om du ønsker det.

Har prøvd å ikke tatt telefonen. Men da blir jeg ringt av andre i familien, om hvorfor jeg ikke svarer. Og at de skal klage over hvor slitsom han er. Som om jeg ikke har merket det, eller har ubegrenset overskudd 

AnonymBruker
Skrevet

Røm fra alt!!! Sånn seriøst! Sett telefonen din på "ikke forstyrr", evnt blokkér din far, og ta en pause, før du møter veggen❤️

Vi har det på samme måte i vår familie, og den det gikk mest utover, ble til slutt sykemeldt. Men den personen hadde familiens støtte, i motsetning til deg.

Når det gjelder din samboer, virker det som forholdet allerede er over. Og hvis et forhold tar energien din fra deg, og påfører deg stress, mener jeg det er best å avslutte det. Så sant det ikkeer unger i bildet, da bør man kjempe noen runder, for å få det til, før en gir opp.

Lykke til, uansett hva som skjer! Og ta vare på deg selv❤️❤️

Anonymkode: 815ce...09b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig dårlig tegn at han ikke vil ha sex lenger.

Har han sjekket det ut med blodprøver hos legen?

Nei, og det kan jeg aldri tenke meg han ikke vil. Han sier han syns det er lenge han og, men at han føler ikke han har lyst. Og at man kan ikke gjøre det om ikke begge vil. Som jo er sant  

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Har prøvd å ikke tatt telefonen. Men da blir jeg ringt av andre i familien, om hvorfor jeg ikke svarer. Og at de skal klage over hvor slitsom han er. Som om jeg ikke har merket det, eller har ubegrenset overskudd 

Si at dine søsken må ta over en periode. Og blokker nummeret til din far. Si til familien at du trenger ro en stund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Røm fra alt!!! Sånn seriøst! Sett telefonen din på "ikke forstyrr", evnt blokkér din far, og ta en pause, før du møter veggen❤️

Vi har det på samme måte i vår familie, og den det gikk mest utover, ble til slutt sykemeldt. Men den personen hadde familiens støtte, i motsetning til deg.

Når det gjelder din samboer, virker det som forholdet allerede er over. Og hvis et forhold tar energien din fra deg, og påfører deg stress, mener jeg det er best å avslutte det. Så sant det ikkeer unger i bildet, da bør man kjempe noen runder, for å få det til, før en gir opp.

Lykke til, uansett hva som skjer! Og ta vare på deg selv❤️❤️

Anonymkode: 815ce...09b

Familien min støtter meg på en måte, men de skjønner ikke hvor ille det er. Om det er at de ikke vil innse det vet jeg ikke. Tror hvertfall min mor har fått øynene opp mer, for hvordan han behandler meg. 

Vi har ingen barn. Men føler på så dårlig samvittighet ovenfor han og. Han er fornøyd i forholdet, føler meg så slem som ikke syns det er nok lenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Si at dine søsken må ta over en periode. Og blokker nummeret til din far. Si til familien at du trenger ro en stund.

Søsken bor i utlandet, så er liksom bare jeg som er her. Har tante og onkel så klart, men de lever jo og sine egne liv. Og ringer meg for å klage over hvor vanskelig ting er. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Familien min støtter meg på en måte, men de skjønner ikke hvor ille det er. Om det er at de ikke vil innse det vet jeg ikke. Tror hvertfall min mor har fått øynene opp mer, for hvordan han behandler meg. 

Vi har ingen barn. Men føler på så dårlig samvittighet ovenfor han og. Han er fornøyd i forholdet, føler meg så slem som ikke syns det er nok lenger. 

Du er ansvarlig for din lykke ❤️

Ikke gi bort livet ditt til ham som om det ikke har noen verdi.

Du skal leve et vidunderlig liv, du!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ansvarlig for din lykke ❤️

Ikke gi bort livet ditt til ham som om det ikke har noen verdi.

Du skal leve et vidunderlig liv, du!

Takk for hyggelig melding 🙂❤️ 

Er bare redd jeg legger for mye vekt på sexlivet. For livet ellers er jo bra. Han er verdens snilleste, stiller alltid opp. Vet han alltid er der hvis det skjer noe.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (13 minutter siden):

Er bare redd jeg legger for mye vekt på sexlivet. For livet ellers er jo bra. Han er verdens snilleste, stiller alltid opp. Vet han alltid er der hvis det skjer noe.

Sexlivet er jo hele forskjellen på å ha en kjæreste eller en god venn man bor med.

Jeg unner deg berusede kjærlighet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (21 minutter siden):

Menn kan miste sexlysten av mange årsaker, det behøver ikke ha noe med deg å gjøre. Hormoner, depresjoner, å være sliten etc. Du vet hva du har men ikke hva du får. Og ang din far bør du kanskje snakke med legen hans om at du er utslitt og ønsker at din far får annen hjelp utenfra. Kanskje en besøksvenn kan avhjelpe litt.

Anonymkode: 6b79b...f63

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn kan miste sexlysten av mange årsaker, det behøver ikke ha noe med deg å gjøre. Hormoner, depresjoner, å være sliten etc. Du vet hva du har men ikke hva du får. Og ang din far bør du kanskje snakke med legen hans om at du er utslitt og ønsker at din far får annen hjelp utenfra. Kanskje en besøksvenn kan avhjelpe litt.

Anonymkode: 6b79b...f63

Ja, det kan selvfølgelig ha mange årsaker. Men så lenge han ikke er villig til å søke hjelp, er det litt fastlåst. Han er mye sliten  da han ofte holder på med noe. Jeg skjønner det, men samtidig så syns jeg at jeg fortjener han setter av tid til meg og. 

Det er helt sant. Jeg vet ikke hva jeg får. 

Har vurdert det, men jeg tror ikke min far ville hatt besøkvenn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sexlivet er jo hele forskjellen på å ha en kjæreste eller en god venn man bor med.

Jeg unner deg berusede kjærlighet!

Ja det er akkurat det det er! For min del så føler jeg meg ikke så nær han, eller følelsene føles ikke som de burde. Mister litt lysten på alt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt helsen min først her. Solgt huset og flyttet langt vekk! Vær alene, ikke dra inn en ny fyr nå. Du bytter fort et problem mot et annet.

Anonymkode: 5b103...579

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det er en slitsom situasjon, men du høres altså noe hjelpeløs ut selv. (Eks. 1: Du forsøkte å ikke svare telefonen når din far ringte, men så ringte noen andre for å klage... og så ga du bare opp. Hva med å ikke svare dem heller?! Eks. 2: Du tenker din far nok ikke vil ha besøksvenn... og allerede her kaster du inn håndkleet? Eks. 3.: Du sier du og samboer ikke klarer å snakke om sexproblemet. Hvorfor krever du ikke at han blir med til parterapi og i det minste gjør et forsøk?). Du kjemper ikke, du gir bare opp hele tiden. Hvorfor er det ikke mere fight i deg? 

Anonymkode: cc528...900

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns virkelig du skal gå fra damboeren din. Jeg levde uten sex i 12 år, og har nettopp skilt meg. Angrer på at jeg ikke gikk tidligere. De første av de 12 årene hadde vi nærhet, men så forsvant det litt etter litt. Og det toppet seg i 2020 da han ikke ville klemme lenger engang fordi han var redd for korona. Ikke kast bort livet ditt på et forhold som ikke vil vare uansett. Still han et ultimatum om at han må til legen og ta blodprøver, og at dere må til sexolog, ellers går du. 

Ang faren din ville jeg sagt til alle at di er utslitt og at de får ta ansvar. Ikke ta telefonen når faren din ringer. Si fra til sykehjemmet også.

Anonymkode: 4be65...4a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...